ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024

איזה הפגנות מרגשות את הנשיא פרס?

"אנו לא מחפשים כבוד אלא פיתרון אמיתי לבעיות של מערכת הבריאות", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית • הנשיא הגיב: "ההפגנות שלכם מרגשות. צריך לפתור את המצוקה בהקדם"

הנשיא ויו"ר ההסתדרות הרפואית. צילום: מארק ניימן, לע"מ
הנשיא ויו"ר ההסתדרות הרפואית. צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר (א) פגישה במשכן הנשיא עם יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן ומשלחת רופאים ומתמחים המייצגים את הרפואה הציבורית בישראל.

בפתח הפגישה הציג ד"ר אידלמן לנשיא את מצוקות מערכת הבריאות הציבורית ואת הדרכים הנדרשות לשיקום המערכת ולשיפור מצבם של הרופאים בישראל.

הנשיא התעניין בשלומו של ד"ר אידלמן והדגיש כי הוא מלא הערכה כלפי אופן ניהול המאבק על עתיד הרפואה הציבורית בישראל.

"אני מודה לכם שבאתם. זו שעה רצינית מאוד לעם. העם יצא לרחוב מאחר ויש לו תביעות מוצדקות. ההפגנות הן מאוד מרגשות, אין בהן אלימות והקצנה וחובה עלינו להקשיב לדור הזה, למעמד הביניים בישראל אשר נושא על כתפיו את מרבית הנטל הכלכלי ואין ביכולתו לחיות בכבוד בישראל. חובתנו להקשיב ולהסיק מסקנות ברורות – שינוי משמעותי של סדרי העדיפויות במדינת ישראל, שינוי משמעותי של חלוקת התקציב".

באשר לשביתת הרופאים, אמר הנשיא כי הוא יודע שהרופאים בישראל עובדים קשה מאוד ושבהשוואה למדינות אחרות השכר רחוק מלהיות דומה. "הגיעה שעת משבר ויש גם לצאת מהמשבר תוך כיבוד הרופאים, העם, וגם הממשלה. אנו מחפשים כאן הידברות מכובדת שתענה על הבעיות שנוצרו", אמר.

הד"ר אידלמן אמר כי "כבוד נפל בחלקנו לשבת כאן, בבית מספר אחד במדינה, אצל האזרח מספר אחת במדינה, אך אנו לא מחפשים כבוד אלא פתרון אמיתי לבעיות אמיתיות של מערכת הבריאות".

הוא הסביר את הקשיים בפניהם עומדת מערכת הרפואה הציבורית בישראל, הנמצאת בקריסה. "יש מחסור קשה מאוד ברופאים.חולים מחכים הרבה זמן בתור לעבור ניתוח, מחכים במיון מס' שעות לקבלת טיפול והרופא מגיע באפיסת כוחות. מתמחים בפריפריה עושים 12 תורנויות בחודש. רופא לא יכול לתת טיפול נכון בתנאים כאלה. לרופאים בכירים אין אופק קידום והם עוזבים את הארץ".

לסיכום, קרא הנשיא פרס ל"כל הצדדים" לסיים את המשבר במהרה. "אין כאן מקום למריחה. צריך לקבל הכרעה מידית", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד