כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הנהג החרדי כפה הפרדה - ונתבע באלפי שקלים

נהג חרדי בקו אגד בין רחובות לבני-ברק, ביקש מנוסעת לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס • הנוסעת תבעה אלפי שקלים וטענה: "איימו שמשמרת הצניעות תטפל בי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

החלטת בג"ץ, האוסרת לקיים הפרדה כפויה בין גברים לנשים גם בקווי המהדרין, מוציאה את הארגונים החברתיים משלוותם, ומספר תביעות אישיות הוגשו לאחרונה נגד נהגי תחבורה.

בתביעה שהוגשה לפני מספר ימים נגד נהג אגד, טוענת נוסעת כי הוא הורה לה לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס, בניגוד לפסק דינו של בית המשפט העליון.

"קשה לתאר את תחושת העלבון, הכעס וההשפלה. איני מוכנה להיות אזרחית סוג ב'", נכתב בכתב התביעה, הו היא דורשת למעלה מ-30 אלף שקלים.

"הקו לא אמור להיות קו למהדרין, זהו קו לכל דבר בין רחובות לבני-ברק ורציתי להגיע לביתי כבכל יום", שחזרה המתלוננת בראיון לגלי צה"ל. "עליתי לאוטובוס ולאחר ששילמתי, הנהג החרדי ראה שאני מתכוונת להתיישב מקדימה, ואמר לי לגשת לחלקו האחורי של האוטובוס".

היא הוסיפה שכאשר ציינה שהדבר אסור על-פי פסיקת בג"ץ, הנהג הביע זלזול ואמר שמי שקובע זה האנשים והרבנים. "העניין הרבה יותר חמור מבעבר, משום שכעת יש חוק שמגן עליי וכולנו צריכים לקיים את פסיקת בג"ץ", מחתה האישה. "פנינו לבג"ץ וחשבנו שכעת לא יהיו מקרים כאלה - והנה הדבר חוזר על עצמו".

המתלוננת סיפרה כי תלונות רבות נשמעו לעברה באוטובוס בו נסעה, על כך שפסיקת בג"ץ באה רק על רקע שנאת החילונים ליהדות החרדית. "אני בכלל דתיה אבל אני מאמינה בשיוויון ושיורשה לי לשבת היכן שנוח לי", אמרה.

עוד הוסיפה: "שני נוסעים נוספים התערבו והחלו לדבר באידיש שאני זקוקה לטיפול של משמרת הצניעות, שלטעמי גורמת לחילול השם. זו פגיעה בכבודי".

עורכת דינה קראה לנשים נוספות להגיע ולהתלונן בנושא.

מחברת 'אגד' נמסר כי התנהגות הנהג אינה מקובלת עליהם, ואינה מאפיינת את כלל נהגי החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד