כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אייל גבאי עוזב את "הקרן החרדית" מגוריט

השניים נמצאים במו"מ מול חברת הניהול של מגוריט להסדרת תנאי פרישתם, כך נודע ל-TheMarker • החלטת הפרישה קשורה להצעה למנות את יצחק בורבא, מהחשודים בפרשת "ישראל ביתנו", כדח"ץ בקרן

אייל גבאי, צילום: רוני שוצר, פלאש 90
אייל גבאי, צילום: רוני שוצר, פלאש 90



שנה וחצי מהקמתה של קרן הריט למגורים מגוריט (76.8 +7.26%) , יו"ר הדירקטוריון אייל גבאי ויו"ר ועדת האסטרטגיה יעל אנדורן עוזבים את הקרן – כך נודע ל-TheMarker. השניים נמצאים במו"מ מול חברת הניהול של מגוריט להסדרת תנאי פרישתם. הודעה רשמית על פרישתם צפויה לצאת בימים הקרובים.

גבאי כיהן בעבר כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו וניהל את הסדר החוב בקבוצת אי.די.בי; אנדורן כיהנה בעבר כמנכ"לית משרד האוצר, בימי כהונתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כשר האוצר. על אף פרישת הדירקטורים המקושרים, מניית מגוריט מגיבה לידיעה בעלייה של 9%.

הפרישה של גבאי ואנדורן קשורה למינוי בעייתי שאותו מבקשים במגוריט לבצע. באחרונה הציעה הקרן למנות כדח"ץ את יצחק בורבא, מהחשודים בפרשת "ישראל ביתנו". לפני כשנה המליצה המשטרה להעמיד לדין את בורבא יחד עם 35 חשודים נוספים. ההמלצות נגד בורבא נגעו לעבירות של מתן שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי מורשה, שיבוש הליכים ועבירות מס.

הפרקליטות החליטה בינתיים לסגור את תיקי החקירה ולא להגיש כתבי אישום נגד 17 מהחשודים, אך נגד בורבא הנושא עדיין תלוי ועומד. בפרקליטות אמרו בחודש שעבר כי "עניינו של בורבא עדיין נמצא בבחינה". בורבא (61) כיהן במשך 13 שנים כמנכ"ל החברה הכלכלית חבל ים המלח, לאחר מכן מנכ"ל חברת אפעה תשתיות איכות סביבה. כיום הוא מכהן כיו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות.

מגוריט - שמנוהלת על ידי מתי דב (מנכ"ל) - היא קרן להשקעה בנדל"ן למגורים שהוקמה על רקע תיקון "חוק הריטים". יזמי הקרן הם עו"ד ארז רוזנבוך ועו"ד חיים וייספיש. המודל העסקי של הקרן מבוסס על רכישת מקבצי דיור, הכוללים לפחות 20 יחידות דיור בכל פרויקט, או מקבצי דיור שיוצעו למכירה על ידי המדינה. הקרן תשכיר ותחזיק את הדירות לפרקי זמן ארוכים. חלק ניכר מהמשקעים של הקרן הם משקיעים מהעולם החרדי.

מגוריט הונפקה לפי שווי של כ-240 מיליון שקל. מאז ההנפקה מניית הקרן איבדה 25%, כך שהיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-165 מיליון שקל בלבד. הקרן סובלת מלחץ רב של מוכרים, שנובע ממחירי השיא בענף הדיור למגורים, וחשש המשקיעים כי הקרן לא תצליח להניב תשואות גבוהות על השקעותיה. על רקע הירידות, הנהלת מגוריט מיישמת תוכנית רכישה עצמית של מניות, שמסייעת במיתון התנודה במניה.

מגוריט גייסה מאז הקמתה כחצי מיליארד שקל בשוק ההון, באמצעות הנפקת מניות ואג"ח. הגופים המוסדיים שמחזיקים במניות מגוריט הם אקסלנס, קק"ל, קופת העיר של בני ברק (קרן לתמיכה באלמנות ויתומים), וכן קרן הפנסיה של חברה קדישא.

בשנה האחרונה ביצעה הקרן שלוש עסקות: בעסקה הראשונה רכשה הקרן 34 דירות בפרויקט מידטאון בתל אביב בכ-71.4 מיליון שקל. בעסקה השנייה רכשה בניין שלם בן 84 דירות בשכונת נוה דוד ברמלה בכ-121.7 מיליון שקל. בעסקה השלישית רכשה הקרן 23 דירות בפרויקט בשכונת מתחם נגבה בר"ג בכ-46.7 מיליון שקל.

לאחר מכן, הקרן השתתפה בשני מכרזים בפרויקטים של "דירה להשכיר". הפרויקט הראשון, שבו זכתה מגוריט ביחד עם מנרב, היה ל-42 דירות בשכונת תל גיבורים שבחולון. עבור הקרקע, בשטח של 2.5 דונם, שילמו החברות 18.2 מיליון שקל. בחודש שעבר הגישו שתי החברות הצעה למכרז נוסף באור יהודה בעלות הגבוהה מ-50 מיליון שקל.
מגוריט אייל גבאי חיים ויספיש קופת העיר יעל אנדורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד