י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את הדירוג של טבע לאג"ח זבל

פיץ' הסבירה את החלטתה בקשייה של טבע להתמודד עם חוב של 34.7 מיליארד דולר עקב שחיקת המחירים בשוק התרופות הגנריות בארה"ב

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את דירוג איגרות החוב של טבע (4,230 -1.86%) לאג"ח זבל. פיץ' הורידה את הדירוג בשתי דרגות מ-BBB מינוס, שהוא הדירוג האחרון בקבוצת דירוג השקעה, ל-BB עם תחזית דירוג שלילית, שפירושה שבפעולה הבאה של הסוכנות תהיה הורדת דירוג נוספת.

פיץ' הסבירה את החלטתה להוריד את הדירוג של טבע (12.41 +8.86%) לדירוג אג"ח זבל בקשייה של החברה להתמודד עם חוב של 34.7 מיליארד דולר.

פטריק פינגן, אנליסט בסוכנות הדירוג, ציין שטבע נתקלת בקשיים תפעוליים הולכים וגוברים. מדובר בעיקר בהאצה בשחיקת המחירים בשוק התרופות הגנריות בארה"ב ואובדן הבלעדיות בשיווק קופקסון, שהוא מרכז הרווח העיקרי של החברה.

לדבריו, שתי התפתחויות אלו יקטינו את תזרים המזומנים הפנוי של החברה וייאלצו אותה למכור עוד נכסים ולגייס מימון חיצוני כדי לעמוד בהתחייבויותיה. שתי סוכנויות הדירוג האחרות, S&P ומודי'ס, שומרות לפי שעה על איגרות החוב של טבע בקבוצת ההשקעה עם דירוג של BBB מינוס, אף ש-S&P הורידה ביום שישי האחרון את תחזית הדירוג של טבע לשלילית בנימוקים דומים לאלו שהביאו את פיץ' להוריד את הדירוג. הורדת הדירוג תקשה על טבע למחזר את חובה אם תרצה לעשות זאת ותחייב אותה לשלם ריבית גבוהה יותר משום שאגרות החוב שלה כבר אינן שייכות לקבוצת ההשקעה של משקיעים מוסדיים.

על פי הסכמי ההלוואה של טבע עם הבנקים אמורה הורדת דירוג בדרגה אחת להעלות ב-0.25 נקודת אחוז את הריבית שטבע משלמת על ההלוואות הבנקאיות בהיקף של 6 מיליארד דולר, שהיו חלק מחבילת המימון לרכישת חברת אקטוויס ג'נריקס תמורת 39.3 מיליארד דולר באוגוסט 2016 אלא שסעיף זה מתייחס רק להורדת דירוג על ידי הסוכנויות מודי'ס וסטנדרד אנד פורס כך שלפי שעה הריבית על הההלוואות הבנקאיות לא תעלה ולא תגדיל את הוצאות הריבית של טבע ב-15 מיליון דולר לשנה.
דירוג טבע פיץ אגרות חוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד