י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"גם עם צעצועים אפשר לקדש שם שמיים" • 'חרדים עצמאים'

הוא חסיד פרמישלאן שאינו זז ללא עצת האדמו"ר • בגיל 23 פתח חנות, היום הוא בעליו של מותג צעצועים • שלומי שטרן מספר על הדרך אל עולם הצעצועים ועל היועץ בן החמש

"אני שמח שבחרתי בזה". שלוימי שטרן
"אני שמח שבחרתי בזה". שלוימי שטרן



אולי לא כולכם מכירים את שלומי שטרן - חסיד פרימישלאן כבן 26, אבל ילדיכם לבטח ידעו לזהות את האיש שבנה את מותג הצעצועים: "הכוכבים של שטרן".

שלומי בן למשפחה ירושלמית חסידית, למד בצעירותו בישיבת פרימישלאן בבני ברק, בגיל 18 יצא לשוק העבודה כאשר הוא מתחיל לעבוד ברדיו קול חי.

• מה משך אותך לרדיו?

מאז ומתמיד נמשכתי לכל נושא השיווק, על שלל היבטיו: פרסום, שיווק, דעת קהל וכדומה, גם בהמשך אחרי 5 שנים ברדיו עבדתי במשך כשנה במשרד פרסום כקופירייטר ותקציבאי.

למען האמת, גם היום כאשר אני עצמאי ועוסק בתחום הצעצועים – עדיין יש לי משיכה לנושא השיווק, אני עוסק בו כתחביב, מסייע לאנשים רבים שבאים להתייעץ איתי לפני פתיחת עסק, ונהנה להחליף דעות ורעיונות בנושא עם ידידים שעוסקים בתחום.

• אז מה קרה בעצם שהוביל אותך לצעצועים?

בגיל 23 בערך החלטתי שאני מעוניין להיות עצמאי, החלטתי שאני כבר בשל ומוכן לקדם ולבנות עסק לעצמי, ורציתי להרגיש שאני ממצה את הפוטנציאל בשבילי עצמי ולא כשכיר של אדם אחר.

הגעתי לתחום הצעצועים באופן די אקראי, היה לי חבר שעסק בתחום, ודרכו הייתה לי נגישות לשוק. כך למרות שלא הייתה לי היכרות מעמיקה עם נושא הצעצועים, נכנסתי לזה.



מעסיק רק חרדים

• באיזה אופן פיתחת את העסק?

בהתחלה פתחתי את הסניף הראשון בבני ברק ברחוב לנדא תחת השם "הכוכבים של שטרן", (משחק מילים על שם המשפחה שטרן בעברית ויידיש. א.ג.) בהמשך, במשך כשנה אירגנתי מכירות ברחבי הארץ בבתים פרטיים ובמחסנים והתפרסנו לכ-23 נקודות.

לאחר תקופת מה ובהתייעצות עם האדמו"ר, הוחלט שעדיף להתמקד בפיתוח של החנויות באופן מרוכז ולא 'להתפזר' למכירות קטנות פרטיות.

בחודש האחרון אחחרי 4 שנים שהחנות יצרה לעצמה כבר מוניטין, התרחבנו ב"ה, ופתחנו סניף שני ברחוב עזרא בבני ברק.

ב-2 החנויות אני מעסיק היום 4 עובדים כמוכרים, כאשר אני מקפיד תמיד כשאני צריך לחפש עובד להעסיק אך ורק עובדים חרדים.

• יש לך נישה מסוימת שאתה מתמקד בה?

בהחלט, המוטו של החנות הוא שאנחנו מקפידים על איכות בכל מצב, אני הולך רק על מוצרים שאני מאמין בהם ששווים את המחיר, עדיף לי לקחת את המוצר היקר מעט יותר ולדעת שהוא שווה את תמורתו וחברה בעלת שם מוכר עומדת מאחוריו, ולא לקחת צעצוע שספק אם ישרוד את יומו הראשון ולך תדע מי עומד מאחוריו.

לכן גם מוצר שנראה לי פגום או מוצר שאני חושב שלא יחזיק מעמד , יורד אצלי מהמדפים באופן מיידי.

• מה תפקידך בחנות?

אני עובר כיום בין שתי החנויות, מפקח שהכל כשורה, יושב עם ספקים לסכם על כל רכש, ומטפל בשאר העניינים השוטפים של העסק.

• כיום אתה מרוצה מהבחירה בתחום הצעצועים?

כן אני שמח שבחרתי בזה, הצלחתי להתחבר וליהנות מהתחום.



הילד מנהל את הרכש

לשלומי ילד בן 5, והוא משתף אותו ב'ניהול' החנות.

"אין ספק שזה יתרון גדול להחזיק חנות צעצועים כשהילד שלך יכול לעזור משמעותית, האמת שהילד נולד בדיוק ביום שחתמתי את החוזה על החנות, ומאז הוא גדל ב"ה במקביל לחנות, כאשר אני נעזר בו רבות".

אני מביא אותו לחנות ונותן לו יד חופשית לשחק תוך כדי שאני עוקב אחריו, לפי זה אני יכול לדעת איזה צעצועים מושכים את הילדים, מעסיקים אותם ונותנים להם הנאה וסיפוק, לחילופין אני רואה גם איזה צעצוע לא מוצלח והילד מתקשה להתחבר אליו.

מעניין שדווקא אני בילדותי לא הייתי 'טיפוס של אוסף משחקים' היה לי כמה משחקים בודדים בהם שיחקתי ונהניתי, דווקא היום אחרי שנכנסתי לתחום, אני מסוגל לשבת וליהנות מהרכבת צעצוע עם הילד שלי.

• האם אתה מעודד ותומך אחרים להקים עסק באופן עצמאי?

בהחלט, אני חושב שכל מי שמרגיש בשל ומוכן לכך, כדאי ומומלץ לו לפתוח וליזום באופן עצמאי.

• יצאתם בקמפיין פרסומי בעבר?

בקנה מידה גדול לא, אבל בהחלט אנחנו מפרסמים פה ושם מודעות ומבצעים וכדומה, בתחום זה אני נעזר רבות גם בניסיון שיש לי בתחום השיווק.



מעשה הצדקה ושכרו

• יש לך סיפוק אישי מהעיסוק הזה?

אספר לך משהו: הייתה לי במקביל לעבודתי בחנות גם פינת הגשמת חלומות ברדיו קול חי. בכל מוצאי שבת היו ילדים מגיעים עם בקשות לתוכנית ואני הייתי משתדל למלא אותן, התוכנית פעלה באופן כזה שהיו משאירים לי את המשאלות בתא קולי.

פעם אחת השאירו לי הודעה בטלפון על משפחה בת 6 ילדים קטנים שבשבילם משחקים הוא מוצר חיוני, והיות ומדובר במשפחה במצב כלכלי קשה - לא היה לילדים צעצועים. לאחר שביררתי את הסיפור לאמתו. התקשרתי אליהם, הצגתי את עצמי והחלטתי שבלי קשר לרדיו ולתוכנית אני מזמין אותם לחנות בכדי 'להגשים להם משאלה'.

נתתי לילדים להסתובב בחנות ולבחור לעצמם מוצרים בחינם, בקניה שהגיע כמעט לסכום של אלף שקל. התחברתי מאוד למקרה שלהם, והבנתי את המחסור שלהם.

בדיוק באותן שעות, נכח בחנות סוכן צעצועים שראה את הילדים אוספים מכל הבא ליד ולוקחים, ושאל אותי במה המדובר. לאחר שסיפרתי לו, הוא החליט במקום, לתת לי סחורה בשווי של אלף שקל ללא תשלום. ראיתי בחוש שמחסד לא מפסידים ותוגמלתי על זה מיידית משמים.

• יש התרחבות נוספת על הפרק?

אני בהחלט שוקל להתרחב, גם לערים אחרות, ואני מוכן גם לשמוע רעיונות והצעות בתחום. בכלל לדעתי עסק עצמאי נכון תמיד ירצה וישאף להתקדם ולהתרחב.

שלומי מזכיר במהלך הראיון מספר פעמים את הרב'ה – האדמו"ר מפרימישלאן, והוא טורח להדגיש לנו שוב ושוב כי כחסיד אמיתי הוא אינו עושה שום צעד בלא ייעוץ מוקדם עם הרב'ה, ומובן מאליו שהוא מציית לכל מילה היוצאת מפיו.

• האם אתה רואה בעיסוקך גם קידוש שם שמיים?

בהחלט, מרבית הסוכנים עימם אני עומד בקשר הם אנשים חילונים בגילאי ה-40 ומעלה, והם מסתכלים באופן מאוד חיובי על כך שצעיר חרדי לקח יוזמה ופתח עסק עצמאי משגשג. הרבה מהם טורחים להביע באוזני את ההתפעלות ולציין לחיוב את העובדה שזה 'הרס' להם את התדמית שבנו לעצמם על הציבור החרדי.

עוד חרדים עצמאים:
"אין מסעדה כשרה בעולם שלא אכלתי בה" • הסיפור של יוסף כהן מ'קפה או-לה'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד