י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קו המשווה: יבואנים יחויבו לראשונה לפרסם את מחירי המוצרים בחו"ל

שר הכלכלה פירסם רשימה של שמונה מוצרים שאפשר יהיה להשוות את עלותם בחו"ל במטרה לצמצם פערי תיווך של עשרות אחוזים

מרכול. צילום אילוסטרציה: pixabay
מרכול. צילום אילוסטרציה: pixabay



שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן קבע רשימה של שמונה מוצרים שעליהם תחול בשלב ראשון חובת פרסום המחיר הממוצע של המוצר בחו"ל לצד המחיר בישראל. מדובר ברשימת מוצרים פופולריים בקרב הצרכנים, שבדיקה של משרד הכלכלה העלתה כי הם יקרים בישראל בעשרות אחוזים בהשוואה למחיריהם במדינות מפותחות אחרות. שישה מתוך המוצרים שברשימה הם מתוצרת קולגייט - שמייבאת שסטוביץ'. הרשימה פורסמה היום (ב') כדי לאפשר שמיעת הערות מהציבור בשלושת השבועות הקרובים.

במשרד הכלכלה סבורים שחברת קולגייט היא שעמדה מאחורי הביקורת של הממשל האמריקאי על משרד הכלכלה בנושא רפורמת התמרוקים - שזכתה לכינוי רפורמת הקולגייט. עוד מעריכים במשרד כי המחירים הגבוהים שבהם נמכרים המוצרים בישראל נובעים מרווחים שגורפים היבואנים הרשמיים ורשתות הפארם. בהתאם, צו הגנת הצרכן שפורסם היום, קובע את רשימת המוצרים המיובאים שלגביהם תחול החובה לפרסם את מחירם בחו"ל לצד המחיר בארץ, כאמצעי להקטין את פערי התיווך של היבואנים והרשתות. עם זאת, חלק מהגורמים בשוק טוען כי המחיר הגבוה נקבע על ידי היצרן בחו"ל.

המוצרים שפורטו ברשימה הם שלוש משחות שיניים ושלושה דאודורנטים של ספיד סטיק, המיובאים על ידי חברת שסטוביץ'. דאודורנט דאב של יוניליוור, המיובא על ידי יוניליוור ישראל, ודאודורנט ג'ילט, המיוצר על ידי פרוקטר אנד גמבלס ומיובא על ידי דיפלומט.

בדיקה שערך משרד הכלכלה העלתה כי המותג קולגייט - המחזיק 58% משוק משחות השיניים בישראל - יקר בכ-49% מהמחיר הממוצע במדינות מפותחות שנבדקו. בין היתר, במוצר קולגייט מקס פרש נמצא פער של 61% ובבמוצר קולגייט מקס וייט התגלה פער של 91%.

בתחום הדאודורנטים, נמצא כי המותג ליידי ספיד סטיק יקר בארץ ב-52% בהשוואה למחירו הממוצע בחו"ל, וליידי ספיד סטיק ג'ל יקר ב-78%. דאודורנט דאב נמצא יקר ב-50% מהממוצע בחו"ל. דאודורנט ספיד סטיק ראש נמצא יקר ב-50%, ובמוצרי המותג ג'ילט בתחום הדאודורנטים נמצא פער של 55%.

הרשימה גובשה על בסיס המלצות ועדה ממשלתית לבדיקת פערי המחירים ואמות מידה שקבעה הרשות להגנת הצרכן, והיא פורסמה לאחר התייעצות עם שר הבריאות ועם הממונה על הגנת הצרכן.
משרד הכלכלה מחיר בחו"ל השוואת מחירים פערי תיווך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד