י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תגידו גבינה: גוגל רוכשת חברה לזיהוי פנים

כחודש וחצי לאחר שפייסבוק הטמיעה את טכנולוגיית זיהוי הפנים של Face.com גם גוגל עושה צעד בכיוון עם רכישתה של פיטפאט

  • כ"ב תמוז התשע"א
תגידו גבינה: גוגל רוכשת חברה לזיהוי פנים

גוגל רכשה את חברת PittPatt, מפתחת טכנולוגיית זיהוי פנים בתמונות ובווידיאו, כך על פי האתר של פיטפאט. מייסדי החברה החלו לפתח את הטכנולוגיה במכון לרובוטיקה באוניברסיטת קרנגי מלון בשנות ה-90 והקימו את פיפאט כפרוייקט צדדי. "בגוגל, טכנולוגיית ראיית מכונה נמצאת כבר עתה במוצרים רבים כמו חיפוש תמונות, יוטיוב, פיקסה וגוגל גוגלס, אז זהו מהלך טבעי להצטרך לגוגל ולהביא את היתרונות שלנו לקהל גדול יותר", כך אמרה החברה.

בפיפטאט אף הצהירו, כי "נמשיך לעבוד על יישומים שונים של ראייה ממוכנת, החל מארגון תמונות פשוט ועד אפליקציות וידיאו ומובייל מורכבות". הטכנולוגיה של החברה מאפשר סוגים שונים של זיהוי פנים, כולל מעקב אחר דמויות בסרטי וידיאו וסידור תמונות על פי הפרצופים המופיעים בהם. היא גם הציעה ערכת פיתוח בעבור מפתחים. פרטי העסקה לא נמסרו.

הרכישה של גוגל את פיטפאט מגיעה כחודש וחצי לאחר שפייסבוק הודיעה על הטמעת טכנולוגיית זיהוי פנים גם היא. תכונת הזיהוי שולבה באופן אוטומטי וללא כל הודעה לגולשים ברשת החברתית. הצעד הביא לביקורת רבה כנגד פייסבוק משום שהוא נתפס כפגיעה בפרטיות. מטרת היישום היא לסייע לגולשים ברשת החברתית לשפר את תיוג התמונות. הטכנולוגיה בה השתמשה פייסבוק מבוססת על זו של החברה הישראלית Face.com, אשר מחכירה אותה לענקית האינטרנט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד