י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

התפרעויות, חסימות כבישים ועצורים בהפגנות מחאה ברחבי הארץ

בכניסה לירושלים נחסמה התנועה וגם הרכבת הקלה שבתה לדקות ארוכות בשל הפגנות אנשי 'הפלג הירושלמי שמחו נגד מעצר 2 תלמידי ישיבה. שיבושי תנועה גם בבני ברק, בית שמש, צומת שילת ועוד. לפחות 10 מפגינים נעצרו

צילום: נתי בדש
צילום: נתי בדש



חסימות כבישים ומעצרים בכל רחבי הארץ. לאור קריאת מנהיג 'הפלג' למחות על מעמצר שני בחורי ישיבה, נערכו היום הפגנות בשורה של מוקדים ברחבי הארץ.

עשרות הפגינו בירושלים בצומת הרחובות שרי ישראל - יפו. חלק ממפירי הסדר חסמו לזמן קצר את תוואי הרכבת הקלה ומנעו נסיעת הרכבת וכן תחבורה ציבורית.

המשטרה פיזרה את מפירי הסדר והתנועה במקום שבה לפעול. בשל החסימות המשטרה עצרה 8 מפירי סדר שלא נשמעו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים, חסמו את הציר והפרו את הסדר הציבורי.

כך גם בבית שמש, ברחוב נהר הירדן מפגינים כמה עשרות מאנשי הפלג, חלקם חוסמים לסרוגין את הכביש. מוקד מרכזי נוסף של חסימות הוא בצומת שילת קרוב למודיעין עילית, ובבני ברק ברחוב ז'בוטינסקי סמוך למכון מור.



בבני ברק, לטענת המשטרה, החלו המפגינים להתפרע ולגלות אלימות כלפי השוטרים. נעצרו 4 מפגינים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', קצין ביחידת מיטב גזר 20 ימי מחבוש על שני בחורי ישיבה, המשתייכים לפלג הירושלמי שנעצרו במהלך הלילה על השתמטות ממושכת.

במהלך הלילה, שוטרי משטרת ישראל שהקימו מחסום פתע שגרתי בכביש 90 בסמוך לים המלח, ביקשו תעודות זהות משני צעירים שחלפו בכביש מכיוון ים המלח לירושלים. בבדיקה עלה כי השניים דרושים לרשויות צה"ל ואלה הועברו למשטרה הצבאית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השניים הינם משתמטים למעלה משנה משירות צבאי ולא הגישו טפסים עם הצהרה שהם לומדים בישיבה ובעקבות כך הובאו בפני קצין בישידת מיטב, שם ייצג אותם עו"ד מנם שטאובר. כאמור, עם השניים נגזרו 20 ימי מחבוש.

הוועדה להצלת עולם התורה הוציאה הודעה בה נכתב כי בעקבות ההחלטה לדון את ישראל מאיר קפלינסקי ובן ציון וייסנשטרן ל-20 יום בכלא צבאי "נכנסו עסקני הוועדה למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א שהורה להרעיש עולם ומלואו על מעצר בחורי חמד העצורים בעוון לימוד התורה". ובעקבות זאת הוכרזו ההפגנות.











הפלג הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד