כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האייפד של אפל נכשל ביפן

אטי מדי וכבד מדי: אנשי העסקים ביפן מהססים להחליף את הלפטופים הקלים והיעילים שלהם באייפד, ולא רוצים לסחוב את שניהם

  • כ"ו תמוז התשע"א
חנות אפל ביפן. צילום: בלומברג
חנות אפל ביפן. צילום: בלומברג

כשהמעסיק של יוטה מוריה הציע לו בקיץ שעבר את האייפד החדש של אפל, הוא דמיין עתיד בו יהיה פטור מסחיבת הלפטופ שלו לביקורים אצל לקוחות. הוא טעה. "אם פעם הייתי סוחב את הלפטופ, מטען וקצת ברושורים, עכשיו אני סוחב את האייפד, מטען לאייפד, את הלפטופ, מטען ללפטופ ואת הברושורים", מספר מוריה, איש מכירות למכוניות משומשות בן 29 בחברת גוליבר אינטרנשיונל.

אנשי עסקים כמו מוריה ביפאן, המכונים "סלרימן", מהססים לאמץ את מחשבי הטאבלט - המגזר בעל הצמיחה המהירה ביותר בשוק המחשבים - מכיוון שהם אינם קלים מספיק או פונקציונלים מספיק כדי להחליף את הלפטופים. לפי הערכות חברת המחקר IDC, על כל טאבלט הנמכר ללקוחות עסקיים ביפאן, יימכרו עשרות בארה"ב ובמערב אירופה עד 2015.

"אנשי עסקים יפאניים כבר רגילים לסחוב עמם לפטופים קלים, מכיוון שהם נמצאים הרבה ברכבת", אומר מסאהירו קטיאמה, מנהל קבוצת מיחשוב אישי ב-IDC. "האייפדים אינם מתאימים להקלדת ועיבוד מידע, ולכן אנשים מחזיקים בסופו של דבר גם לפטופ וגם אייפד", הוסיף.

דובר אפל בטוקיו הפנה שאלות בנוגע למכירות האייפדים ביפאן לסופטבנק, המשווקת את האייפון ביפאן. פומיהירו איטו, דובר סופטבנק, סירב למסור נתוני מכירות של אייפד ביפאן. יפאן נחשבת לרוב לאחד השווקים המרכזיים עבור מוצרי טכנולוגיה - אפל עצמה נהנתה מהכנסות בסך 1.51 מיליארד דולר ביפאן ברבעון האחרון.

אנשי העסקים היפאנים מעדיפים מוצרים קלים ודקים יותר, כיוון שמקום נמצא במחסור תמידי במטרופולין בו 36 מיליון תושבים. ישנם מלונות המציעים לינה בתאים בגודל של ארון קבורה במקום חדר, ובברים הטיפוסיים באזורי יוראקוצ'ו ושינג'וקו יש לרוב מקום לכתריסר לקוחות בלבד. לפי נתוני אתר השוואת המחירים הגדול ביפאן, Kakaku.com, מחשב אספייר Bb18-1D250 AOD250 של אייסר, במשקל 1.23 ק"ג, זוכה לדירוגי שביעות הרצון הגבוהים ביותר בקרב גולשים שרכשו מחשב בשנה האחרונה. אחד המאפיינים שהיה חזק בהם הוא "ניידות". 4 מבין 5 הלפטופים בעלי הדירוג הגבוה ביותר שקלו פחות מ-2 ק"ג. לעומת זאת, כל 5 המחשבים המובילים באתר הבריטי של אמזון, שקלו יותר מ-2 ק"ג.

"בארה"ב ברור מה האייפד מציע עם גודלו ומשקלו, אבל ביפאן האייפדים לא מצליחים לייחד את עצמם ככלי עסקי בשונה מלפטופים קלים", אומר איצ'ירו מיצ'יקושי, אנליסט בחברת המחקר היפאנית BCN. מרבית המשתמשים העסקיים ביפאן שרכשו מחשבי טאבלט, מצאו אותם פחות שימושיים משציפו, לפי סקר שביצעה חברת המחקר IID באפריל. 88% מהם אמרו כי ציפו שהמוצר ישמשם בעבודתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד