כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

נוסעי גוש דן עצבנים? הוועדה מנסה לעזור

ועדת הכלכלה התכנסה בדחיפות לדון בכאוס השורר בקרב נוסעי התחבורה הציבורית בגוש דן • ח"כ אייכלר: "שיטת המעברים אינה בנויה לקשישים וילדים"

נוסעי גוש דן עצבנים? הוועדה מנסה לעזור

הכאוס המוחלט השורר בקרב הנוסעים בקווי התחבורה בגוש דן, הביא לכינוסה הדחוף של ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן.

הבוקר (ד'), בעקבות תלונות אזרחים "על קטסטרופות", כפי שהגדיר זאת שאמה-הכהן, נערך הדיון, כשהיו"ר מספר כי הוא עצמו ערך ביום ראשון סיור בשטח ונתקל בקשיים בהסברה.

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, השיב ואמר כי מדובר בארגון מחדש תוך צמצום מספר הקווים והגברת התדירות, כדי להציע רמת שירות טובה.

ח"כ ישראל אייכלר, שעומד בראש ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, אמר מנגד כי "שיטת המעברים מחייבת מחשבה מחודשת, מאחר שאינה בנויה לקשישים וילדים".

ח"כ אופיר אקוניס, אמר כי "בערים הגדולות בעולם המעברים מבוססים על רכבות תחתיות, אפילו בקהיר יש רכבת תחתית". הוא ביקש לדעת האם צפויים שינויים בעתיד ולנגר השיב, כי "נלמד מה קורה בשטח, ואם הדברים לא תואמים את התחזיות שלנו נשנה".

יו"ר ועד שכונת רמת החייל בתל אביב, אלי שמעוני, אמר כי "המתכננים חשבו שאיכילוב זה סטודיו סי ושטוב שהנוסעים ילכו 700 מטר ברגל. שיתוף הציבור זה עורבא פרח, לא היה ולא נברא שיתוף הציבור".

ח"כ דב חנין התייחס לנעשה בתל אביב ואמר כי "ראש העיר בחו"ל, אני יודע שהוא טייס ושהעיר מלמעלה יותר יפה אבל הגיע הזמן שהוא ינחת ויטפל בדברים". הוא קרא להתייחס יותר לתושבים, לתת עדיפות בנת"צים וברמזורים לתחבורה הציבורית ולהנפיק לתושבים חופשי חודשי מקומי וכרטיסיות מקומיות זולות. לדבריו, במקום מהפכה בכל הקווים עדיף היה להתחיל בשינוי שני קווים, אבל לבצע אותו בצורה מושלמת.

ראש אגף התקשורת בבית החולים שיבא בתל השומר, אבי בטלהיים, אמר כי "מקומם אותנו שלא התייעצו איתנו, כמקום שמשרת 1.5 מיליון חולים בשנה. ברגע שנפסקה כמעט כליל הכניסה לבית החולים נפגעו חולים רבים שצריכים ללכת קילומטרים". הוא ציין כי לבית החולים מגיעות תלונות על חולים שלא יודעים לאן להגיע וחולים שצריכים ללכת דרך ארוכה ברגל.

ראש מינהל תחבורה ציבורית בנתיבי איילון, רותי אמיר, השיבה כי נעשה סקר עם החולים והתקיימו פגישות עם התושבים במשך 7 שנים, במהלכן נערכו שינויים.

ח"כ רונית תירוש אמרה לנציגי משרד התחבורה כי היא "מקווה שיהיה לכם את האומץ להודות בטעות ולסגת מכל הרפורמה".

היו"ר שאמה-הכהן סיכם את הדיון בהבטחה כי הוועדה תוסיף ותעקוב אחר הנעשה ואף תקיים ישיבה נוספת בנושא, במהלך הפגרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד