י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קרם על הגוף • זה טוב או רע?

מה ההבדל בין קרם עיניים, קרם ידיים, קרם לחות וקרם עיסוי? • מה אנחנו יודעות על החומרים שאנו שמות על עורנו? • עידית גור מספקת תשובות לכל השאלות

קרם עיניים. צילום: יחצ
קרם עיניים. צילום: יחצ



כולנו אוהבות להשתמש בקרמים שונים, לא תמיד אנחנו יודעות למה. בשיחה עם עידית גור, מבית הספר 'איב סנטר', היא עושה לנו סדר בעולם הקרמים.

"קרם הינו תכשיר המבוסס על אמולסיה ובעברית, תחליב. בתחום הקוסמטיקה רוב התכשירים הם קרמים, ישנם קרמים המתאימים לכל חלק בגוף. לכל קרם יש את התכונות שלו והמטרות שלו. ישנו קרם לחות בסיסי, קרם הזנה, קרם לעיניים, קרם לידיים, קרם לרגליים, קרם לכל הגוף, קרם מיוחד לעיסויים וסרום".

מהם הגורמים לצורך בשימוש בתכשירי לחות?

הסבונים, תכשירי הניקוי וכמויות רבות של מים גורמים להסרת השומן העל – עורי, פעולה זו גורמת להתייבשות העור.

אקלים חם ויבש בעל לחות נמוכה, מגביר את התנדפות המים מהעור. ככל שהלחות יורדת גדל קצב איבוד המים לסביבה מקצב אספקת המים מהדרמיס לקרנית, לכן שכבת הקרנית מתייבשת.

חימום הבתים באמצעים מלאכותיים גם כן גורם לירידה בלחות הסביבתית. מחסור בשתייה מביא בין השאר למראה עייף של העור, לכן מומלץ ביותר לפתח הרגלי שתייה נכונים. איבוד מים- במצב נורמלי מאבד האדם כחצי ליטר מים ב – 24 שעות. כ – 80% דרך ההזעה ו – 20% באמצעות התנדפות דרך העור. כלומר, אדם מאבד דרך העור, 100 גרם מים ביממה.

מהם הסוגים השונים של הקרמים?

קרם לחות - קרם הלחות מורכב מאמולסיה של שמן במים וחומרים פעילים. תפקיד תכשירי הלחות הוא לעזור לשכבת הקרנית (השכבה העליונה בעור) לשמור על תכולת המים שלה. משק המים של העור, כלומר תכולת המים בקרנית, הוא בשיעור של 10% - 25%, זוהי הכמות האופטימלית המאפשרת את הגמישות הדרושה בעור כאשר תאי האפידרמיס רוויים במים, העור נראה מתוח.

חשוב לזכור: העור מתייבש ממחסור במים ולא רק בשומן. בטיפול נכון בעור יש לספק לעור יבש ראשית מים, ורק לאחר מכן לשמן אותו כדי להקטין את איבוד המים.

קרם הזנה - קרם הזנה מורכב מאמולסיה של מים בשמן וחומרים פעילים. למעשה אלו תכשירים בעלי אפקט עומק אשר מכילים חומרים פעילים המתחלקים לשתי קבוצות:

חומרים אשר כמותם בעור פוחתת עם הגיל, כגון: ככל שהגיל עולה, פוחתת כמותם של הויטמינים – בעיקר F, A, E. את הוויטמינים אפשר לספק בצורתם הטבעית או בעזרת חומרים המכילים אותם.
חומרים בעלי אפקט "מחייה" על העור. חומרים אלו מטרתם למנוע או להקל על סימני העייפות של העור, יחד עם זאת הם משווים לו מראה צעיר וחי יותר כגון: הורמונים נקביים, נבט חיטה, תמצית פלצנטה, מזון מלכות – רויאל ג'ל.

קרם עיניים - קרם העיניים הוא תכשיר בעל אפקט עמוק המורכב גם כן מאמולסיה של מים בשמן. מה שמבדיל אותו מקרם הזנה הוא מרקמו העדין יותר והשימוש בחומרי גלם עדינים יותר, בעלי סבירות נמוכה לגרימת אלרגיה. זאת כיוון שאזור העיניים מורכב מאפידרמיס דק יותר ולכן אזור זה רגיש יותר משאר הפנים. למעשה כל קרם עיניים יכול לשמש כקרם הזנה אך לא כל קרם הזנה יכול לשמש כקרם עיניים. בקרם עיניים מומלץ להשתמש מגיל צעיר כיוון שאזור העיניים תמיד בעל סוג עור יבש. תפקיד קרם העיניים הוא להפחית את הקמטוטים, לרכך את העור ולהחליקו.

קרם ידיים - עור הידיים חשוף יותר מכל אזור אחר בגוף לפגיעות כיוון שהידיים באות במגע עם כמויות גדולות של מים, הידיים באות במגע עם תכשירי ניקוי המכילים חומרים בסיסיים ומאכלים, הידיים חשופות יותר לפגיעות מכניות. קרם הידיים ממלא את התפקידים הבאים: הענקת לחות, הגנה על עור הידיים על ידי יצירת מעטה חומצי ומעטה הדוחה מים מחומרים שומניים או מסיליקון. ריפוי ואיחוי הפציעות על ידי הוספת חומרים פעילים בעלי תכונות איחוי וריפוי.

מומלץ למרוח את הקרם מספר פעמים ביום ולהשתמש בכפפות בעת מגע מים וחומרי ניקוי.

קרם רגליים - קרם הרגליים הוא וריאציה השונה במקצת מזו של קרם הידיים. לקרם הרגליים יש תפקידים נוספים: ריכוך כדי למנוע היווצרות עור קשה בכף הרגל. לשם כך מוסיפים חומצה אונדיצלנית המפוררת את העור הקשה, ווזלין המרכך את העור, מניעת הזעה הגורמת לריח לא נעים, מניעת התפתחות של פטריות. ישנה נטייה טבעית לפטריות בכף הרגל ולכן יש המוסיפים לקרם הרגליים חומרים המונעים התפתחות פטריות.

קרם גוף - את קרם הגוף נמרח על כל הגוף ולכן עליו להיות בעל מרקם עדין, לא שמנוני וקל למריחה. קרם הגוף מורכב מאמולסיה של שמן במים ובדרך כלל הוא נוזלי ובעל ניחוח מסוים. קרם גוף ממלא את תפקידי קרם הלחות וקרם ההזנה, עיקר תפקידו לעדן ולרכך את העור.

קרם עיסוי - קרם עיסוי מורכב מחומרים שומניים מאוד, רכים למגע ואינם חדירים לעור. תפקידו להקטין את החיכוך של תנועות העיסוי. בדרך כלל משתמשים בשמנים מינרליים. לפעמים מוסיפים לקרם העיסוי חומרים פעילים בהתאם לסוג העור.

סרום - הסרום הוא תכשיר המכיל ריכוז גבוה של חומרים פעילים. תכונתו העיקרית היא יכולת חדירה טובה לעור בשל המבנה המולקולרי הקטן הייחודי לו. תפקידו העיקרי של הסרום הוא הולכה לתכשיר הטיפוח שבא מעליו ולפעילות טובה יותר על העור. ישנם מטרות שונות לכל סרום וסרום: יש סרום ממצק, סרום לחותי, סרום הזנה, סרום הבהרה וסרום לעור שמן, יש סרום המתאים לאזור העיניים המכיל חומרים הידועים כבעלי סיכוי נמוך לפיתוח רגישויות.

הסרום נמרח בכמויות קטנות ונספג מהר בעור. לאחר ההספגה ימרח תכשיר נוסף כלשהו כמו קרם לחות, קרם הזנה, קרם עיניים קרם טיפולי או מסכה. בכל מקרה, להשלמת הטיפול ומשום שמדובר בחומרים פעילים, רצוי לסיים במסנני קרינה.

עידית גור היא המייסדת והבעלים של רשת בתי הספר "איב סנטר", המעניקה תואר בינלאומי בתחום הקוסמטיקה, תחת התקן העולמי המחמיר ביותר של סידסקו. לאחרונה נפתחה במקום מגמה מקצועית אומנותית של איפור.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד