כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אחרי שחטף ג'ננה • גפני דורש מבנט: כבד את ההסכם הקואליציוני

לאחר דיונים רבים בועדת הכספים, ח"כ משה גפני פנה לשר החינוך בדרישה להסיר את האפלייה הרובצת על המוסדות החרדים • המכתב המלא

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



אפליית המוסדות החרדים: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה במכתב אל שר החינוך נפתלי בנט בדרישה ליישם את ההתחייבות בהסכם הקואליציוני ולהסיר את ההחמרות מעל גבם של המוסדות החרדיים, המוכרים שאינם רשמיים. בנוסף טוען גפני כי המוסדות החרדיים לא מקבלים את התקצוב המגיע להם על פי חוק.

במכתבו של גפני לבנט הוא כותב: "לאחרונה קיימה ועדת כספים דיון בנושא תקצוב החינוך המוכר שאינו רשמי. בדיון התברר שלמרות שיש לתקצב את החינוך המוכר שאינו רשמי ב75% ואת מוסדות הפטור ב-55%, בפועל המצב הוא שמוסדות אלה מתוקצבים באחוזים נמוכים באופן משמעותי".

גפני ממשיך: "התברר כי במהלך כהונתה של הממשלה הקודמת תיקן שר החינוך דאז שי פירון את תקנות החינוך הממלכתי, כך שנקבע בהן שהשתתפות המדינה תהיה יחסית להשתתפותה מתקן הבסיס במקום משעות הלימוד. תיקון זה הביא לכך שבפועל התקציב שמקבלים המוסדות האמורים נמוך באופן משמעותי, עובדה הגורמת למנהלי המוסדות לקריסה בשל העומס התקציבי הלא מוצדק".

לסיום כתב יו"ר ועדת הכספים לשר החינוך: "בנוסף, כידוע לך, בהסכם הקואליציוני נקבע מפורשות שלענין תקציב המוסדות, יש לחזור לתקצוב של שנת 2012, קרי: לבטל את ההחמרות שנקבעו בכהונת הממשלה הקודמת ובכלל זה התקנות האמורות. חברי ועדת הכספים ואנוכי סבורים שיש לתקן עיוות זה. הדבר בידך כיוון שבתקנות עסקינן".







כזכור, בתיעוד וידאו שהתפרסם ב"בחדרי חרדים" לפני כחודש ימים, נראה גפני בדיון בסוגיית המוסדות החרדים כשהוא יוצא מגדרו, "אני חטפתי את הג'ננה, קוראים לזה בעברית עצבים. לא יהיה מצב שאני אדאג לאירופה ולא לילדי ישראל, תשכחו מהעניין הזה", אמר גפני בזעם.

בפתח הדיון אמר גפני כי "אם זו החלטה של הממשלה לא לתקצב ילדים יהודים, שיגידו את זה, לא בטוח שנהיה בממשלה כזו".
משה גפני נפתלי בנט מוכש''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד