י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השוטר ירה בבחור הישיבה: "שוטרים אלימים ומשולחי רסן"

שלושה בחורי ישיבה מבני-ברק, צילמו שוטרים בפעילות שגרתית • השוטרים הפילו בברוטאליות את אחד הבחורים, וירו עליו באקדח הלם • הבחור פונה לבית החולים, ונזקק לניתוח • אבי הבחור: "שמעתי שהשוטר שנתן את המכה אמר: 'כמה המכשיר הזה מצוין'. זאת התנהגות"?

בחור ישיבה שנפגע מהמשטרה. תמונת אילוסטרציה
בחור ישיבה שנפגע מהמשטרה. תמונת אילוסטרציה

שלושה בחורי ישיבות מבני ברק נקלעו במוצאי שבת לתקרית אלימה על לא עוול בכפם. השלושה הבחינו בשוטר עוצר רכב וחשבו שמדובר בבחור מהישיבה בה הם לומדים.

הם התקרבו לשוטר, והחלו לצלם את ההתרחשות באמצעות הטלפון הסלולארי.

לטענת הבחורים, אחד מהשוטרים שלף אקדח 'טייזר' - מהלום חשמלי, וירה לעבר אחד הבחורים, שנפל על הרצפה והחל לדמם.




השוטרים במקום התעמתו עם בחורי הישיבה, ודרשו מהם להתרחק מהמקום. הבחורים שהמשיכו לתעד את המתרחש התבקשו להפסיק לצלם. הבחורים סירבו ובתגובה חטף אחד השוטרים את הטלפון הנייד.

הטלפון נפל על הרצפה, וכשהבחור התכופף בכדי להרים את המכשיר ירה השוטר לעברו באקדח ההלם.

כתוצאה מהנפילה, ספג הבחור פגיעה קשה, ולסתו – נשברה. הוא פונה לבית החולים, שם יעבור ניתוח לשיקום הלסת.

"הוא ירה בי בטייזר", סיפר הבחור בראיון לחדשות 2 באינטרנט. "נפלתי על הרצפה, על הפנים ועל השיניים. השוטר צעק אליי תשים את הידיים אחורה, ואני הייתי בהלם לגמרי. הוא נתן לי מכת חשמל נוספת והייתי מלא דם.

"הכניסו אותי לניידת ולא התייחסו למצב שלי בכלל. הגיע אמבולנס ושני אופנוענים ולא הציעו לי עזרה... השוטרים פינו אותי מאוחר יותר לבית החולים. עד עכשיו אני בטראומה".

אביו של הבחור מספר אף הוא: "צלצלו אליי והודיעו לי שהבן שלי עצור. לא ידעתי מכלום. אח"כ הבנתי מתגובות של אנשים שזה רציני. באתי לבית החולים וראיתי את המצב שלו. איך לא יידעו אותי שהבן שלי פצוע והוא כבר עבר תפרים? שמעתי שהשוטר שנתן את המכה הוא אמר: 'כמה המכשיר הזה מצוין'. האם זאת התנהגות?

"הסטיגמה שלי על המשטרה הפכה להיות שלילית ביותר. אסור לשוטר הזה להיות דקה אחת במשטרה. מה חטא הילד? הוא לא נוגע בזבוב. צריך להשתמש בנשק חם? מה אנחנו בעזה?"

מהמשטרה נמסר לחדשות 2 באינטרנט, כי "מדובר באירוע חמור, בו שלושה חשודים הפריעו לשוטרים שטיפלו בחשוד בהתפרצות לרכב. השלושה סירבו לעזוב את המקום, גידפו ותקפו את השוטרים. אחד מהם ניסה להימלט, השוטר השתמש נגדו באקדח טייזר. כתוצאה מכך הוא נפל ארצה ונחבל. שני החשודים האחרים נחקרו באזהרה והשלישי הופנה לטיפול רפואי.

פרקליטם של הנערים עו"ד ניר דוד אמר בתגובה: "לתומי סברתי כי רק במשטר האייטולות אפשר למצוא סיפורים מעין אלה של אלימות ברוטלית וברברית מצד שוטרים. צר לי כי שני שוטרים אלימים ומשולחי רסן שיגרו את מרשי היישר לבית החולים עם לסתות שבורות, חתכים בפנים וחבלות בידיים. תקוותי כי המחלקה לחקירות שוטרים תכנס לעובי הקורה ותמצה עמם את הדין, הייתי מצפה כי אף מפקד המחוז ימנה קצין בודק לבחינת התנהלות השוטרים המעוררת חלחלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד