כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מנכ"ל אל על דוד מימון הודיע על התפטרותו

מימון כיהן בתפקיד ב-4 השנים האחרונות • הודעת הפרישה על רקע ירידה של 52% במניה בשנה האחרונה, בין השאר בשל עלייה של 27% במחיר הדלק וירידה חדה בנתח השוק של אל על בנתב"ג

דוד מימון במטוס אל על. צילום: קובי הר צבי
דוד מימון במטוס אל על. צילום: קובי הר צבי



דוד מימון, מנכ"ל אל על ב-4 השנים האחרונות, הגיש היום (ג') את התפטרותו לדירקטוריון החברה, בראשות אלי דפס ותמי בורוביץ', סגן יו"ר החברה.

מימון שכיהן קודם לכן 8 שנים כסמנכ"ל המסחרי של החברה ציין שימשיך לכהן בתפקידו עד לבחירת מנכ"ל חדש והשלמת תהליך החפיפה. הודעת הפרישה על רקע ירידה של 52% במחיר המניה בשנה האחרונה, בין השאר בשל עלייה של 27% במחיר הדלק וירידה חדה בנתח השוק של אל על בנתב"ג. עלות שכרו של מימון ב-2016 הסתכמה ב-2.3 מיליון שקל ובנוסף קיבל מענק של 2.1 מיליון שקל.

מימון עוזב בתקופה מאתגרת עבור החברה מבחינת יחסי העבודה בה. בימים אלו מתקיים משא ומתן אינטנסיבי בניהולו של המגשר עו"ד עמוס גבריאלי, לחתימה על הסכם התייעלות עם טייסי החברה, לקראת כניסת תקנות המנוחה החדשות (FTL) לתוקף בנובמבר 2018.

במהלך כהונתו של מימון כמנכ"ל אל על התקיים אחד המשברים התדמיתיים הגדולים של החברה, במסגרתו טיסות רבות בוטלו כתוצאה משביתות פתאומיות של טייסים והחכרת מטוסים זרים שהטיסו את נוסעי החברה.

עזיבתו של מימון מגיעה כארבעה חודשים לאחר שנחתם הסכם הבנות לעסקת המיזוג בין סאן דור שבבעלות אל על לבין ישראייר, שבבעלות אי.די.בי תיירות. על פי ההסכם, סאן דור תרכוש את הבעלות המלאה בישראייר תמורת לא יותר מ-24 מיליון דולר במזומן והקצאת 25% ממניות סאן דור לאי.די.בי תיירות. ההסכם מותנה באישור רשות ההגבלים ובתנאים מתלים נוספים.

בתקופת כהונתו של מימון יצאה לפועל תכנית הצטיידות ב- 16 מטוסי בואינג 787 דרימליינר, ששניים מהם כבר נקלטו בחברה. בימים אלו גם נחנך הקו החדש של החברה למיאמי לאחר שלפני כשנה וחצי נחנך קו חדש וישיר לבוסטון. בנוסף, בכהונתו הונפק כרטיס האשראי Fly Card, שהוא כרטיס האשראי החוץ בנקאי הגדול בישראל.

נועם פינקו, אנליסט בכיר בבית ההשקעות פסגות, אמר כי "התפטרותו של מימון הפתיעה מאוד, שכן הוא מוביל את אל על בכל המהלכים האסטרטגיים שכוללים בין היתר הצטיידות במטוסים, רכישת ישראיר והדיונים מול הטייסים. עזיבתו מהווה להערכתנו מכה לאל על וצריך לראות מי יחליף אותו והאם המחליף יוביל את אותה אסטרטגיה. אנו רואים בעזיבה חדשות רעות וגורם סיכון למניה, לפחות עד להתבהרות העניינים".

במכתבו לדירקטריון החברה כתב מימון בין היתר: במכתבו לדירקטוריון החברה, כתב מימון "זכיתי להיות חלק מארגון מיוחד ויוצא דופן, בעל משמעות אדירה בישראל ובעולם כולו. אני מבקש להודות לכם, חברי הדירקטוריון, על התמיכה המתמדת במשך תקופת כהונתי, אשר בזכות שיתוף הפעולה ההדוק והמקצועי עמכם זכינו להוביל את אל על להישגים ראויים ולהתמודדות עם האתגרים העומדים בפניה. אבקש להודות לכם על כך שאפשרתם לי לממש את החזון והתכנית העסקית שהצגתי עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל, אשר כללו הצטיידות במטוסים חדשים, הרחבת רשת הנתיבים, השקת כרטיס האשראי Fly Card, הרחבת הפעילות החוץ תעופתית (לרבות בתחום שירותי הקרקע) תוך מתן דגש על התייעלות".
דור מימון אל על הודעת פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד