כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רוב מכריע של הנהגים מצפצף על המהירות המותרת

כך עולה מסקר ארצי לשנת 2010. מנכ"ל אור ירוק: "אכיפת מהירות אוטומטית גורמת לירידה של 15-30% במספר תאונות הדרכים, לכן חייבים עוד מצלמות מהירות" • וידאו לצפיה

רוב מכריע של הנהגים מצפצף על המהירות המותרת




בכל סוגי הדרכים הבינעירוניות בישראל, בתנאי זרימה חופשית של התנועה, רוב מכריע של הנהגים (40%-100%) אינו מציית למהירות המותרת בחוק, כך עולה מסקר ארצי של מהירויות נסיעה בישראל לשנת 2010 שערכו מרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים והמכון לחקר התחבורה בטכניון עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. עורכי הסקר מציינים, כי רמות האי ציות למהירות המותרת בישראל נמצאות בערכים העליונים של אי ציות לעומת מדינות OECD.

מן הסקר עולה בנוסף, כי בכל סוגי הדרכים הבינעירוניות, ישנם אחוזים גבוהים של נסיעה מעל למהירות המותרת בשעות היום בקרב אוטובוסים (10%-69%) ומשאיות (23%-62%). בשעות הלילה קופצים שיעורי הנוסעים מעל למהירות המותרת, ועומדים על 45%-72% בקרב נהגי אוטובוסים, ו-26%-69% בקרב נהגי משאיות.

עוד נמצא בסקר, כי בכל קטעי כביש 6 (חוצה ישראל), אחוז העוברים את המהירות המותרת בנתיב הימני עמד על 13%-34%. בנתיב השמאלי לעומת זאת, חלק ניכר מהנהגים לא מצייתים לחוק הן ביום והן בלילה (40.4%-93.7%), כאשר מהירויות גבוהות במיוחד נצפו בקטעים הדרומי והצפוני של כביש 6.

גם בדרכים דו-מסלוליות ממוחלפות (דוגמת כביש 2, ממחלף שמריהו עד מחלף פולג, כביש 4 ממחלף מורשה עד צומת רעננה, כביש 5 ממחלף ירקון עד מחלף קסם, ועוד), בהן המהירות המירבית המותרת היא 90 קמ"ש, נצפו חריגות רבות מן המהירות המותרת. אחוז העוברים על המהירות המותרת בדרכים אלה עמד על 40%-80% בנתיב הימני, ו-70%-100% בנתיב השמאלי בשעות זרימה חופשית של התנועה.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על פי מחקרים בעולם, אכיפת מהירות אוטומטית גורמת לירידה של 15-30% במספר תאונות הדרכים. באפריל 2011 החלה משטרת ישראל ביישום פרויקט א3. במסגרת הפרויקט, ייפרסו בתוך שנתיים 300 מצלמות מהירות דיגיטאליות בכבישי הארץ, שיודעות לזהות והפיק במהירות דו"ח על רכב שביצע עבירה. פעילות דומה נעשתה בבריטניה, צרפת, שבדיה ומדינות נוספות. בכל המקומות, התוצאות היו דומות: ירידות מתונות במהירות הממוצעת, ירידות חזקות במספר הנהגים שעוברים את הסף בהרבה וירידות משמעותיות במספר תאונות הדרכים, בעיקר החמורות והקטלניות שבהן. הפרויקט ללא ספק מצמצם את הקטל בדרכים, והמדינה חייבת לפעול לכך שיהיו עוד מצלמות מהירות בכבישים."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד