כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יו"ר מפעל הפיס הפתיע: "לשלב חרדים בהנהלה"

אוהבים לגרד? יו"ר מפעל הפיס הפתיע בטקס חלוקת פרסים של 'וקנה לך חבר': "אפעל לשלב חרדים בהנהלה ובדירקטוריון מפעל הפיס" • צפו בתמונות ווידאו מהטקס

דיין עם חרדים, באירוע אתמול
דיין עם חרדים, באירוע אתמול



אמש נערך טקס חלוקת הפרסים במפעל 'וקנה לך חבר' לכתיבת חידושי תורה זו שנה שניה, המרכז מאות ואלפי כותבי חידושי תורה מכלל הציבור החרדי.

חידושי התורה נבחנים על ידי וועדה מיוחדת בראשותם של גדולי ישראל, בהם ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, כאשר הטובים שבחידושי התורה זוכים לפרסים יוקרתיים.

בטקס שהתקיים במלון ויז'ניץ בבני ברק השתתפו הזוכים ובני משפחותיהם, חברי ועדת הפרס, יו"ר מפעל הפיס האלוף במיל. עוזי דיין ואישי ציבור רבים. את הטקס הפיקו אנשי משרד הפרסום 'אפיקים', בראשות יגאל רווח, שניצח בעצמו על האירוע.

הרב אברהם קרויזר הנחה את האירוע, והזמין בפתיחתו את הגרב"ד פוברסקי לשאת דברי ברכה. בהמשך נשאו דברים האלוף דיין, דן כהן ראש מועצת רכסים, משה אבוטבול מבית שמש והרב אברהם יצחק לפקוביץ', בנו של הגרמי"ל זצ"ל.

באופן מפתיע התברר כי בין הזוכים במקומות הראשונים היה נכדו של הגרמי"ל - הרב משה דוד לפקוביץ'.

השנה, לראשונה בתולדות התחרות, זכה בחור ישיבה בפרס על כתיבת חידושי התורה. הבחור, ישי ברעם, תלמיד ישיבת 'שערי שמועות' (ישיבה חדשה - בראשות הגרנצ"י שפירא - הממוקמת בבית חלקיה ונחשבת לכוכב עולה בשמי עולם הישיבות הליטאי. א.ג), קיבל את הפרס לצד דיינים, רבנים ואברכים חשובים.

הגרב"ד פוברסקי נשא דברים בחשיבות החזקת התורה, וציין כי מחזיקי התורה הם בכלל 'טל חיים' שבזכותו תהיה תחיית המתים, הגרב"ד הוסיף ובירך את מפעל הפיס שיזכו להעמיק ולהרחיב את מפעלם לעודד כתיבת חידושי תורה.

הגרא"י לפקוביץ' סיפר בשם אביו זצ"ל, שהדגיש בחשיבות של לחדש חידושי תורה ולהעלותם על הכתב בכדי שללומד יהיה סיפוק מתלמידו, אך ציין כי אביו סייג את הדברים שאין להתעכב בלימוד על מנת 'לחפש בכוח' חידושי תורה, אלא יש ללמוד 'לשמה' וממילא יבואו גם חידושים.

הפתעה בנאומו של היו"ר

יו"ר מפעל הפיס כובד גם הוא לשאת דברים ולאחר שבירך את הזוכים והסביר את שאיפתו שמפעל הפיס יהיה מעורב ותומך בפרויקטים תורניים, הטיל האלוף דיין פצצה לאוויר.




"אני לא רוצה להסתפק בכך שמפעל הפיס רק יתקרב לציבור החרדי", אמר דיין. "אני רוצה לפעול לשילוב מלא ואמיתי של חרדים במפעל הפיס, אם בדירקטוריון או בוועדות הבכירות של המפעל, אני מתחייב לסייע ולשלב אישים חרדים בתפקידי מפתח".

בהמשך הערב ביקש דיין שוב את רשות הדיבור, והפתיע את הנוכחים בציטוט 'מחוץ לפרוטוקול', כאשר אמר: "כולנו מדברים על המסביב ועל חלקו של מפעל הפיס, משרדי הפרסום והתקשורת, אבל צריך לזכור שהעיקר שבשבילם כולנו כאן הם לומדי התורה, שהם הם שומרי הגחלת של העם היהודי וכולנו חייבים להם הכל".













































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד