כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

סיוט בשדה התעופה • 19 שעות בלי אוכל ומיטה

במשך 19 שעות ישבו עשרות חרדים בשדה התעופה בקייב, בשל תקלה במטוס 'ארקיע' • "התינוקות צרחו, והחברה הסכימה לפנות רק חלק למלון" • ארקיע: "הצענו לכולם"

מטוס ארקיע. צילום: יח"צ
מטוס ארקיע. צילום: יח"צ

במשך 19 שעות המתינו נוסעי טיסת ארקיע בשדה התעופה בקייב שבאוקראינה בגלל תקלה טכנית שהתגלתה במטוס שאמור היה להוביל אותם לישראל. מתוך 74 הנוסעים שאמורים היו לעלות על הטיסה, היו גם חרדים רבים הטוענים שנגרם להם עוגמת נפש וסבל רב כתוצאה מהעיכוב הממושך.

המטוס שאמור היה להמריא בשעה 21:00 משדה התעופה בקייב לישראל, קורקע ברגע האחרון, בשל תקלה שהתגלתה במטוס.

אחד הנוסעים, נפתלי שטיצר, ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מספר על שעות הסבל הארוכות: "עד 1 בלילה אמרו לנו שעוד כמה דקות ממריאים. בשעה 1 בלילה הגיע נציג מטעם החברה שסיפר לנו שלא נמריא הלילה, והטיסה תצא רק בשעות הבוקר".

• ומה הציעה החברה?

"היא הציעה מלון לחלק מהנוסעים. אנחנו לא הסכמנו. אמרנו לנציג של החברה או שכולם הולכים למלון או שכולם נשארים".

• אוכל, קיבלתם?

"הביאו אוכל בכשרות נמוכה. רוב החרדים לא נגעו באוכל. אנשים ישנו על ספסלים, וצריך להבין שהיו גם שבעה אמהות לילדים קטנים שצרחו בהיסטריה".


"חברת ארקיע ידעה על התקלה ולא עשתה כל מאמץ להעביר את הילדים והאמהות לפחות לטיסות אחרות כמו טיסת אל-על שיצאה ב23:30 אתמול והיו עליה מספר מקומות ריקים. חוץ מטיסת אל-על היו גם טיסות נוספות בהן היו מקומות פנויים".

רק לאחר 19 שעות, בשעה 15:30 הודיעה ארקיע כי המטוס מוכן להמראה.

חברת ארקיע מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים': "במטוס התגלתה תקלה טכנית שלא אפשרה את המראתו חזרה לישראל. עם גילוי התקלה יצא לקייב מכונאי של החברה עם החלק החלופי. משהבינו בחברה שתיקון התקלה יארך זמן רב הציע ארקיע לכל הנוסעים (74- י.א.) העברה לבית מלון. קבוצה של כ-20 מהנוסעים החליטה מסיבותיה שלא להיענות להצעה ולבלות את הלילה באולם הנוסעים בשדה התעופה. נציג ארקיע במקום קיבל אישור מיוחד משלטונות השדה להגיש לאותם נוסעים ארוחות במהלך השהייה בטרמינל וברגע שתוקנה התקלה יצא המטוס חזרה לישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד