כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בשורה לרעבי 'מיר': הטשולנט יוגש בליל שישי הקרוב

הגרנ"צ פינקל קיבל את הטענה, לפיה, סגירת החנויות ב-22.30 היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה - ודחה את המועד במחצית השעה • המשגיח יצא ל'ביקורת מסעדות' נוספת

ישיבת מיר. צילום: יוסי פורמנסקי
ישיבת מיר. צילום: יוסי פורמנסקי

ההוראה החדשה בשכונת בית ישראל בירושלים לפיה חנויות ייסגרו בשעת לילה מוקדמת והחרמת תעודות הכשרות - הפכה לשיחת היום בקרב בעלי החנויות, תלמידי הישיבה ותושבי השכונה.

בפגישה שנערכה בתחילת השבוע בביתו של ראש הישיבה - הגרנ"צ פינקל, נכחו משגיח הישיבה הגר"א חדש ונציג של כשרות הגר"א רובין. בסיומה של הפגישה הוחלט כי השעה 22:30 בה אמורים בעלי החנויות לסגור את שעריהן על פי הוראת הישיבה - היא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

בעקבות זאת, הוחלט כי שעת סגירת החנויות תהיה 23:00 במהלך השבוע כולו.

לאחר מכן, ראשי ועד הכשרות של 'העדה' עודכנו בהחלטה.

במהלך הפגישה עלה נושא 'ליל שישי' לדיון. נציג הכשרות טען בשמם של בעלי החנויות כי מדובר בהפסד של רווחים גדולים, שכן בלילה הזה צעירים רבים יוצאים לאכול טשולנט.

ביום חמישי הקרוב יעבדו החנויות כרגיל - עד לשעות הקטנות של הלילה - ובשבוע הבא יוחלט בין הגורמים על השעה הסופית של הסגירה.

בתוך כך, אמש (א) הגיע משגיח הישיבה, הגר"א חדש סביב השעה 23:45 לשדרת המסעדות סמוך לישיבה.

לאחר שהבחין כי שתי חנויות נשארו פתוחות בניגוד לבקשות ולהסכמים עם ועדי הכשרות, נכנס המשגיח אל תוך החנות ודרש מהבחורים שנכחו במקום לצאת מהחנויות.

אחת החנויות, "פיצוחים ללא שם", איבדה את תעודת הכשרות של 'העדה' בשל אי עמידה בתנאים.

אלי פרי, העומד בראש מסעדת 'אליז' התייחס בשיחה עם 'בחדרי חרדים' להוראות החדשות: "הראש ישיבה החליט שצריכים לסגור מוקדם בשל סיבות אמיתיות ואנחנו מקבלים את ההחלטה בברכה. מה שהרבנים מבקשים - אנחנו מקיימים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד