כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חורף מוניציפלי חם: המועמד החדש בירושלים והייבוש של ברקת

ברקת כמו נתניהו, כל עוד ימשיך להתמודד יביס כל מועמד, אלא ששנה לבחירות, הוא עדיין לא החליט והמתמודדים הפוטנציאליים מחכים על הקווים וכוססים ציפורניים בעצבנות • ובכל זאת, מתמודד חדש מתכוון להכריז מחר על התמודדות מולו

ראש עיריית ירושלים במהלך מסע הבחירות הקודם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראש עיריית ירושלים במהלך מסע הבחירות הקודם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חורף חם צפוי בזירה הפוליטית, הארצית והמוניציפלית. בעוד כשנה תתקיימנה הבחירות בערים ומאחורי הקלעים האדמה החלה כבר לרתוח.

אחת הזירות המסקרנות – היא העיר ירושלים. ראש העיר הנוכחי ניר ברקת החליט עדיין שלא להחליט, האם הוא ירוץ שוב, בפעם השלישית, לראשות העיר או שהוא יעזוב את הזירה המקומית ויעבור לארצית, לליכוד.

העובדה שברקת מסרב לחשוף את כוונותיו – מייבשת את המועמדים הפוטנציאלים האחרים, חרדים וחילונים כאחד. כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, רבים מהמועמדים בירושלים, הצהירו כי כל עוד ברקת יתמודד על ראשות העיר - הרי שמועמדותם לא רלוונטית. קשה לנצח את ראש העיר שפעמיים כבש את הניצחון.

למרות חוסר הוודאות, המועמד הדתי משה ליאון, ניצל את חג הסוכות לקבץ אלבום תמונות משלו עם גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, וזאת במטרה לחמם מנועים בזירה החרדית שרובה תמכה בו בניסיונו הקודם לכבוש את המלכות בבירה.

ברקת עצמו ממשיך לחמם את יחסיו עם החרדים, במטרה שלראשונה יתמכו בו באופן גורף. בראש רשימת המהלכים של ברקת מול החרדים – עומד ה'דיל' שלו עם 'דגל התורה', וכפי שנחשף ודווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

וברקע, ל"בחדרי חרדים" נודע כי מועמד חדש מתכוון להציג את מועמדותו השבוע. עו"ד אבי סלמן, לשעבר מקורבו של ברקת יקיים מחר (שלישי) כינוס באולמי 'פבליון' בתלפיות. כאמור, באירוע צפויה לצאת הכרזה על מועמדות נוספת שתתמודד מול ברקת וכי על פי הערכות שונות, סלמן עצמו עשוי להכריז על הקמת מפלגה חדשה בירושלים ועל כוונותיו לרוץ לראשות העיר.



המתמודד החדש. סלמןצילום: המתמודד החדש. סלמן
המתמודד החדש. סלמן


סלמן הוא עובד עיריית ירושלים ומשמש כיום כמנהל מחלקת פיתוח עסקי. בעבר הוא שימש כיועצו של ברקת אך כאמור, משהו קרה ליחסים בין השניים וכעת הוא מתכוון להוביל חזית חדשה. סלמן עצמו סירב לאשר את הפרטים ל"בחדרי חרדים".

סלמן לא לבד. גם היועץ המשפטי של העירייה לשעבר עו"ד יוסי חביליו מתכוון לרוץ לראשות העיר. חביליו "מתנדב" לאחרונה לייצג חינם אין כסף – מאבקים שונים בירושלים, ויש שיאמרו - במטרה לקנות את דעת הקהל, לכאורה.

מועמדים אופציונליים נוספים עשויים להיות רלוונטיים בבחירות בירושלים וחלקם אף הבהירו כי הם ממתינים להחלטת ברקת וכי הם לא ירוצו מולו: משה ליאון, מאיר תורג'מן, יוסי דייטש ויו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם.


בחירות ניר ברקת אבי סלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד