כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נחשף לראשונה: נוסח תיקון הצעת החוק שיעשה סוף למאבק השבת

בהוראת שלוש מועצות גדולי התורה, ראשי המפלגות החרדיות שקדו על נוסח לתיקון החוק שישים סוף לחילולי השבת הממשלתיים • הנוסח שורטט ונתניהו הנחה את מזכיר הממשלה: "קדם את תיקון החקיקה, בהקדם" • 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את הנוסח המלא

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: מאבק השבת - הדרישה החרדית נחשפת לראשונה. ראשי המפלגות החרדיות הניחו בפניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן את נוסח תיקון הצעת החוק שיעשה סוף לסערת חילולי השבת הממשלתיים ברכבת ישראל. "בחדרי חרדים" חושף את הנוסח המלא.

הדרישה החרדית לתקן את החוק הקיים - באה לאחר ששרי התחבורה, העבודה והרווחה ישראל וחיים כץ טענו כי החרדים מאשימים אותם לשווא וכי החוק לא מעניק להם סמכות שלא לאשר את קיום העבודות בשבת ברכבת ישראל וכדומה.

חילולי השבת שתועדו ע"י גוי ופורסמו בלעדית ב'בחדרי חרדים'

משכך - ולאחר הוראת שלוש מועצות גדולי התורה - הח"כים דרשו את תיקון החוק שיעניק לשר הממונה על מתן היתרי העבודה: סמכות להתחשב במועדי ישראל ולא לאשר עבודות בשבת ובחגים.

נוסח תיקון הצעת החוק שמתפרסם כאן ב"בחדרי חרדים" לראשונה: "הצעת חוק לתיקון שעות עבודה ומנוחה. בסעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה תשי"א - 1951, אחרי פסקה ג' יבוא: "(ד) בהיתר מיוחד לפי סעיף קטן א - יתחשב השר ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע להתרת העסקת עובד בשעות המנוחה השבועית או בחלק מהן".





דברי ההסבר להצעת החוק החדשה שנוסחה ע"י הנציגים החרדים

בדברי ההסבר לתיקון החוק, נכתב: "התיקון המוצע בא להוסיף סמכות לשר העבודה בבואו להתיר העסקת עובד בשעות המנוחה השבועית או בחלק מהן, להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל".

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי בסיס נוסח תיקון חוק שעות עבודה ומנוחה וכפי דרישת המפלגות החרדיות - נלקח מנוסח החוק לתיקון פקודת התעבורה שמתייחס להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, "איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה בקו שירות; לענין זה יתחשב השר ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לאיסור תנועת כלי רכב בימי מנוחה", נכתב שם והועתק כאמור לסעיף שמעניק סמכות לשר העבודה למתן היתר עבודה בשבת.





נוסח החוק הנוכחי. החרדים ישנו אותו

כזכור, בעקבות חילולי השבת הממשלתיים הבלתי פוסקים, התכנסו שלוש מועצות גדולי התורה ובסופה של ההתכנסות ההיסטורית הם הורו לנציגיהם בכנסת "למצות בהקדם כל דרכי פעולה שברשותם כדי לקבוע בחקיקה ובהחלטות ממשלה שכל גופי השלטון הארצי והרשויות המקומיות לא יקבלו החלטות ולא יבצעו מעשים שיש בהם משום פגיעה בקדושת השבת".

התיקון החוקתי הנוכחי שנחשף כאן לראשונה צפוי להביא מענה לדרישת גדולי ישראל ולעשות סוף לחילולי השבת הממשלתיים, בכך שהוא יעניק את הסמכות בנושא לשר העבודה והרווחה חיים כץ.

על פי הבטחת נתניהו והוראתו למזכיר הממשלה ברוורמן - תיקון הצעת החוק יעלה לאישור בתחילת מושב החורף וזאת בכדי להרגיע את הרוחות הסוערות סביב הדרישה לשמור על קדושת השבת.
מאבק השבת הצעת חוק סמכות לשרים חילולי השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד