כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ומי החתים את הערבים על הסכם שלום? ליצמן

שלושה בתי-חולים בנצרת נלחמו זה בזה במשך יובל שנים ופגעו בבריאות התושבים • עד שליצמן בא עם נוסחה מנצחת: עשו שלום וקבלו הטבות מפליגות ממשרד הבריאות

ליצמן בטקס חתימת הסכם השלום בנצרת עילית
ליצמן בטקס חתימת הסכם השלום בנצרת עילית



לכו תנסו לעשות שלום בין 'יהדות התורה' ל'ש"ס', אפילו בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' או למשל בין חסידי גור לאנשי שלומי אמונים.

לא קל, ולסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בטח אין שום סיכוי לעשות את זה.

אבל בכל הנוגע לפלגים במגזר הערבי, הוא רשם לעצמו השבוע הצלחה מפתיעה. מתברר, שבעיר נצרת יש שלושה בתי חולים, כל אחד מהם נתון לשליטת פלג אחר. בשונה מהקרעים אצלנו, הנחתכים בישיבות סיעה ושאר מוקדי תככנות, אצלם הכול היה גלוי.

מהומות, מריבות, סערות, והמון כאב ראש.

המדובר הוא בבתי חולים ממשלתיים לכל דבר, הנתונים בשליטתו של משרד הבריאות. המריבות ביניהם, במשך 50 השנים האחרונות, תקעו כל קידום וכל תוכנית. על כל שקל שאושר למערכת הבריאות בנצרת, נפתחה מריבת עולם לאן יילך. אושר מכשיר MRI? מלחמת עולם נפתחה לגבי היעד. חדר טראומה? מחול שדים נפתח, הלשנות, מאסרים, איומים, ולא נתאר את הכל.

כשנכנס ליצמן לתפקידו החליט לעשות סדר. הוא הבין, וגם הוזהר שוב ושוב, שזה לא יהיה פשוט, אבל מי שמכיר את ליצמן יודע שזה רק הגביר אצלו את החשק לפעול.

אם אתם משלימים ביניהם, תקבלו הטבות מפליגות, ולא – המשיכו לריב, לבריאות. כדי להגביר להם את התיאבון, ביקש מהם להגיש לו רשימה של דברים שחסרים להם: חדרי לידה, חדרי טראומה, צנטור וכועד ועוד. הסכם פיוס, או כלום, אמר להם.

במהלך השנה האחרונה נערכו שוב ושוב דיונים, מנכ"ל המשרד ביקר בבתי החולים פעם אחר פעם, אפילו סגן השר בכבודו ובעצמו היה שם לא פחות מ...3 פעמים.



המסמך: חזון אחד, אינטרס משותף

השבוע, כשמנהלי בתי החולים נרגשים לגמרי ומזילים דמעות של שמחה, הצליח ליצמן להשיג הסכם לשיתוף פעולה הדדי, ושלושת בתי החולים - הסקוטי, האיטלקי והצרפתי - חתמו על הסכם לשיתוף פעולה. באירוע החגיגי השתתפו, מלבד מנהלי בתי החולים וסגן השר כמובן, גם ראש עיריית נצרת, ראמז ג'ראיסי וח"כ ד"ר עפו אגברייה.

כותרתו של מסמך ההבנות הייתה "בתי חולים בנצרת – חזון אחד ואינטרס משותף". מאחורי המסמך, שפע של הטבות שלא בכל יום מקבל אותם בית חולים.

בהסכם אותו גיבש והוביל מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, נאמר בין היתר כי שלושת בתי החולים מתחייבים להתלכד ביחד בצורת קומפלקס רפואי אחד ליצירת תוכנית משותפת להשתלבותם בנושאי ההוראה לסטודנטים לרפואה ופיתוח מחקר רפואי. בדרך זו יהיו למערך עיקרי ומשפיע במטרה להבאת משאבים לצורך שדרוג בתי החולים.

"זהו מעמד היסטורי", אמר סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, שבירך על ההסכם. הוא הוסיף כי "אני מודע לקשיים וללבטים שליוו את כולם, אך האינטרס המשותף והאחריות הכוללת של כל הצדדים הובילה להישג המיוחל. אני מאחל הצלחה, שיתוף פעולה פורה והרבה בריאות לכל תושבי נצרת ולאיזור כולו".

הפעם הוכיח ליצמן כי הוא 'ליצמן של כולם'. בקרוב אצלנו. הלוואי.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד