י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

עתידו של גוגל+ • דעתו של עד מומחה

לאור העובדה ש-10 מיליון אנשים כבר הצטרפו לגוגל+ נראה שהשירות החדש עומד לעשות לפייסבוק בית ספר • איזה שימוש יוכלו לעשות בו מותגים ואילו ענפים יוכלו להפיק את התועלת הרבה ביותר?

נייג'ל הוליס, כותב המאמר
נייג'ל הוליס, כותב המאמר



בשבוע שעבר חלקתי אתכם כאן את מחשבותי בנוגע לגוגל+. לאור העובדה ש-10 מיליון אנשים כבר הצטרפו לשירות, נראה לי ש-Google+ הולכת לעשות לפייסבוק בית ספר.

בכל זאת, ביקשתי לשמוע מעלי ראנה, סגן-נשיא בכיר ב-Dynamic Logic's Emerging Media Lab של Millward Brown, את דעתו על גוגל+ מנקודת המבט הטכנולוגית.

איך תתאר את גוגל+?

גוגל+ הוא עירוב של כמה שירותים שונים, המגלם בתוכו אספקטים של טוויטר, פייסבוק, העברת הודעות קבוצתית, שיחות וידאו ושיתוף תמונות. הוא מקושר לפרופיל גוגל שלך ומשתלב גם במספר שירותי גוגל אחרים. המשתמש יכול לקבץ את האנשים אתם הוא משתף או עוקב לתוך מעגלים (Circles) כגון משפחה, חברים, מכרים, עמיתים ועוד. בכל פעם שהוא מעדכן, הוא יכול לבחור אם לשתף בכך את כולם או רק מעגלים מסוימים.

מה אתה אוהב בגוגל+?

יש כמה תכונות הבנויות על היסודות הבסיסיים כמו Sparks (המסייע לך למצוא תוכן חדש ורלוונטי) או Chat (הדומה ל-Google Talk). התכונה הכי מגניבה אולי היא Hangouts, המאפשרת לכל אחד במעגלים שלך להצטרף לשיחת וידאו.

אספקט מבטיח נוסף הוא כוחו של גוגל+ באיתור - הוא מביס גם את טוויטר וגם את פייסבוק במציאת אנשים שהיית רוצה לצרף למעגלים שלך; הוא מציע מבחר של אנשים שאתה יכול לעקוב אחריהם או ללמוד מהם, מבלי שיהיה עליהם לשתף אתך.

והחסרונות?

גוגל+ הוא עדיין בגירסת בטא ועליו להוכיח את התועלת הייחודית שהוא מציע או לשמר מאסה קריטית של משתמשים.

החוויה הסלולרית חלקה ועשויה להיות נקודת בידול משמעותית, אך היא מוגבלת בינתיים למשתמשי אנדרויד (אפליקציות לאייפון ובלאקברי בפיתוח). העיצוב בשולחן העבודה אינו אינטואיטיבי דיו - יש עקומת למידה לתכונות הייחודיות של גוגל+ יותר מאשר בפלטפורמות אחרות.

(מאז הראיון הזה, אפל אישרה אישרה את האפליקציה של גוגל+ לאייפון).

איזה שימוש יעשו בו, לדעתך, מותגים?

מוקדם עדיין לדעת. גוגל הודיעה כי מותגים עדיין אינם יכולים להצטרף לגוגל+, אם כי אחדים הצטרפו. עם זאת, פרופיל המותגים של גוגל+ מקנה הזדמנות לבנות פלטפורמה גמישה ומדורגת יותר למותגים, המאפשרת פיתוח יצירתי מותאם יותר מאשר ב-פייסבוק או ב-טוויטר.

הנה כמה מחשבות על התפתחויות עתידיות אפשריות:

1. שילוב מעמיק עם שירותים יצירתיים אחרים של גוגל כמו יוטיוב. מותגים יוכלו להעלות וידאו, פרסומות, הודעות מוצר וכיו"ב.

2. פילוח לצרכנים שונים. מותגים יוכלו ליצור מעגלים של עובדים, צרכנים גדולים או מובילי דעת קהל.

3. מיקוד = כסף. יוטיוב, רשת התוכן של גוגל ו-Search כולם תחומי מפתח - מותגים יוכלו למצוא את העוקבים שכבר יש להם כדי להעביר להם ברשת מידע ומסרים רלוונטיים יותר.

אילו ענפים יוכלו להפיק את התועלת הרבה ביותר?

נראה שיעבור זמן-מה עד שמותגים יתארגנו וילמדו את מוצאיו ומבואיו של גוגל+, אך ניתן כבר לדמיין את האפשרויות הטמונות בו לענפים השונים.

קמעונות. Hangouts של גוגל+ יכול להעלות את ההדרכה בווידאו ואת שירות הלקוחות לרמה אחרת לגמרי, בעיקר במותגי טכנולוגיה - במקום לקבל הוראות או מספר טלפון בטוויטר, אפשר יהיה להראות את המוצר ולספר עליו ובוזמנית לראות ולהדריך אותך בהתקנת המכשיר החדש.

רכב. Hangouts, Chat ו-Huddle יהיו להיטים בהעברה מדורגת של ידע לאוהדים נוספים - וגם בעירוב הציבור בתהליך היצירתי. עוקבים יוכלו להגיש סקיצות עיצוב או לשאול שאלות בעוד המומחה עורך סיור מודרך בדגם חדש.

תיירות ותחבורה. לחברות תיירות תהיה הזדמנות אדירה להציג יעדים, שירותי קרקע וטיסות באמצעות סיורים מודרכים במקומות אקזוטיים, מפות למסלולי תיור, טיולים, מטיילים ועוד.

הרי לכם כמה רעיונות מעניינים של עלי, הממשיכים להצביע על כך שגוגל+ אינו תופעה חולפת. מנסיוני האישי עד עתה, נראה לי שעם המאסה הקריטית הנחוצה Google+ יהווה תוספת מכרעת לזירת המדיה החברתית לפרטים ולמותגים כאחד.

מה דעתכם?

נייג'ל הוליס הוא סגן נשיא בכיר ומנתח עולמי ראשי ב-Millward Brown, המיוצגת בישראל על ידי חברת שילוב Millward Brown

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד