י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הסטארט-אפ הישראלי שעושה כסף מהתגובות שלכם גייס 51 מיליון דולר

יוטפו מפתחת מערכת שעוזרת לחברות לשווק את עצמן בעזרת תוכן גולשים הכוללים תמונות ובעתיד גם סרטונים • הגיוס נעשה ללא גוף מוביל חיצוני: המשקיעים רצו להגדיל את אחזקותיהם

הסטארט-אפ הישראלי שעושה כסף מהתגובות שלכם גייס 51 מיליון דולר



הסטארט-אפ הישראלי יוטפו (Yotpo) מסיים שנה מצויינת עם גיוס הון גדול. היום (ד') הודיעה החברה, שפיתחה פלטפורמה לשיווק מותגים דרך חוות דעת הגולשים, על גיוס של 51 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה כללטק - הזרוע הישראלית להשקעות טכנולוגיות של חברת Access. כל המשקיעים בסבב הם גופים שהשקיעו בעבר בחברה, בהם הקרנות וינטג, בסמר ורודיום. קרן ורטקס הצטרפה כעת לראשונה.

התכנון שלנו היה לגייס כסף בינואר 2018, אבל מוקדם מהצפוי הגיעה הצעה ממשקיע חיצוני. כשהמשקיעים הפנימיים שמעו על זה הם רצו להגדיל את אחזקותיהם, אז הלכנו איתם, אומר תוצר תגרין, מייסד שותף ומנכל החברה. יוטפו חברה פרטית ולכן אינה חושפת נתונים פיננסיים. לדברי תגרין, החברה תסיים את 2017 עם הכנסה של עשרות מיליוני דולרים לאחר שהכנסותיה גדלו פי ארבע ב-20 החודשים האחרונים.

הסיבה לגיוס, לדבריו, הוא הרצון של החברה להכפיל את מרכז הפיתוח ומאמצי השיווק - ובסך הכל לגייס יותר מ-100 עובדים בשנה וחצי הקרובה. בחברה מועסקים 270 עובדים בישראל וארהב. כמו רבים מהסטארט-אפים, ביוטפו מסבירים שבמידה והיו עוצרים את הצמיחה, בתוך שבעה חודשים היו יכולים להגיע לאיזון תקציבי ורווחיות. גיוס של 51 מיליון דולר מאפשר לנו לקחת סיכונים יותר בקלות. במסגרת הגדילה אנחנו גם מסתכלים על אופציות לרכישת חברות, אמר. לאחרונה, שכרה יוטפו את כל הבניין בו שוכנים משרדיה ברחוב דוד חכמי 12 בתל אביב.

גיוס עובדים הוא אחד האתגרים הכי גדולים שעומדים לפנינו השנה וזה לא פשוט בכלל. בשנה האחרונה אספנו הרבה דאטה מעניין על איך לעבוד נכון בגיוס עובדים לאור הטעויות שעשינו. בין היתר אנחנו שוקלים לפתוח משרדים מחוץ לתל אביב.

יוטפו, שהוקמה ב-2011 על ידי תגרין ועמרי כהן, מפתחת פלטפורמה לקריאה, כתיבה ושיתוף של חוות דעת על מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים. אותה פלטפורמה נועדה לעזור לחברות לשווק את עצמן דרך אותו תוכן שיצרו הלקוחות, בין אם בכתב, בתמונות, או שאלות ותשובות. כדי לעודד לקוחות לקחת חלק, מאפשרת הפלטפורמה לגולשים משפיעים להשתתף בתוכניות של הטבות באתרי מסחר.

"אנו חיים בעולם שבו מותגים מבוססים וחברות ענק קורסים מחוסר יכולת להתמודד עם המחירים הנמוכים ויכולת הביצוע של אמזון. השאלה הגדולה היא איך עסקים יכולים לשווק את עצמם בצורה חכמה בעולם כזה, אומר תגרין. אנחנו משרתים 70 אלף עסקים. הם מבינים שהדרך הכי טובה לשווק את העסק זה דרך הלקוחות שלהם, ואנחנו יודעים לייצר את התוכן הזה דרך הלקוחות בצורה מאוד אותנטית.
סטארט-אפ יוטפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד