ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הטבילה האחרונה של הרב • שלום ירושלמי נפרד

בין המוני המשתתפים אפשר היה לשמוע את הסיפור הנורא של הטרגדיה. איך הרב ביקש מעוזרו, שיכין לו את המקווה - שהפך למקווה טהרה - לטבילה • רשמים קטנים מלווית הענק

ההמונים בהלוויה. צילום: פלאש 90
ההמונים בהלוויה. צילום: פלאש 90



עשרות אלפי האנשים שמילאו ביום שישי את השכונות החרדיות בירושלים, במסע הלוויה של הרב אלעזר אבוחצירא, היו בעיקר בהלם.

זו אולי הסיבה לשקט היחסי ששרר ברחובות. קולות ההספד שנשאו הרב עובדיה יוסף, האח הרב דוד אבוחצירא, הרב הראשי שלמה עמאר ואחרים בישיבת פורת יוסף, שם למד הרב, נישאו למרחקים.

ברחבי העיר התגודדו מאות אנשים סביב מכוניות ושמעו את הרשתות החרדיות ששידרו את הדברים.

שמעו ולא האמינו.

ההלם היה מוחלט כי אין ניגוד גדול יותר בין הרב אלעזר אבוחצירא, הצדיק והסגפן, למעשה רצח נפשע. אין מי שיכול היה למצוא חיבור בין הרב שלא הזיק לאיש, ובין רוצח שתקע בו סכין. לא יכולה להיות סיבה, אמרו בלוויה. זו גזירה משמיים. "הרב אלעזר אפילו לא ראה את האיש שהרג אותו, כי הוא לא ראה אף אחד," אמר בן הדוד, אהרן אבוחצירא, לשעבר שר הדתות. "הכובע כיסה לו תמיד את העיניים, מטעמי צניעות. מי ירצה להרוג איש כזה?".

ברחובות הלוהטים של ירושלים, בין המוני המשתתפים אפשר היה לשמוע את הסיפור הנורא של הטרגדיה. איך הרב ביקש מעוזרו, כמו בכל יום חמישי, שיכין לו את המקווה לטבילה, ואיש לא תיאר לעצמו כי המקווה יהפוך למקווה טהרה. ואיך הרוצח, שהיה מבאי ביתו של הרב, איש חינוך במקצועו, תבע תמיד מתלמידיו להתפלל לשלומו של הרב, עד ששלף בעצמו את הפגיון שהסתיר בכיס המקטורן.

וברקע הדהד השיעור שהעניק הרב הידוע יאשיהו פינטו ביום שישי בבוקר, ושם סיפר איך דודו, הרב אלעזר חזה את מותו. לא פחות.

"בערב ראש השנה האחרון ביקש מאיתנו שרוצה לראות אותנו ולתת לנו דבר מסוים שיקר לו מאוד מאוד," אמר הרב פינטו. "הגענו מניו יורק יומיים לפני ראש השנה ומסר לנו שעון שהיה שייך לאביו, רבי מאיר אבוחצירא. אמרנו לו: 'זה דבר יקר מאד. תשמור את זה אצלך.' ענה ואמר לנו: 'כמה זמן נשאר לנו לחיות. שנה אחת?".

אסון נורא. רבים מהאנשים שהגיעו לירושלים וליוו את הרב אבוחצירא למנוחות בהר הזיתים משוכנעים כי הוא הציל להם את החיים. בני משפחה אחת שעמדו ליד הישיבה לא הפסיקו להתפעל מסגולותיו.

"אורית בהיריון רק בזכות הרב," אמרה אחת. "הדוד מוריס הבריא אחרי שקיבל ברכה," סיפרה השנייה. "הוא הלך כפרה על עם ישראל," הוסיף השלישי. והיו גם לקחים. "צריך לחוקק חוק שיאסור להסתובב עם סכין," פסק הרב הראשי יונה מצגר. "מי שייתפס, שיישפט. בשביל מה אתה צריך סכין בכיס? לחתוך סלט?".

הטור המלא התפרסם בעיתון מעריב

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד