כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מי בא ללמוד גמרא? שגריר דרום קוריאה • צפו

שגריר דרום-קוריאה סייר בבני-ברק וישיבותיה • המטרה: להכיר את אופן לימוד התלמוד בישיבות • מליונים מתושבי דרום-קוריאה מחזיקים תלמוד בביתם

צילומים: עוזי ברק
צילומים: עוזי ברק

יאנג סאם מה, שגריר דרום קוריאה בישראל סייר בבני-ברק כדי להתרשם מלימוד התלמוד במוסדות שבעיר.

התלמוד, הינו ספר נפוץ בדרום קוריאה ועשרות אחוזים מ – 45 מליון תושבי דרום קוריאה מחזיקים אותו בספריית ביתם.

הביקור המרתק נפתח בלשכתו של הרב יעקב אשר, ראש העיר שעמד על היות תורת ישראל החלק המרכזי בהצדקת הימצאות עמנו בארצנו. ראש העיר הדגיש שידוע לו שהעם בקוריאה מחפש את המיוחד שבחכמת האומה הישראלית, וזו הסיבה שהוא חותר להכיר את התלמוד, כשבנוסף לכך, התלמוד הוא גם ספר החינוך המרכזי של העם היהודי, ובקוריאה מושם דגש ניכר על תחומי החינוך.

השגריר עמד על הסיבות לרצונו של העם בקוריאה להכיר את התלמוד, וזאת מתוך מחשבה להכיר את סוד החכמה של העם היהודי, הוא עמד על כך שלמרות שעם ישראל קטן, 28% מחתני פרס נובל הינם יהודים.

השגריר סיפר שהעם הקוריאני מגלה התעניינות רבה בהסטוריה של עם ישראל וכ – 50,000 תיירים מגיעים, מידי שנה, מקוריאה לישראל, וכיום, גם פועלת טיסה ישירה לארץ. לסיום הוא הוסיף, כי רעייתו רכשה לו מתנה ליום הולדתו את כל כרכי התלמוד. עם השגריר הגיע לביקור גם מר יוסף סרודי, איש עסקים וידידו של השגריר.

מבית העירייה המשיכו ראש העיר והשגריר ומשתתפי הסיור למרכז "להבה", שבו ניתנים חינם שיעורים במחשבים במרכז המופעל במשותף ע"י העירייה ומשרד האוצר.

בביה"ח "מעייני הישועה" שבבני – ברק, נפגשו ראש העיר והשגריר עם הנהלת ביה"ח ושמעו סקירה על ההתפתחות המקום.

התרגשות רבה עוררה פגישתו של השגריר, בהיכל ישיבת "נתיבות עולם", עם הרב אריה ויספר, תלמיד הישיבה, שנלחם, לפני עשרות שנים, במלחמת קוריאה וגם זכה למדליה מטעם ממשלת קוריאה.

בישיבה התקיים פאנל, בו נטלו חלק ראש הישיבה, ראש העיר, השגריר ותלמידים מהישיבה, בהם רופאים ואנשי מדע, שעמדו על נושא לימוד התורה.

השתתפו: פרופ' דורון אורבך, מנהל מעבדות כימיה באוניברסיטת בר-אילן; איש העסקים רמי פלר ומר יואל ברדוגו, יועץ כלכלי ב"טבע", שלושתם מתלמידי הישיבה, הציגו בפני השגריר את משנת חייהם על לימוד התורה והתלמוד כערך-מרכזי בחיי עם ישראל, בכל עת ובכל מקום.








































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד