כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

איש המדון ואשת הג'ודו • מי מאחורי 'הפורום החילוני'?

'הפורום החילוני' הנלחם ב'השתלטות החרדית' - שב לפעול במתכונת חלקית • 'בחדרי חרדים' חושף את האנשים שמאחוריו: ד"ר רם פרומן ההייטקיסט ועו"ד מיטל יצחקי הלוחמנית

כתובות נאצה בכפר יונה. אתר מאבק של הפורום החילוני
כתובות נאצה בכפר יונה. אתר מאבק של הפורום החילוני



"קיבלתי שיעור קצר וכואב", כך הודה ד"ר רם פרומן ל'ידיעות אחרונות', כאשר נחסם האתר החילוני שהקים, בעקבות תחקיר 'בחדרי חרדים'.

הפורום של רם - 'הפורום החילוני להצלת השכונות' - הוקם כדי להלחם בפעילות חרדית באזורים חילוניים ונחסם על-ידי חברת iPapaer משום שהיא מסרבת, כפי שמסרה ל'ידיעות אחרונות', לספק סיוע למטרות הנתונות במחלוקת של מייסדי הפורום.

גם יעל דן, שאירחה בתוכניתה בגלי צה"ל את רם אמרה: "ריח רע עולה מן הפורום החילוני הזה".

האיש התארח בתוכניתה של דן, כדי להתעמת עם דובר חב"ד מנחם ברוד, על רקע דרישתו לסגור את מוסדות הדת ברמת אביב ובכפר יונה.

רם טען, כי התלמידים מובאים מרחוק על-ידי חסידי חב"ד, על מנת להשתלט על שכונת רמת אביב.

אך דובר חב"ד הציג בתגובה נתונים, לפיהם בתי הספר מיועדים מלכתחילה לציבור החילוני המסורתי, תושבי האזור, וכי לפחות 35% מתושבי האזור תומכים בפעילות. הוא אף הזמין את השדרנית לשלוח כתב לבדיקת רשימת ההורים, שכולם לדבריו, תושבי האזור.

מאז הספיק רם - מנכ"ל קרן הון הסיכון אבולשן - להקים עם חבריו אתר ברמה נמוכה, המבוסס ג'ומלה, במטרה להמשיך את מאבקו. הוא אף זכה לראיונות נרחבים בכלי התקשורת.

מי הוא באמת ד"ר רם פרומן, ומי הם חברי 'הפורום החילוני להצלת השכונות'.

ד"ר רם פרומן, מייסד הפורום החילוני  צלם: רובי לבוביץצילום: ד"ר רם פרומן, מייסד הפורום החילוני צלם: רובי לבוביץ
ד"ר רם פרומן, מייסד הפורום החילוני צלם: רובי לבוביץ


ד"ר רם פרומן • קריירה כפולה

לרם פרומן תואר במשפטים ודוקטורט בהיסטוריה.

תרומתו המדעית העיקרית - "מה עושים בחגים" - קוראת להוצאת המימסד הדתי, אותו הוא מכנה "סכיזופרני" - מחגי ישראל.

לאחר הקריירה האקדמית, עבד כעו"ד במשרד בך, ארד, שרף, עם התמחות בהיי-טק והון סיכון, ובמהירות ניצל את ידיעותיו בתחומים אלו להתקדם לניהול משותף בקרן ישרא-טק, ובמשך שנתיים גם בקרן מילניום.

במקביל, ניגן כפסנתרן ג'אז חובב, כאשר רק בינוניותו מנעה ממנו, לדבריו, להפוך זאת לקריירה.

את הבנתו הראשונית בציבור החרדי הוכיח, כשייסד את קרן ההון סיכון אבולושן, שם ניסה להשקיע בסטארטאפ בשם MUSIC PUMP, שפיתח מוצר ייחודי לציבור החרדי - נגן שיעורי תורה, יעודי, ללא אפשרות להחלפת התוכן.

אלא שבמהרה פרץ ויכוח מתוקשר, שאף הגיע לבית המשפט, כאשר ניסה להשתלט על החברה כולה, תוך הדחת המנכ"ל אמיר גבע, שאף הוציא כנגדו צו מניעה בבית המשפט המחוזי בת"א.

בעתירה מתוארת מסכת איומים והשתלטות כוחנית וחסרת מעצורים מצד רם פרומן, שהחלה בעקבות אי-קבלת דרישתו, למינוי סמנכ"ל כספים מטעמו, והעברת מטה הארגון לישראל.

לעתירה צורף מייל שנשלח לכאורה על ידי רם פרומן לאמיר גבע ובו כתב: "הבעיה היא שאני מרגיש שאתה מבין רק כוח ואתה באופן שגוי חושב שאני חלש. מעולם לא היית מעורב במלחמות כאלה, ואתה לא מדמיין למה אנחנו מסוגלים. אני מתערב שאחרי שתרגיש את הכאב, אתה תרצה לחזור למו"מ, אבל זה יהיה מאוחר מדי.

"הנזק כבר ייעשה, כולל לחברה. זו קריאה אחרונה עבורך לחזור לעצמך. קלטתי היום בשיחה שאתה מציק לי בכוונה כדי שאשתמש בכוח".

לפני כשנה החליט רם להפנות את מרצו וכוחו למלחמה ב"השתלטות החרדית על ישראל", והקים את הקבוצה בעלת השם התמים "הפורום החילוני – פורום השכונות והיישובים החופשיים".

עו''ד מיטל יצחקי-טולדנו • טוענת לכוחות על-מאגיים

עו"ד מיטל יצחקי טולדנו, שותפתו למאבק, שאף עלתה איתו לשידור בתוכניתה של יעל דן ב'גלי צה"ל', כדי למחות על "ההשתלטות על רמת אביב", כונתה בעבר "פרקליטו של השטן" ו-"נשק יום הדין של רוזנשטיין", כאשר במשך שנים ייצגה את כרישי עולם הפשע בישראל, כפי שניתן לראות ברשימת התיקים הבולטים באתר הרשמי שלה:

• ייצוג דמויות בולטות שונות בעולם הפלילים באיזור נתניה, תל-אביב וחדרה.
• ייצוג כל עצורי "פרשת המילניום", פרשה בה נחשדו העצורים בהשלכת רימון לעבר מגרש מכוניות "מילניום" בחדרה, וכתוצאה מכך נהרגו 2 בני אדם. כל העצורים שוחררו ללא הגשת כתב אישום.
• ייצוג עצורי פרשת זריקת רימון על תחנת משטרת נתניה. כל העצורים שוחררו בערובה ללא הגשת כתב אישום.
• ייצוג העצורים בפרשת ניסיון רצח דורון סרוסי וניסיון רצח רמי מישייב. כל העצורים שוחררו ללא כתב אישום.
• ייצוג העצורים בפרשת זריקת רימונים על תחנת משטרת זבולון. העצורים שוחררו בתנאים למרות הגשת כתב אישום.
• ייצוג עצורי פרשת נהגי המוניות, בה נהגי מוניות רכשו סמים עבור סוכן משטרתי. כל העצורים משוחררים למרות הגשת כתב אישום.

בין השאר ייצגה שמות של עבריינים מוכרים, כזאב רוזנשטיין, ואסי ופרנסואה אבוטבול.

כאשר ייסר אותה מצפונה, החליטה לאחר חשבון נפש לעבור לתחום הכלכלי-חברתי, ובמקביל פיתחה נטיות פוליטיות - פתחה בשורת התקפות אישיות כנגד מרים פייברג, ראש עיריית נתניה, עיר מגוריה באותה תקופה.

כאשר הבינה כי האופק הפוליטי חסום בנתניה, חיפשה מקום חלופי. והיא עברה לשכונה הצבאית בכפר יונה.

במהרה הצהירה על רצונה לעמוד בראשות המועצה. את הקמפיין פתחה כדרכה בשורת התקפות אישיות כנגד ראש המועצה אפי דרעי, שמסר: "ראוי שעו"ד יצחקי תשכיל ללמוד ראשית כיצד מתנהלת רשות ומה סמכות המועצה".

לאחר שהצליחה למנוע הקמת הוסטל לנוער במצוקה, בשל הפגיעה באיכות החיים בכפר יונה, החליטה להתמקד במאבק במוסדות הלימודים שהקימו משפחות דתיות תושבות המקום, והצטרפה לפורום החילוני.

בנוסף לחגורה השחורה בקארטה, ולהיותה נגנית ג'אז, הגברת יצחקי טוענת גם לכוחות על-מאגיים, אליהם נחשפה לדבריה כבר בגיל ארבע.

את שירותיה המיסטיים היא מעניקה בתשלום סימלי, כאשר את ההכוונה היא קיבלה לטענתה מרבנים שהדריכו אותה כיצד להשתמש בכוחותיה לטובה.



כך, בשותפות בין משקיע הון סיכון לבין עו"ד, הוקם הפורום החילוני ויצא להילחם בציבור החרדי ובמי שמבקשים ליהנות ממוסדות לימוד חרדיים.

קישורים:
העימות בגלי צה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד