י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

העשירים לטראמפ: אל תוריד לנו מסים

יותר מ-400 מיליונרים ומיליארדרים חתמו על מכתב שקורא לקונגרס לא לאשר רפורמת מס שתחריף עוד יותר את האי שוויון ותגדיל את החוב של ארה"ב

  • כ"ד חשון התשע"ח
דונלד טראמפ נשיא ארה"ב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דונלד טראמפ נשיא ארה"ב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יותר מ-400 מיליונרים ומיליארדרים אמריקאים – יזמים ומנכ"לים אך גם רופאים, עורכי דין ועשירים נוספים - מתכוונים לשלוח השבוע מכתב לקונגרס ובו יקראו לו לא להוריד להם מסים.

כותבי המכתב טוענים כי המפלגה הרפובליקאית עושה טעות בכך שהיא מורידה מסים למשפחות עשירות בשעה שהחוב של ארה"ב גבוה והאי שוויון ברמה הגבוהה ביותר מאז שנות ה-20. המכתב קורא לקונגרס לא לאשר שום רפורמת מס שתחריף עוד יותר את האי שוויון ותגדיל את החוב, ומבקש להעלות את המיסוי על העשירים. השבוע ידון הקונגרס בהצעת החוק של הרפובליקאים, שצפויה להוסיף 1.5 טריליון דולר לחוב של ארה"ב כדי לממן את הפחתת המסים לתאגידים ואנשים פרטיים.

המכתב הוא יוזמה של Responsible Wealth, ארגון שתומך במטרות פרוגרסיביות, וחתומים עליו בין היתר שמו מוכרים כמו מנהל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס, מייסדי בן אנד ג'ריס בן כהן וג'רי גרינפילד, מעצבת האופנה איילין פישר והפילנתרופ סטיבן רוקפלר. כל החותמים על המכתב הם חלק מה-5% העשירים ביותר בארה"ב, כלומר יש להם נכסים בשווי 1.5 מיליון דולר או שהם משתכרים 350 אלף דולר או יותר בשנה.

הורדת מסים לתאגידים ואנשים פרטיים עומדת במוקד תוכניתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעידוד הצמיחה ויצירת משרות. בבית הנבחרים והסנאט הוצגו החודש התוכניות לחוק בתקווה להביאן לאישורו של טראמפ עד לחג המולד. אף שבין ההצעות בבית הנבחרים ובסנאט יש כמה הבדלים משמעותיים, שתיהן מפחיתות את המיסוי על מיליונרים ומיליארדרים. החוק בסנאט אף מקצץ את שיעור המס הגבוה ביותר על זוגות שמשתכרים יותר ממיליון דולר (ואנשים בודדים שמשתכרים מעל ל-500 אלף דולר) מ-39.6% ל-38.5%.

הרפובליקאים בקונגרס טוענים כי החוק נועד לעודד יותר השקעות בכלכלה האמריקאית. לדבריהם, הכסף שהתאגידים והעשירים יחסכו במסים ישמש אותם להקים חברות חדשות או להקים מפעלים חדשים.

המכתב מותח ביקורת במיוחד על התוכנית של הקונגרס לשנות את מס העיזבון, שמשולם רק על נכסים בשווי של יותר מ-5.49 מיליון דולר שמועברים ליורשים. ההצעה של בית הנבחרים מבטלת את מס העיזבון לחלוטין. התוכנית של הסנאט מכפילה את הרף כך שאנשים יכולים לרשת 11 מיליון דולר ולא לשלם על כך מס.
דונלד טראמפ רפורמת מס אי שוויון מיסוי על עשירים הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד