ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

שנתיים וחצי מאסר לנהג שפגע בילד חרדי בבר אילן בכניסת שבת

30 חודשי מאסר נגזרו על דוד עמר, שלפני כשנה - זמן קצר לאחר כניסת השבת - נהג ברח' בר אילן בירושלים ללא רישיון, דרס ילד בן 6 וברח כשהוא מותיר אותו מדמם על הכביש • "כתוצאה מהפגיעה הילד הוטח בכביש. הנאשם עזב את המקום והותיר אותו שוכב מדמם על הכביש עם פגיעות ושברים בראשו ובגופו, והוא הובהל לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם"

דוד עמד בבית המשפט לאחר מעצרו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דוד עמד בבית המשפט לאחר מעצרו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בחודש אב לפני כשנה, זמן קצר לאחר כניסת השבת, ילד בן 6 הולך רגל נפצע קשה מפגיעת רכב חולף על מעבר חצייה בצומת בר אילן בירושלים. נהג הרכב, דוד עמר בן 22 לא עצר והמשיך בנסיעה, אך במהלך ליל שבת, אחיו הסגיר אותו למשטרה - שם התברר כי מעולם לא הוציא רשיון נהיגה. בהמשך נעצר גם אחיו הקטן שהיה איתו ברכב, בחשד להפקרת פצוע.


תיעוד התאונה לפני כשנה בצומת בר אילן

היום, שנה אחרי, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן מבית המשפט המחוזי בירושלים גזרה על הנהג דוד עמר 30 חודשי מאסר בפועל, פסילת רשיון הנהיגה למשך חמש שנים ו 10,000 ש"ח פיצוי כספי לילד שנפצע בתאונה. על פי כתב האישום, דוד יצא מביתו ברחוב הרב בלוי הסמוך לאחר השעה 19:00 יחד עם אחיו וחברו. עם הגעת הרכב לצומת בר אילן מכיוון שדרות גודלה מאיר, רכב אחר עמד בצד ימין של מעבר החצייה על מנת לאפשר להולכי רגל חצות את הכביש.

על פי כתב האישום המתוקן, דוד עמר עקף במהירות את הרכב שעצר לפני מעבר החצייה ועקף אותו מבלי להאט - ופגע בילד בן ה-6 שחצה את הכביש. מעוצמת הפגיעה, הילד הועף באוויר והוטח על הכביש בעוצמה. דוד עצר את הרכב, יריד והבחין כי הילד נושם, עיניים פקוחות את מדמם מהראש - חזר לרכב ונמלט מהמקום.

אנשים שהיו עדים לתאונה הזעיקו את כוחות הרפואה וניידת משטרה הגיעה למקום תוך 42 שניות מרגע התאונה. על פי הסדר הטיעון, הנהג יודה בכתב האישום המתוקן והפקרקליטות תבקש להשית עליו 42 חודשי מאסר בפועל, בין היתר בהתחשב כי הוא מרצה עונש מאסר בשני תיקים נוספים.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן גזרה עליו היום 26 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי, ובמצטבר על העונש הקודם ירצה 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך שבעה חודשים פסילה מקבלת רשיון נהיגה למשך חמש שנים מיום שחרורו ממאסר, וכן פיצויים בסך 10,000 ש"ח לילד שנפגע בתאונה.

עו"ד דקלה לוי, פרקליטות מחוז ירושלים התייחס לגזר הדין ואמרה כי "הנאשם מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, לא נתן זכות קדימה, עקף רכב ופגע בילד בן 6 שחצה כביש במעבר חצייה מבלי שהאט. כתוצאה מהפגיעה הילד הוטח בכביש, והובהל לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. בנוסף לכל אלה, ביצע הנאשם עבירת הפקרה, כאשר במקום להושיט עזרה לילד, הוא עזב את המקום והותיר אותו שוכב מדמם על הכביש עם פגיעות ושברים בראשו ובגופו".

עוד הוסיפה, כי "שורת העבירות שביצע הנאשם הובילו לתוצאה קשה אשר הילד ומשפחתו יישאו עוד שנים רבות. אנו רואים חשיבות בכך שיצא מסר חד וברור מבית המשפט לפיו נהגים המעורבים בתאונות דרכים העוזבים את המקום ומפקירים את נפגעי התאונה במקום התאונה יישאו בעונשי מאסר ראויים ומשמעותיים ולא יורשו לנהוג ברכב שנים ארוכות".
פגע וברח גזר דין מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד