י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התפתחות בפרשת הצוללות: לא רק שמרון - מולכו לא הכחיש שנפגש עם עד המדינה גנור

המשטרה עימתה את מולכו עם החשד שגנור הציג בפניו את הקשיים בעסקת הצוללות, והוא פעל לסייע לו בשליחותו המדינית. שותפו של מולכו, שמרון, הבהיר בעבר: "אנו מקפידים במשרד על 'חומות סיניות', מולכו לא היה מעורב בייצוג גנור בשום אופן"

יצחק מולכו במשרדו ב-2007. צילום: פלאש 90
יצחק מולכו במשרדו ב-2007. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



המשטרה חושדת שעורך הדין יצחק מולכו נפגש עם עד המדינה מיקי גנור ופעל לבקשתו בקידום עסקאות כלי השיט כחלק מתפקידו המדיני, כך לפי מידע שהגיע לידי "הארץ". בעימות שנערך אתמול (שני) בין מולכו לגנור, איש סודו של ראש הממשלה לא הכחיש את עצם הפגישה, אך טען שלא עשה דבר עבורו. המשטרה הטיחה בו בעימות את החשד כי בפגישה בין השניים גנור הציג לו את הקשיים בעסקת הצוללות - ולאחר מכן מולכו פעל לסייע לו בעניין.

לפי דיווח בערוץ 2, מולכו סיפר לחוקרים שפגש את גנור רק פעם אחת, בפגישה קצרה שהתקיימה ביוזמתו של גנור. לדבריו, הם לא דנו בפגישתם בעסקת הצוללות. עוד לפי הדיווח, גנור אמר למולכו: "יש לי קשרים טובים בגרמניה ואני רוצה ומבקש שתפתח לי דלת אצל ראש הממשלה", ואילו מולכו השיבו לו: "אני לא עובד באירופה. אני עובד רק מול האמריקאים והפלסטינים ולכן אני לא יכול לעזור לך".

בערוץ 10 דווח כי המשטרה חושדת שמולכו פעל לקידום יוזמה גרמנית של הקמת מתקן שפכים בעזה. לפי הדיווח, הגרמנים התנו את קידום עסקת הצוללות בהתקדמות בהקמת המתקן בעזה. עוד דווח כי מולכו טען שפגש את גנור פעם אחת, בשיחת מסדרון.

בעבר הבהיר שותפו של מולכו למשרד עורכי הדין, דוד שמרון, כי בעוד שהוא ייצג את גנור בענייניו, מולכו לא היה מעורב ולא הכיר את הפרטים. "אנו מקפידים מאוד על קיומן של 'חומות סיניות' בין ענייני המשרד לעניינים הממלכתיים בהם הוא (מולכו) עוסק", מסר שמרון לערוץ 10 בתגובה לתחקיר שפרסמו. לדבריו, "שותפי, עו"ד יצחק מולכו, ידע על כך שאני מייצג את מר גנור, אך לא היה מעורב בייצוג זה בשום אופן ולא הכיר את פרטי העניינים שבהם המשרד טיפל עבור מר גנור".

יתרה מכך, מולכו חתם על הסכם ניגוד עניינים, שבו התחייב שכל עוד הוא משמש כשליח מיוחד מטעם ראש הממשלה, לא יטפל במישרין בכל עניין הקשור במשרד עורכי הדין שלו ושל שמרון, או בלקוחותיו. לפי ההסכם, מולכו התחייב לא להעלות כל עניין הקשור ללקוחותיו בנסיעות רשמיות ולא לדון בסוגיות הרלוונטיות להם בשיחותיו עם נציגי הממשל.

בהסכם נכתב כי "במסגרת תפקידי כיועץ ושליח מיוחד של ראש הממשלה אני מתחייב בעת נסיעותיי הרשמיות לא לעסוק בענייני לקוחות משרד עורכי הדין, מול גורם אמריקאי או כל גורם מקומי שהוא, ולא לקיים פגישות עבודה עם לקוחות אלו". עם זאת, הושאר בהסכם פתח שמאפשר לו להמשיך ולעבוד כעורך דין, "בזמנים שבהם אינו פועל כשליחו של רה"מ ומול גורמים שאין לו קשר אתם במסגרת התפקיד", למעט אלה המוגדרים בהסכם. הסכם ניגוד העניינים נחשף ב"הארץ" ב–2010.

עורך דינו של מולכו, צבי אגמון, סירב להגיב.
יצחק מולכו מיקי גנור להב 433 פרשת הצוללות דוד שמרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד