י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המגיד מבני ברק הכתיר רב חדש בארגנטינה

לאחר כשני עשורים ללא רב ומנהיג, קהילת שובה ישראל בארגנטינה הכתירה בחול המועד רב חדש

הרב החדש הגאון רבי אליהו מסרי בהושענות בחול המועד
הרב החדש הגאון רבי אליהו מסרי בהושענות בחול המועד



לאחר כשני עשורים ללא רב ומנהיג מקומי, קהילת שובה ישראל בארגנטינה הכתירה בליל שבת (חול המועד) את הגאון רבי אליהו מסרי לרב הקהילה, שינהיג ויעמוד בראש המוסדות.

במעמד בני הקהילה ומבני הקהילות היהודיות בבואנוס איירס, הוכתר הגאון רבי אליהו מסרי לשמש כרבה של קהילת 'שובה ישראל', מהקהילות הבולטות באמריקה הלטינית.

המגיד מישרים המפורסם מבני ברק הגאון רבי שלמה לווינשטיין השוהה בימים אלו בבואנוס איירס, נשא דברי חיזוק מיוחדים לרגל המעמד, ועמד בדבריו על הזכות הגדולה של קהילת 'שובה ישראל' המעטירה, למנות לעצמה רב מקרבה, שינהיג את דור ההמשך, הכמהה מזה שנים לרב ומורה דרך נאמן שינהיג אותו, בנפתולי החיים.

לקראת סיום דרשתו, אליה נהרו כאמור המונים מכל קצווי העיר, הכריז הרב לוונשטיין על הכתרתו של הגאון רבי אליהו מסרי לעמוד בראשות הקהילה, בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל, ועל דעת כל ראשי ורבני הקהילה.

אם סיום דבריו הנרגשים, כיבד הרב לוינשטיין את הגאון רבי אליהו מסרי לשבת על כיסא הרבנות, והקהל הנרגש נעמד על רגליו, ופצח בשירת 'ימים' אדירה, שנמשכה דקות ארוכות.

בזה אחר זה נעמדו ראשי הקהילה רבניה ומנהליה, בהם הרב יצחק סלמון, הרב אברהם כהן טלגם, והרב אליהו מיתא, וברכו את הגאון רבי אליהו מסרי על הכתרתו, ועמדו על הזכות הגדולה של הקהילה להתייצב כאיש אחד בלב אחד תחת הנהגתו ומרותו של רב הקהילה.

מיד לאחר מכאן, הוקרא מכתבו של הגאון רבי אליעזר בן דוד מנהיגה של קהילת 'שובה ישראל' מזה שנות דור, שנשלחה לרגל המאורע, על ידי נשיא הקהילה רבי אברהם ענתבי, השוהה בימים אלו בארץ הקודש לרגל שמחה משפחתית.

הס הושלך בבית הכנסת עת נעמד הגאון רבי אליהו מסרי לשאת את דרשתו הראשונה. בדבריו עמד הרב, על החובה להביט לאחור על דור המייסדים שכה מסרו את נפשם על הקמת הקהילה וביסוסה, ולשאוב מהם את הכוח והיכולת, ללכת בדרכם.

שעה ארוכה לאחר מעמד ההכתרה, עברו המוני משתתפי המעמד מבני הקהילה ומחוצה לה על פני רב הקהילה, לברכו על היבחרו והכתרתו לעמוד בראשם. 

צילום: יצחק ענתבי - שובה ישראל ארגנטינה.











שובה ישראל ארגנטינה הרב אליהו מסרי הרב שלמה לוינשטיין הכתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד