ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

ההתחממות הצפונית • נתניהו מאיים: "לא מקובל עלינו"

לאחר התגובה הצה"לית, ראש הממשלה מתייחס לירי הסורי ומאיים • "נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
צילום: Yonatan Sindel/Flash90



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לירי הסורי הבוקר לעבר מטוסי חיל האוויר שחגו בשמי סוריה והבהיר כי "המדיניות שלנו ברורה: מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו".

לדברי נתניהו, "היום ניסו לפגוע במטוסינו - לא מקובל עלינו. חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל".

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", כלי טיס של חיל האוויר תקפו היום סוללת SA5 של הצבא הסורי הממוקמת באתר הרמדאן כ-50 ק"מ מזרחית לדמשק. התקיפה בוצעה לאחר שבשעות הבוקר במהלך פעילות שגרתית של חיל האוויר, שוגר מהסוללה טיל קרקע אוויר מסוג SA5.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס הדגיש כי שיגור הטיל נגד מטוסים לא היווה סיכון למטוסים ובעקבות הירי, הוחלט בצה"ל להשמיד את הסוללה בתקיפה.

באופן חריג, בצה"ל הודיעו רשמית על התקיפה דקות לאחר שבוצעה, בניגוד למרבית התקיפות המיוחסות לישראל. כל מטוסי חיל האוויר משתי הגיחות שבו בשלום. "אנחנו רואים במשטר הסורי אחראי על כל ירי שמבוצע מהשטח הסורי, רואים באירוע של הבוקר פרובוקציה שלהבנתנו נובעת מחשש שלהם, פרובוקציה ברורה, ואנחנו לא נאפשר פרובוקציה מהסוג הזה במסגרת הקווים האדומים שלנו לפעולה בסוריה גם בהקשר הזה", אמר דובר צה"ל רונן מנליס, "אנחנו נגיב כמו שהגבנו עכשיו", הוסיף.

בצה"ל הדגישו כי "אנחנו לא רוצים להסלים, אין שום כוונה להמשיך את האירוע ומבחינתנו הוא הסתיים בתקיפת הסוללה. אנחנו שומרים לעצמנו על חופש הפעולה אבל מבחינתנו האירוע הסתיים".
בנימין נתניהו סוריה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד