כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איציק ממיאמי ל'בחדרי': "חיכיתי 5 שעות בשביל 1200 דולר"

לאחר שההוריקן שכך, אלפי תושבים יצאו להרפתקה חדשה - לאורך מאות מטרים הם ממתינים בתור ארוך לקבלת שוברי מזון במסגרת הפיצוי שהכריזה עליו מדינת פלורידה • "זה תור ארוך שאפשר לעמוד בו בין 10 ל-20 שעות" מספר תושב המקום ל'בחדרי חרדים'

התורים הארוכים
התורים הארוכים



ההוריקן הסתיים, עשרות אלפים עמדו במשך שעות לקבלת אלפי דולרים.

לאחר ההוריקן הגדול שפקד את מיאמי שבפלורידה והסתיים אך כשבועיים, התושבים חזרו לאט לאט לשגרה, ומדינת פלורידה הודיעה על חלוקת אלפי דולרים לכל משפחה שנפגעה.

"עמדו פה מעל 10 שעות לקבל 2000 דולר בשוברי מזון" מספר איציק ל'בחדרי חרדים'. איציק, חרדי תושב מיאמי מספר על האופן בו הרשויות מחזירות כסף לתושבים על ההוצאות שהוציאו כדי למגן ולאחר מכן גם לשקם את ביתם מנזקי ההוריקן.

איציק מסביר: "המדינה חייבת להחזיר את ההוצאות לכולם, אז היא מודיעה על ימים מסוימים, במהלכם כל ראש משק בית יכול להגיע ולבקש את הסכום שהוציא על המיגון, לא חייבים להביא חשבוניות או הוכחות על ההוצאות, זה הולך לפי מספר הנפשות, אם למשפחה יש 5 ילדים הם מקבלים בסביבות 2000 דולר, זה בערך 300-400 דולר לנפש, ככה שמשפחות חרדיות עם 7-8 ילדים מקבלים 3000 דולר, הרבה מהמשפחות לא נשארו לחכות בתור, כי זה תור ארוך שאפשר לעמוד בו בין 10 ל-20 שעות".

"אני חיכיתי 5 שעות בשביל 1200 דולר" מספר איציק, אבל יש פה בעלי משפחות חרדיות שחיכו מעל 10 שעות. שכנים שלי לא יהודים חיכו 20 שעות, הרבה חרדים לא מחכים כי קשה להם לעמוד שעות".

איציק מספר ל'בחדרי חרדים' כי מדינת פלורידה התחשבה בחרדים ובשל רצף החגים "האריכה את הימים של החלוקה מאחר והרבה יהודים לא הגיעו לקחת את השוברים".








מאידך הוא טוען, כי "המדינה בכוונה גורמת לתורים הארוכים, כי היא רוצה שאנשים יתייאשו ויוותרו על הכסף, מאחר ואם כולם יקבלו את הסכומים הללו, המדינה תכנס למשבר כלכלי חמור, ולכן הם מייאשים את האנשים בהמתנה לשוברים. אמנם הכסף לא ניתן במזומן אלא בשוברי מזון, אבל אפשר לקנות עם השוברים בכל סופרמרקט גדול, לדוגמא ברשת הענקית 'וואלמארט".

שוטרים רבים פרוסים במוקדי החלוקה כדי למנוע ויכוחים ומריבות על ההמתנה בתור, התורים הם לאורך מאות מטרים שבהם ממתינים עשרות אלפים במשך ימים שלמים.
הוריקן מיאמי פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד