י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גבאי הפתיע והסעיר את המערכת הפוליטית

היו"ר הטרי של 'המחנה הציוני' הפתיע אמש לאחר ששלף אמירה יוצאת דופן • חברי מפלגתו נחלקו לשניים, לתומכים ולמתנגדים

צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90



שבר ימינה: המערכת הפוליטית סערה אמש (שני), לאחר שיו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי התבטא באופן חריג ואמר כי "לא אפנה התנחלויות במסגרת הסכם שלום". גבאי שאמר את הדברים לערוץ 2 - הוסיף ותמה: "אם אתה עושה שלום, למה צריך לפנות?".

בהמשך הסביר גבאי כי "הדינמיקה או הטרמינולוגיה שהתרגלו אליהן כאן, של 'אתה עושה הסכם שלום - מפנים', היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה הסכם שלום אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי", הוסיף.

על ההבדלים בין עמדותיו לבין עמדות ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר גבאי כי "יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה לנסות להגיע לשם לבין מי שלא רוצה להגיע לשם".

דבריו של גבאי זכו לביקורת חריפה מבית, מחבריו במפלגת 'המחנה הציוני'. ח"כ ציפי לבני הבהירה כי "האמירה של גבאי שלא יפנה ישובים בהסכם שלום היא לא עמדתי, לא עמדת התנועה ולא עמדת המחנה הציוני".

ח"כ קסניה סבטלובה הגיבה: "ההכרה בגושי ההתנחלויות הגדולים הושגה בעמל רב במהלך דיונים מול ארה"ב בסבבי המו"מ האחרונים. חייבים לשמור על ההבחנה בין הגושים למה שמחוצה להם".

לדבריה, "רק הסדר מדיני והיפרדות מהפלסטינים יבטיחו את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. חייבים לשמור היטב על מה שאפשר לשמור ואם לא - נאבד את הכל".

ח"כ זוהיר בהלול אמר בתגובה כי "כיבוש השלטון לא נעשה ע"י זניחת העקרונות והערכים היסודיים של המפלגה. לא ייתכן הסדר מדיני ללא פינוי התנחלויות, אני מצר ותמה על אמירותו של מי שנבחר להנהיג את מחנה השלום".

האלוף במיל׳ עמירם לוין תמך בגבאי ואמר על דבריו כי "במו"מ לא מוותרים מראש, נקודת הפתיחה של גבאי נכונה".

גם ח"כ מיכל בירן גיבתה את גבאי: "שמעתי את גבאי בחוגי בית רבים מספור והוא עקבי בתמיכתו בפתרון שתי המדינות. תפיסתה של מפלגת העבודה מבוססת על ההבנה שהפרדות מהפלסטינים היא ההגנה הכי טובה לטווח ארוך על גבולותינו ועל חייהם של אזרחי מדינת ישראל".

לדבריה, "אין מה להיבהל מזה שגבאי לא חוזר על המנטרות שהתרגלנו לשמוע, וחותר להגיע לפתרון הכי טוב בדרכים הכי יצירתיות".

מנגד, גם בליכוד הגיבו. ח"כ נאוה בוקר אמרה בתגובה להתבטאויותיו של גבאי כי "עוד תרמית תוצרת השמאל. הזגזגן הלאומי, אבי גבאי והקמפיינרים שלו מבינים היטב שרוב רובו של הציבור הוא ימני ואילולא מסרים שיקרצו לימין, הוא לא יוכל להגדיל את כוחו".

בוקר הוסיפה: "אבל הציבור מבין שכשם שהליכודניקים החדשים הם שמאל ישן, כך אבי גבאי מנסה לגייס עוד ועוד קולות למפלגה השוקעת שבראשותו באמצעות מסרים שקריים".

מפלגת העבודה פינוי התנחלויות אבי גבאי המחנה הציוני ציפי לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד