י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיעוד קשה ומקומם: חילוני מכה בחורי ישיבה באכזריות • צפו

במוצאי שמחת תורה, המתינו בחורי ישיבת גרודנא-באר יעקב לאוטובוסים שבוששו להגיע. לאחר שפקעה סבלנותם, חסמו הבחורים את האוטובוס. בתגובה יצא מהבניין הסמוך שכן חילוני והחל להכותם באלימות באמצעות מוט • צפו בתיעוד הקשה

תיעוד קשה ומקומם: חילוני מכה בחורי ישיבה באכזריות • צפו



במוצאי שמחת תורה, המתינו בחורי ישיבת 'גרודנא באר יעקב' זמן רב לאוטובוסים שבוששו לבוא, זאת אף שהישיבה עדכנה את גורמי התחבורה בעומסים הצפויים, ואף שמשרד התחבורה אישר לחברות המפעילים את התגבור - לא תוגברו הקווים על ידי המפעילים, כך לטענת בני הישיבה.



לדברי תלמידי הישיבה, כשנוכחו לראות כי האוטובוס היחיד שהגיע - מתמלא ומבקש לנסוע לדרכו כשהם נותרים בחוץ, עצרו בעדו ומנעו את המשך נסיעתו ללא כל הפרעה לתנועה החולפת.

תושב חילוני המתגורר בסמוך לישיבה בבאר יעקב, יצא מביתו כשמוט ברזל בידו, והחל להכות באלימות וללא אבחנה את בחורי הישיבה.

התלמידים המבוהלים הזעיקו את המשטרה, אך האיש לא נעצר.

מספר תלמידים שנפצעו, פונו לטרם עם חבלות קשות. חלקם הגישו היום תלונה כשברשותם תיעוד מהאירוע, שאר התלמידים מתכוונים אף הם להגיש תלונה.

בחורים בישיבה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', אמרו כי הם חוששים לשוב לישיבה בתחילת הזמן, כיוון שהאיש גר בסמיכות לישיבה והם חוששים כי יתנכל להם.

ממשטרת ישראל נמסר: "במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח על בחורי ישיבה שחוסמים בגופם אוטובוס ולא מאפשרים לו לנסוע. במקביל, התקבל דיווח על אדם התוקף את אותם בחורי הישיבה החוסמים את האוטובוס. שוטרים שהגיעו למקום סייעו לבחורי הישיבה לעלות לשני אוטובוסים שהיו במקום ופינו את הציר על מנת שהאוטובוסים יוכלו להמשיך בנסיעתם.

"שני בחורי ישיבה פנו לשוטרים וטענו כי הותקפו ונפצעו על ידי אדם המתגורר לטענתם באזור. השוטרים הציעו להם לקבל טיפול רפואי, על ידי צוות רפואי שהוזעק למקום, אך השניים סירבו. עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה אשר עודנה מתנהלת בימים אלו", נמסר מהמשטרה.

במשרד התחבורה אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הם אישרו לתגבר את מערך התחבורה, אך המפעילים - 'קווים' ו'דן' לא תגברו את המערך. "אנו רואים בחומרה את העובדה שהקווים לא תוגברו", אמר גורם בכיר במשרד התחבורה ל'בחדרי חרדים', "ואנו נערוך בדיקה מדוע לא עשו זאת המפעילים למרות האישור שקיבלו לעשות זאת".

מחברת האוטבוסים 'דן' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בעקבות בקשת התיגבור, נשלחו לבאר יעקב שני אוטובוסים נוספים בשעה 20.00 ואוטובוס מסוג מיפרקית יצא, מעבר לתכנון הרגיל, בשעה 24.15.

"כל השנים חברת דן משרתת באהבה ובנאמנות את הציבור החרדי, קרוב לליבנו וחשוב לנו ביותר. אם מהארוע הנוכחי, מישהו יצא בתחושת מועקה, אני כדובר החברה מקבל את הביקורת בהכנעה ויחד עם חברי עוברים מיד לשלב הפקת לקחים ושיפור, תיאום מוקדם והערכות מדוקדקת וקפדנית לקראת הארועים הבאים", נמסר מחברת 'דן'.

מחברת 'קווים' נמסר, "חברת קווים פועלת על פי רישיונות קו הניתנים לה מאת משרד התחבורה. החברה מקפידה לפעול על פי האמור ברישיון וכך היה גם בחג סוכות האחרון.

"נוסיף ונציין, כי במקרים בהם החברה נתקלת בעומסים בתחנות, נשלח אוטובוס לתגבור,
וזאת מעבר לנדרש ברישיון.

"המאמצים המיוחדים אותם משקיעה החברה בכל ימות השנה, ובמיוחד בימי החג, זוכים לתודת הציבור; ועל כך יעידו עשרות אלפי הנוסעים שהסתייעו בשירותי החברה בחגי תשרי.

"בנוגע לנשוא התלונה - במשך השנים, אנו עומדים בקשר רציף עם נציג הישיבה בבאר יעקב, ועל פי המידע המוקדם שאנו מקבלים ממנו אנו מתגברים את הקווים בעת הצורך ומעדכנים את זמני הנסיעות לפי בקשתם. במקרה הנוכחי, לצערנו, לא קיבלנו אישור לבקשה שהועברו אלינו מנציג הישיבה לתגבור הקו, ויידענו את הנציג שלא קיבלנו את האישור הנדרש, כדי שיתארגנו בדרכים חלופיות.

"יש לציין, כי במועד אחר בחודש זה, התבקשנו להוסיף נסיעות תגבור מחוץ ללו"ז הרגיל; ברגע האחרון התקבל אישור ממשרד התחבורה, והתגבור בוצע על ידינו לשביעות רצון הנוסעים.


















אלימות גרודנא באר יעקב דן קווים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד