י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך מתעתע מזג האוויר בעור שלנו • מדריך

העור שלנו הוא כמו מראה: הוא מגלה מהו מזג האוויר אליו נחשפנו, ואפילו מה עברנו • האם אפשר למנוע או לפחות למזער את הנזקים? כן • מה צריך? קצת מודעות

אם תיזהרו, לא תצטרכו 'להסתיר' את הפצעים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
אם תיזהרו, לא תצטרכו 'להסתיר' את הפצעים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



הנושא מטריד נשים רבות. מזג האוויר המתחלף חדשות לבקרים מתעתע בעור של כולנו וגורם לא פעם לנזקים. יום שרב, יום חם, יום נעים וחוזר חלילה...

אז מה עושים?

בשיחה עם עידית גור, המיסדת והבעלים של 'איב סנטר', היא מסבירה כי "העור שלנו חשוף לאלמנטים של הטבע, הוא מגלה מה עברנו וכמה חשפנו עצמנו למזג האוויר".

לדבריה, "מיתוסים רבים נוצרו בנושא".

המאמר הבא חושף את כל האמת! אז אל תגידו לא ידעתי, לא שמעתי! כאן תגלו מה ניתן לעשות? אילו חידושים יש בתחום ואיך להימנע ולצמצם את הנזק!

תופעות נלוות

העור שלנו דורש יחס מיוחד ובעיקר הגנה מפני נזקי השמש ומזג האוויר. חשיפת העור לקרני השמש גורמת לשיזוף מהיר וישיר על העור ובעקבות כך העור מתכהה ומלנין חדש נוצר במהירות, דבר הגורם לפיגמנטציה ומשפיע על תהליך הזדקנות העור.

במקרים יותר גרועים חשיפה ממושכת לשמש עלולה לגרום לכוויות, ומחלות ממאירות, כתמים, והזדקנות מוקדמת .

ההשפעה המזיקה של השמש ניכרת בשכבות העור הרבות (העור מורכב משלוש שכבות עיקריות), בדרמיס (השכבה השנייה של העור) חשיפה לשמש פוגעת במבנה שרשרת הקולגן (יוצר אלסטיות) וכתוצאה מכך פוגעת באלסטיות של העור. היא פוגעת בכלי הדם וגורמת להם להיות שבירים, דבר שמגביר את תופעת הקופרוז (התרחבות נימי דם).

באפידרמיס השמש גורמת להתעבות לא שווה של העור ולכתמי פיגמנטציה, כמו כן היא פוגעת בהתנגדות העור ויכולתו להוות מחסום בריא ותקין מפני כל מפגע, השמש גורמת להתייבשות העור. השפעת השמש מצטברת וניכרת בעיקר בפנים ובצוואר, שהם אזורים שנמצאים ללא כיסוי והגנה מפני השמש. כמו כן, באזור המחשוף וכפות הידיים החשיפה לאורך זמן לשמש מובילה לכתמים בעלי גוון חום לעיתים גם לסרטן העור .

לכל עונה ולכל סוג עור ישנן תופעות נלוות, כלומר לכל שינוי בעונה ובאקלים ישנה השפעה מידית על סוג העור ותגובותיו. לכן, ככל שנקדים וניתן חשיבות עליונה להיערכות בהתאם למזג האוויר וככל שנקדים ונטפל באופן עצמאי בתכשירים ביתיים וכמו כן נעזר בבעלי מקצוע ומכוני קוסמטיקה נמנע מאותן תופעות של צריבה, גרד, פריחה, קשקשת ונגיע לכל עונה שהעור מוגן ומאוזן.

אז מה עושים?

בעיקר הימנעות מהשמש ומסביבה ללא לחות. יתרה מזאת, עישון ושתיית משקאות אלכוהוליים יכולים להחמיר את מצב העור.

על מנת להיערך נכון לעור מוגן ומאוזן יש לדאוג לפני כל עונה לעבור סדרות טיפולים המונעים מהתופעות הנ"ל מלהופיע על העור.

סדרות טיפולים אלו בין 6 ל-12 טיפולים המגנים על הגבול הטבעי של העור, הן שומרות על גמישות העור, רמת הנוזלים בעור, ומהוות מעטה המונע התאיידות מבפנים החוצה, ישמר מיצוק העור וגמישותו.

אך לכל עונה בעיות משלה:

בעונות המעבר, בסתיו ובאביב אנחנו עושים מעברים חדים מחום לקור ולהיפך, שינויי טמפרטורה כאלה מהווים גורם ממריץ לתופעות רדומות כמו: הרפס, סבוריאה ואקנה.

בחורף, הקור והרוח גורמים לתחושת יובש בעור, כמו גם השימוש בכל המחממים למיניהם כמו: תנורי גז, מפזרי חום, מזגנים אף הם מייבשים את העור, כמות הלחות בחדר בו הם מצויים יורדת ולכן מומלץ ללחך את החדר.

בקיץ השמש מיבשת ומאיצה את תהליך ההתבלות של העור, יש להקפיד בשתייה מרובה, חובה להשתמש במסנני קרינה ולהיעזר במשקפי שמש, כובע רחב שוליים ולהימנע מחשיפת אזורים גדולים לשמש. הפנים והגוף חייבים להיות מוגנים מפני קרני השמש המזיקות!

אקלים פנימי - כלומר חימום וקירור של חדרים - יכול גם הוא להשפיע על העור. כל הגורמים האלה מחוץ לבית ובתוכו יכולים להביא לגירוד, לאדמומיות ולנפיחות וגורמים למראה בלתי מצודד כלל וכלל ואף לגירוי נוסף כתוצאה מגירוד ושפשוף. אנחנו חייבים להיות מודעים גם להשפעה שיש לסביבות יבשות על העור, כמו שהייה במטוס, צפייה מוגזמת בטלוויזיה, עבודה ממושכת מול צג מחשב ועוד.

יש לוודא על טיפול ביתי מתאים כמו: ניקוי העור, מריחת קרם לחות, סרום, פילינג פעם בשבוע ומסכה - יש לקבל ייעוץ מקצועי ותכשירים תואמים מבעלת מקצוע.

הכותבת היא עידית גור, המייסדת והבעלים של רשת בתי הספר "איב סנטר - בית הספר למקצועות הקוסמטיקה", היחיד בארץ המעניק תואר בינלאומי בתחום הקוסמטיקה, תחת התקן העולמי המחמיר ביותר של סידסקו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד