י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הוריקן 'אופליה' מתקרב למנצ'סטר והחרדים: "לא מתרגשים"

הוריקן אופליה גבה כבר שלושה קורבנות ועושה דרכו לעבר מערב אנגליה, הוא כבר הגיע למנצ'סטר וזרע הרס, אך החרדים המתגוררים שם לא מתרגשים ולא מפחדים • שניים מהם מספרים ל'בחדרי חרדים' על המצב: "הכל פה בשכונות החרדיות כרגיל"

מנזקי ההוריקן
מנזקי ההוריקן



ההוריקן שפרץ באירלנד עושה שמות ברחבי בריטניה. לאחר ששלושה אנשים מתו באירלנד ו-120,000 בתים נותרו ללא חשמל, הסערה ממשיכה הלאה ומאלצת המוני בני אדם לעזוב את ביתם ורכושם ולנוס על נפשם לחוף מבטחים.

הסערה הגדולה ביותר מזה 56 שנים גרמה להרס בוויילס ובאירלנד ועכשיו נעה לעבר מערב אנגליה, בדרכה לרחבי בריטניה.

תמונות שמגיעות ממנצ'סטר, מראות נזק לחנויות באזור הרובע הצפוני של העיר.

לדברי החזאים באירלנד, הרוחות הגיעו למהירות של 125 קמ"ש, ואישה בשנות ה-50 לחייה נהרגה כאשר עץ נפל ופגע במכוניתה בווטרפורד, אדם אחר נהרג בדונדאלק וגם שם כתוצאה מקריסת עץ אותו ניסר. אדם נוסף בשנות השלושים לחייו נהרג בתאונה במחוז טיפררי.

ההוריקן הנוכחי אופליה הגיע בדיוק 30 שנים לאחר הסערה הגדולה שהתרחשה בשנת 1987 שבו נהרגו 18 אנשים.

מוטי חרדי ממנצ'סטר מספר ל'בחדרי חרדים': "הגג באיצטדיון של סלפורד סיטי, שנמצא באיזור היהודי, התמוטט. רוחות חזקות מאד, עפו פה גגות לרחוב, הרבה טיסות בוטלו, הרבה איחורים ברכבות, גג מהבנין ליד המטבח של הקייטרינג שלי עף, סגרו את הרחוב ואת אזור התעשייה, הרכבים לכודים בפנים, משלוחים לא יכולים לצאת, הפינוי יתחיל רק כשהרוחות יפסיקו".

פנחס ליפשיץ חרדי נוסף ממנצ'סטר מספר ל'בחדרי חרדים' כי "הכל פה בשכונות החרדיות כרגיל, באזורים קרובים אלינו עפו גגות מחנויות ועסקים, אבל אנחנו פה לא מתרגשים ולא מפחדים מזה וממשיכים כרגיל".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מאי שוחחה עם ראש הממשלה האירי, והציעה עזרה ותמיכה באזורים שיש בהם צורך.

צילום: מוטי ממנצ'סטר







הוריקן אופליה אירלנד מנצסטר סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד