ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תל אביב: רביעית ביעדי הטיסה המובילים במזה"ת

דירוג חדש של מסטרקארד מגלה: תל אביב ממוקמת רביעית ביעדי הטיסה המובילים במזרח התיכון ואפריקה • לונדון מובילה במקום הראשון בעולם וברצלונה צומחת במהירות

תל אביב: רביעית ביעדי הטיסה המובילים במזה"ת

דירוג חדש של מסטרקארד מגלה כי תל אביב ממוקמת רביעית באזורינו מבחינת תיירות, לונדון מובילה ב-2 קטגוריות וברצלונה היא היעד הצומח במהירות הגבוהה ביותר

"הערים הגלובליות המובילות בעולם הן המוקדים היוצרים את מארג הכלכלה העולמית, ובלעדיהן היא אינה יכולה להתקיים", מסביר ד"ר יווה הדריק-וונג, יועץ לכלכלה גלובלית במסטרקארד העולמית.

"בעבר, מדדנו את חשיבות הערים בהתאם לתעבורת ההון, הסחורות והשירותים, כאשר נתונים על ממדיה האנושיים של הגלובליזציה - לרבות נסיעות חוצות גבולות וההוצאות הכרוכות בהן - לא היו זמינים. היום ידוע כי לקשרים טובים בין בני אדם מקום מהותי בייצורו של בסיס יציב ומאוזן, המסייע בסופו של דבר בקידום רמות המסחר".

בעקבות כך יצרה חברת מסטרקארד מדד חדש הבוחן את רמת הביקוש לפי ערים ספציפיות:

בדירוג זה התמקמה תל אביב במקום הרביעי בין יעדי הטיסה המובילים במזרח התיכון ואפריקה ל-2011 עם 2.7 מיליון מבקרים, מיד אחרי דובאי (7.9 מיליון מבקרים), קהיר (3.7 מיליון מבקרים) ויוהנסבורג (3 מיליון מבקרים). קזבלנקה מדורגת במקום החמישי, ואבו דאבי במקום השישי.

במונחי מבקרים נכנסים, עיר היעד הגלובלית הפופולרית ביותר ב-2011 היא לונדון, עם 20.1 מיליון מבקרים. אחריה מדורגות פריז עם 18.1 מיליון מבקרים, בנגקוק, סינגפור והונג קונג. ניו יורק מדורגת במקום ה-12 עם 7.6 מיליון מבקרים נכנסים ב-2011.

לונדון דורגה במקום הראשון גם במונחי הוצאות מבקרים, אשר צפויות להסתכם ב-2011 ב-25.6 מיליארד דולר, ובכך עקפה את ניו יורק (20.3 מיליארד דולר), ואת פריז (14.6 מיליארד דולר).

בנגקוק נמצאת במקום הרביעי במונחי הוצאות, עם 14.4 מיליארד דולר, ואחריה פרנקפורט עם 14 מיליארד דולר.

ברצלונה הגיעה למקום הראשון במונחי צמיחה במספר המבקרים, עם צפי לגידול של 24.3% במספר המבקרים הנכנסים ב-2011. איסטנבול מדורגת במקום השלישי במונחים אלה, עם צפי לגידול של 20.4% במספר המבקרים.

איסטנבול היא העיר בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר במונחי הוצאות מבקרים נכנסים, העומד על צפי לגידול של30.1% בהוצאות אלה עבור 2011. בכך עקפה העיר את ברצלונה (28.2%).

הדירוג נערך על ידי שימוש בנתונים שנאספו על ידי OAG – ספקית מידע ונתונים אודות טיסות בינלאומיות, ושימוש בנתונים שנאספו מחברות התעופה עצמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד