י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השר דרעי חשף בפני עמלי התורה את המצב: "האזור כולו רותח" • צפו

בצל ההתחממות הביטחונית, השר דרעי חשף בפני בחורי הישיבות והאברכים את התחזית הקודרת • "אני יושב ושומע את ראשי השב"כ והמוסד, מה יכולה להיות ההתפתחויות תוך שעה. לחיזבאללה יש 130,000 טילים שמכוונים על כל מדינת ישראל"

דרעי נואם באירוע. צילום: יעקב כהן
דרעי נואם באירוע. צילום: יעקב כהן



אמש (שני), בפני מאות משתתפי מעמד 1,000 סיומי המסכתות לעילוי נשמת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל – חשף שר הפנים אריה דרעי את התחזית הביטחונית ההולכת ומתחממת בצפון ובדרום. דרעי סיפר כי השתתף בבוקר בהתייעצות ביטחונית בעקבות ההתחממות בצפון לאחר הפצצת חיל האוויר בסוריה.
"בחדרי חרדים" עם תיעוד וידיאו.



"אני יושב שם ושומע את ההערכות של ראשי השב"כ והמוסד", אמר דרעי, "מה יכולה להיות ההתפתחויות תוך שעה, ואני לא אכנס לפירוט. ה' ירחם, אתה שומע את כל האפשרויות ואתה רואה איך שבתוך דקות הכל יכול להשתנות, הכל יכול להתפתח. כל האיזור הזה כולו רותח".

לדבריו של שר הפנים, "כמובן שהצבא וכולם עושים את כל המאמצים, אבל אני אומר: "אם ה' לא ישמור עיר - שוא שקד שומר". לכמה סייעתא דישמיא אנחנו זקוקים, לכמה רחמי שמים אנחנו זקוקים. איך אפשר לעמוד מול כל האיומים הללו, החיזבאללה לבד, הרשעים הארורים שרוצים להשמיד אותנו - יש להם למעלה ממאה ושלושים אלף טילים שמכוונים על כל מדינת ישראל. האיראנים יש להם בתוך סוריה. היום בבוקר טילים מסיני לישראל, ומכל הכיוונים, וה' שומר עלינו, ניסי ניסים, כמובן שעושים השתדלות, אבל אנחנו יודעים שהעיקר זה אתם, החיילים של ה', ואתם צריכים לעמוד על משמרתכם".

כאמור, דרעי אמר את הדברים במעמד מיוחד שהתקיים באולמי תמיד בירושלים, בהשתתפות מאות בני תורה, ובו נחגגו 1,000 סיומי מסכתות לרגל יום ההילולא של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

המעמד, התקיים ביוזמת ובפעילות סגר"ע צביקה כהן ומחזיק תיק מורשת מן המזרח פיני עזרא, כחלק משורת אירועים וכינוסים לבני התורה בירושלים שיוזמים חברי סיעת ש"ס ירושלים.

ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה שנשא דברים, חיזק את בני התורה ועמד על ההבדלים בין עבודת ה' מיראה לעבודת ה' מאהבה ושמחה. הגר"מ בירך את בני הישיבות שזכותו הגדולה של מרן הגר"ע תעמוד להם לגדול ולהתעלות בתורה.

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, אמר בדבריו: "בכל פעם שאני רואה כנס כזה של מאות בני תורה מעדות המזרח, אני מתרגש מאוד, בגלל שאני היום הזקן שבחבורה, ואני זוכר איך לא היה לנו כלום, בקושי היו כמה עשרות בחורי ישיבה ספרדים בארץ, ות"תים בכלל לא היה", תוך שהוא מפרט את השתלשלות תקומת עולם התורה הספרדי והקמת תנועת ש"ס. "הכל בזכותו של מרן רבנו עובדיה ובזכות האנשים שפעלו במסירות נפש", אמר. הגר"ש הוסיף וקרא: "פעם בחור היה שקוע בלימוד, היום בחור צריך כל מיני דברים, צריך פלאפון, צריך לדעת מה קורה, פוליטיקה, בחור ישיבה צריך להיות שקוע אך ורק בלימוד התורה, רק ככה גדלים, לא לבזבז את הזמן על שטויות".

הראש"ל הגר"י יוסף עורר את בני הישיבות להתחזק בעמל ובהתמדת התורה, וללמוד מהשקידה העצומה של מרן זצ"ל, תוך שהוא משלב סיפורים על אהבת התורה הנדירה שפיעמה באביו זצ"ל.

יו"ר סיעת ש"ס ירושלים סגן רה"ע צביקה כהן שיבח בדבריו את בחורי הישיבות שהשקיעו מזמנם וסיימו מסכת לעילוי נשמתו של מרן עובדיה יוסף זצ"ל והודה לאברכים שהשקיעו רבות להצלחת האירוע. כ"כ, כהן הרחיב בחשיבות ההשקעה בלימוד התורה כפי שתדיר היה מבקש מרן זצוק"ל".

בסיום דבריו הודה לחבר מועצת העיר פיני עזרא שסייע רבות להצלחת האירוע והדגיש כי "סיעת ש"ס ירושלים פועלת ללא הרף לטובת בחורי הישיבות ובני התורה כפי שהורה מרן ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א וכפי שמתווה יו"ר התנועה השר דרעי".

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק מורשת מן המזרח פיני עזרא שכאמור יזם את האירוע אמר כי "האירוע הערב הוא חלק ממספר אירועים עתידיים שאנחנו מתכוונים לקיים בירושלים לזכרו של מרן ולטובת ציבור בני התורה בירושלים".

עזרא הוסיף: "ציבור בני התורה צמא למורשתו של מרן ואנחנו מתכוונים להמשיך להביא לו את זה במסגרות השונות שאנו מתכוונים לערוך בעתיד, זאת במסגרת ההנחיות של יו"ר התנועה אריה דרעי שדורש לענות על הצורך של האנשים ולפעול למען רווחתם" .

בנוסף השתתפו בכינוס, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז - וכן הרבנים: הגרב"צ מוצפי, הגר"ב שמואלי, הגר"ז כהן, הגר"מ טולידאנו, הגר"ב שרגא ועוד גדולי הרבנים וראשי הישיבות.

תיעוד מהאירוע. צילום: יעקב כהן












































































אריה דרעי ש''ס חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד