כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו ייחקר היום בפעם החמישית בפרשות מוזס וטובות ההנאה

ראש הממשלה צפוי להיחקר במעונו בירושלים בחשד לשוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000. בימים האחרונים נחקרו מקורביו בפרשת הצוללות, אך לא ידוע אם בכוונת המשטרה לגבות מנתניהו עדות גם בתיק זה

ראש הממשלה נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר היום (חמישי) בחשד לעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת טובות ההנאה ובפרשת נוני מוזס. מדובר בחקירתו החמישית של נתניהו בשתי הפרשות, והיא תתקיים במעון ראש הממשלה בירושלים. הפעם האחרונה שנחקר נתניהו היתה בחודש מארס.

במרכז פרשת טובות ההנאה, המכונה תיק 1000, עומד החשד כי בעלי הון, ובהם איש העסקים ארנון מילצ'ן, רכשו באופן שיטתי עבור נתניהו ורעייתו סיגרים, משקאות חריפים ותכשיטים בשווי של מאות אלפי שקלים. השבוע דווח בחברת החדשות כי שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר זומן להעיד במשטרה בפרשה, בעניין הפעולות שנקט בהנחיית נתניהו לקידום אישור ויזה לארה"ב למילצ'ן אצל שר החוץ לשעבר של ארה"ב, ג'ון קרי.

המשטרה בודקת גם חשד כי נתניהו ניסה לפעול למען מילצ'ן בשוק התקשורת. כפי שפורסם ב"הארץ", המשטרה חוקרת אם נתניהו היה מעורב מאחורי הקלעים במכירת ערוץ 10 לאיש העסקים לן בלווטניק כדי לסייע למילצ'ן, שהחזיק במניות בערוץ.

חשד נוסף שנבדק הוא כי גם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר נתן לבני הזוג נתניהו מתנות יקרות ערך. בעבר פורסם בערוץ 10 שפאקר מימן לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שהות במלון יוקרה בעצרת האו"ם בניו יורק. לפי אותו דיווח, פאקר נתן לשרה נתניהו עשרה כרטיסים להופעה של בת זוגו דאז מריה קארי. המשטרה עדיין לא חקרה את פאקר בפרשה.

בפרשת מוזס, המכונה תיק 2000, חוקרת המשטרה חשד כי נתניהו ניסה לרקום עסקה עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, שתכלול סיקור חיובי של ראש הממשלה בעיתון, והוא בתמורה יעביר חוק שיצמצם את תפוצת ישראל היום.

בחדשות 10 דווח כי בעלי ישראל היום, המיליארדר שלדון אדלסון, העיד במשטרה כי נתניהו העלה בפניו נושא בעל חשיבות כלכלית שעליו שוחח עם מוזס. עדות זו עשויה לחזק את הראיות כי לנתניהו היו כוונות רציניות לממש את העסקה עם מוזס. זאת בניגוד לקו ההגנה המרכזי של ראש הממשלה, שלפיו שיטה במו"ל ידיעות אחרונות וכלל לא התכוון לממש את הבטחותיו.

עדותו של אדלסון מצטרפת לשתי התרחשויות נוספות שעשויות להצביע על כך שלשני הצדדים אכן היו כוונות רציניות להוציא לפועל חלק מהעסקה. כפי שפורסם ב"הארץ", באחד השלבים המוקדמים של החקירה ניתנה עדות שלימדה כי ראש הממשלה בדק עם דמויות פוליטיות את היתכנות העברת חוק ישראל היום בתקופת הבחירות. שנית, באחת השיחות בין נתניהו למוזס, קבל ראש הממשלה בפני המו"ל על כך שהוא מגונן על יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. מוזס, שכנראה הבין מה נתניהו מבקש ממנו, הודיע לו באחת הפגישות הבאות שנושא בנט טופל והציג לו כתבה מכלי התקשורת שבבעלותו, שבה תקפו את בנט.

בארבעת הימים האחרונים נחקרו שניים ממקורביו של ראש הממשלה, דוד שמרון ויצחק מולכו, בפרשת הצוללות. על פי החשד, מולכו פעל לקידום עסקת הצוללות עם גרמניה במסגרת שליחויות מדיניות, בעוד ששמרון ייצג בישראל את המספנה הגרמנית תיסנקרופ. בשלב זה לא ידוע אם בכוונת המשטרה לגבות מנתניהו עדות גם בתיק זה.



ממשטרת ישראל נמסר הבוקר: "איננו מאשרים קיומן של פעולות חקירה מתוכננות. משטרת ישראל בהתאם להנחיות המשפטיות, מעדכנת בתום חקירה בלבד, כנדרש בהנחיות אלה".
בנימין נתניהו חקירה פרשת 2000 משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד