י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נהגים, די כבר לדרוס ילדים!

נהגים, מה נסגר איתכם? אני רצינית! דמיינו רגע את הילד שלכם עובר במעבר חצייה לאחר שרכב עצר לו, והנה בעקיפה מסוכנת ומטופשת, בא מישהו והורג אותו. אולי תירגעו? אם רכב עצר במעבר חצייה - יש לכך סיבה

זירת התאונה. צילום: יונתן שפיצר, דוברות מד"א
זירת התאונה. צילום: יונתן שפיצר, דוברות מד"א



סיפור מזעזע התרחש הבוקר (שלישי) בעיר ביתר עלית. ילדה כבת חמש וחצי עמדה במעבר חצייה, בעוד אמה צופה בה מהצד. כאשר רכבה של תמר, נהגת מתחשבת, נעצר בסמוך למעבר החצייה, החלה הקטנה חוצה אותו. למראה עיניה הנחרדות של האם, רכב מסחרי גדול שביצע עקיפה מסוכנת במטרה לעקוף את תמר שעצרה, כזכור, פגע בקטנה ופצע אותה בצורה שבהתחלה הוגדרה קשה. לשמחת כולם, בהמשך התברר בבית החולים שהילדה תהיה בסדר אי"ה.

מקרה דריסה זה ממש אינו חד פעמי ואינו תופעה חדשה או מקרית. איך סיפר לי הזוגי שלי? "כשאני עוצר במעבר חצייה, אני חוסם שני נתיבים. הרבה פעמים מתעצבנים עלי, אבל לא מעניין אותי, זה מגן על חיי אדם ובעיקר על חיי ילדים". נו טוב, מה החכמה, יש לו משאית, הוא יכול לחסום דאבל נתיב. אך האם זהו פתרון? ממש לא. כי רוב הרכבים הם קטנים וגם אם היו גדולים יותר, לא כל אחד יכול, או זוכר או בכלל צריך לחסום שני נתיבים. צריכים לפתור את הבעיה ולא לבנות בית חולים ליד כל פצוע. ברור שמדובר במעשה הגון כשתרבות הנהיגה פה מטורפת, אבל אי אפשר להמשיך כך.

נהגים, מה נסגר איתכם? אני רצינית! דמיינו רגע את הילד שלכם עובר במעבר חצייה. יודעים מה? אפילו לא ילד קטן. דמיינו את בחורת הסמינר, או בחור ישיבה, גדולים ובריאים ואפילו בעלי נוכחות מלאה. מה יעזור לנו שהם גדולים ושומרים על כללי בטיחות, אם בכביש נוהגים גם חיות? אם רכב עוקף בצורה מסוכנת ופורץ למעבר חציה, הוא יעיף ילד או בחור, איש צעיר או קשיש, באותה מידה. ברור שלילד קטן יש הרבה יותר סיכויים למות מפגיעה, אבל כל אחד יכול למות בשניה. ולחשוב שהם בסך הכל חצו כביש לאחר שנהג עצר להם. לא שהם התפרצו לשם או משהו כזה.

נהגים, אם רכב עצר במעבר חצייה, זה לא כי פתאום באמצע החיים מתחשק לו לעצור בכביש ראשי ברחוב הומה אדם כשכולם רוצים כבר לצאת מהפקקים ולהגיע אל היעד. אם נהג או נהגת עצרו במעבר חצייה – כנראה יש לכך סיבה. זאת אומרת, כנראה עומד שם הולך רגל, גם אם אתם לא ממש מצליחים לראות אותו. איך באמת תראו אותו? אתם דוהרים בחוסר אחריות מכוערת.

הפעם הזו שאתם עוקפים, עשויה להיות קריטית עבור חיים של בן אדם ויודעים מה? גם עבורכם. כי אם תגרמו למוות של ילד או ילדה, איש או אישה, אתם בעצמכם תיפרדו משנים רבות וטובות ואולי תבלו בכלא. תשאו בלבכם לנצח אשמה מטורפת על רצח. כן, רצח. לא מדברים כאן על תאונה בשל איבוד שליטה או סיבה אחרת שיכולה להיקבע כטעות אנוש. אתם פשוט באופן מודע עוקפים רכב שעצר במעבר חצייה. מה חשבתם לעצמכם? אני באמת משתגעת. לא מצליחה להבין.

חשוב לי להבהיר שאני מדברת על תופעה כללית ולא על מקרה ספציפי. הסיפור הבוקר הוא רק הטריגר לנושא שהיה צריך לעלות כבר מזמן לתודעה הציבורית. כנהגת אני נתקלת בהרבה מצבי סיכונים וכאן חייבים לומר את זה בקול: עקיפה חסרת אחריות היא פשע.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמרה תמר, הנהגת שעצרה הבוקר במעבר החצייה בביתר: "אני פשוט נסערת. כל יום אני נוסעת בביתר באוטו, כמעט ואין יום שאני עוצרת במעצר חצייה ורכב מאחורי לא מנסה לעקוף אותי, הם אפילו לא חושבים לעצור ולבדוק למה עצרתי".

הלוואי שעכשיו מישהו כן יחשוב. אפילו רק אדם אחד. חבל על החיים של כולנו.
ביתר עילית דריסה נהגים זהירות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד