א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בלתי נקלט • היום בו הפך רדיו 'קול-חי' ללא רלוונטי

לא מעט רגעים היסטוריים ייזכרו מהבוקר הזה. אחד מהם ייחרט לדראון עולם ככתם שחור על המיקרופון 'קול-חי' • זהו הרגע בו התחנה התנתקה סופית מהציבור הדתי והחרדי

עם ישראל, לגווניו, מבכה את הרצח המזעזע
עם ישראל, לגווניו, מבכה את הרצח המזעזע



ידי נעו לאורך כל שעות הבוקר בין התדרים 93 FM ל-92.1 FM. כמו כולם, ביקשתי לקלוט רסיסי מידע אחרי ההלם הגדול שהיכה את כולם לפנות בוקר, עם הוודע הרצח הנורא של רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל.

כלי תקשורת אינו נמדד באירועי היום-יום השוטפים, במהדורות חדשות או תוכניות אקטואליה. הוא נמדד גם, או אולי בעיקר, ברגעי משבר, באסונות, באירועים דרמטיים דוגמת מה שחווה העולם היהודי הבוקר.

והבוקר נפל דבר. לא רק בעם-ישראל הדואב והמבכה, אלא גם בתקשורת הדתית והחרדית.

יום יבוא ומי ממקבלי ההחלטות ברדיו 'קול חי' ישב ויצטרך לעשות עם עצמו חשבון נפש אמיתי, פנימי, עמוק ונוקב, כיצד בשעה בה הגר"ע יוסף, רבי דוד אבוחצירא, הגר"ש עמאר וכל גדולי ישראל עומדים תחת השמש הקופחת בצהרי ערב-שבת וממררים בבכי על הרצח הבלתי נתפס של המקובל האלוקי, והם, ב'קול-חי', משדרים באותה עת תוכניות שוליות, ביזאריות וסרות טעם.

נדרשות כמויות עצומות של קהות חושים, כדי לא להבין את הצורך המוחשי לסלק הצידה את כל לוח השידורים המתוכנן ולפתוח במתכונת חירום. להציב את בכירי השדרנים ולאפשר לציבור לשמוע רבנים, אישי ציבור, בני משפחה. לקלוט שהמאזינים צמאים ומשתוקקים כעת לכל מילה. מבקשים לחוש, להיות שם, עם הרבבות המלווים את הצדיק למנוחת עולמים.

לא מעט רגעים היסטוריים ייזכרו מהבוקר הזה. אחד מהם יחרט לדראון עולם ככתם שחור על המיקרופון של 'קול חי'. זהו הרגע בו התחנה התנתקה סופית מהציבור הדתי והחרדי והפכה לכלי מנוכר, כזה שרחוק שנות אור אפילו ממקביליו החילוניים שעיטרו את כל הכותרות הראשיות שלהם בידיעות על האבל וההלם הנוראיים.

זו ההזדמנות לציין לשבח את רדיו 'קול ברמה' והשדרן אבי מימרן, אשר במקצועיות וברגישות אין-קץ, ניהלו את לוח השידורים הטעון והייחודי, החל מהשעות הקטנות של הלילה ועד שעות אחר הצהרים המאוחרות שלמחרת.

שיחות טלפון לא מעטות ניהלתי הבוקר. בני-משפחה המומים צלצלו לדבר. חברים ניסו לברר. עיתונאים, צלמים וכתבים עידכנו. הפס-קול של היום הזה, בכל בית שומר מצוות בישראל, היה רדיו 'קול ברמה', עם מימרן שניווט ברגעי האבל, התדהמה והסערה, את השידור כולו.

בניגוד לאסון אותו חווינו בבוקר הנורא הזה, תחנת שידור אחת הלכה לעולמה בדרך כל-חי.

תגובת רדיו 'קול חי':

רדיו "קול חי" הינה תחנת הרדיו היחידה בבעלות ובניהול של שומרי תורה ומצוות. כל הדברים הנעשים בשידורי הרדיו נעשים בהתאם להלכה ובהתייעצות עם גדולי ישראל.

דקות ספורות לאחר האירוע ועד לשעה 3:00 בבוקר שידר הרדיו גל פתוח עם דיווחים שוטפים ומרואיינים רבים.

באותו הזמן בו נערכה הלווית הרב המקובל רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, ערך הוועד העולמי העומד בנשיאותו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א מגבית להצלתו של ילד הזקוק לניתוח דחוף להצלת חייו. השאלה שעמדה על הפרק היא המשך המגבית שתכריע את עתידו של חגי או הפסקתה והעברת שידור הלוויה.

השאלה נשלחה להכרעתם של גדולי ישראל והועד העולמי והכרעתם החד משמעית הייתה שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה. מהלך הלוויה ודיווחים ממנה הועברו במשך כל היום כולל הספדו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 127 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד