כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת הצוללות: עו"ד יצחק מולכו הוא איש סודו של נתניהו החשוד בהפרת אמונים

על פי החשד, שליחו המדיני של רה"מ ניסה לקדם את עסקת הצוללות בשליחויות בזמן שמקורבו עו"ד שמרון ייצג את המספנה הגרמנית. באחרונה הוא פרש מתפקידו כשליח של נתניהו

מולכו. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90
מולכו. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90



עורך הדין יצחק מולכו הוא איש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחקר ביומיים האחרונים בתיק 3000, המכונה פרשת הצוללות, בחשד להפרת אמונים. מולכו, שליחו המדיני של ראש הממשלה, נחקר אתמול (שני) במשך שעות ארוכות לצד שותפו למשרד עורכי הדין, דוד שמרון.

לפי החשד, מולכו פעל לקידום עסקת הצוללות עם גרמניה במסגרת שליחויות מדיניות, בעוד ששמרון ייצג בישראל את המספנה הגרמנית תיסנקרופ. כיוון שאותן שליחויות נעשו מטעם ראש הממשלה, המשטרה רואה במולכו עובד ציבור ומייחסת לו הפרת אמונים. אתמול ארכה חקירתו 15 שעות.

בחקירותיו נשאל מולכו אם דן בעסקה במגעיו עם ממשלת גרמניה בתקופה שבה מיקי גנור, המתווך בעסקה שהפך עד מדינה בפרשה, היה לקוח של משרדו. את גנור ייצג שמרון, שחשוד שפעל בניגוד עניינים כדי להבטיח שתיסנקרופ תספק לישראל את הצוללות. הערב בא גנור למשרדי יחידת להב 433, שבהם נחקרו מולכו ושמרון, כדי להתעמת עם שמרון.

עורך הדין צביקה אגמון, המייצג את מולכו, מסר אמש: "מולכו תרם שנים רבות לשירות המדינה על חשבונו הפרטי ובהתנדבות, תמיד ופעל למען המדינה ולא למען עצמו, ואין לו שום קשר לפרשת הצוללות".

לפני כשבועיים הודיע מולכו על פרישתו מתפקיד השליח המדיני של נתניהו, והוא צפוי לסיים את עבודתו בפברואר הקרוב. במכתב לראש הממשלה ציין מולכו שפנה אליו בעבר בבקשה לפרוש, אולם נעתר לבקשותיו להמשיך בעבודתו. ההודעה על פרישת מולכו ניתנה יום לפני המועד שבו היתה אמורה המדינה להשיב לעתירה לבג"ץ נגד העסקתו כשליח מדיני. העותר, עורך הדין שחר בן מאיר, טען שאין למנות ל"שר חוץ בפועל" מי שאינו עובד מדינה, ושמולכו אינו יכול להמשיך בתפקידו בשל חלקו במגעים לרכש הצוללות מגרמניה והחשדות נגד שותפו שמרון בתיק 3000.

בדיון אתמול קיבלו השופטים בראשות יורם דנציגר את עמדת המדינה, שהודעת הפרישה מייתרת את העתירה, ואמרו שניתן יהיה לעסוק בסוגיה העקרונית של מינוי אדם פרטי לשליח מדיני בעתיד, אם גם מחליפו של מולכו לא יהיה עובד מדינה. עם זאת, העירו השופטים שראוי לקצר את פרק הזמן עד לעזיבתו של מולכו את התפקיד, ובהמשך הוסיפו ש"במצב שנוצר, זה לא מוסיף כבוד לעורך הדין עצמו".

מנגד, טענה נציגת המדינה, עו"ד מיטל בוכמן שינדל, שמדובר בפרק זמן סביר ושטובת הציבור מחייבת לאפשר למולכו לחפוף את מחליפו. לדבריה, "היעלמו ביום אחד איננו משרת את האינטרס הציבורי". פרקליטו של מולכו, מיכאל ראבילו, הבהיר בדיון שלא הוטלה עליו כל הגבלה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שר האוצר בעת חתימת עסקת הצוללות שהעיד בפרשה, אמר אתמול בפתח ישיבת סיעתו בכנסת: "כל הכוורת הכי קרובה של נתניהו נגועה בפרשה הזו. אני יודע מה שעוד לא פורסם, ואין מצב שנתניהו לא יזומן לחקירה". בעקבות זימונו של מולכו לחקירה, ביקשו בליכוד להרחיק את נתניהו מהפרשה. "ראש הממשלה נתניהו אינו חשוד בשום צורה בפרשת הצוללות", נמסר מהמפלגה. "זה היה נכון, זה נכון עכשיו וזה יהיה נכון תמיד. הניסיון התקשורתי להטיל דופי בראש הממשלה כי מי ממקורביו נחקרו הוא ניסיון עקר".
פרשת הצוללות תיסנקרופ יצחק מולכו חקירה מיקי גנור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד