י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפת 'בחדרי' • השר אזולאי: "בתי הדין הפכו לחצר האחורית"

לאחר האיום שנחשף ב'בחדרי', השר אזולאי מגיב ומצטרף לזעקה: "בעוד אני נחשף למצוקה הקשה הן של המתדיינים והן של הדיינים ומערכת בתי הדין - אין בידי לסייע" • פרסום ראשון

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



חשיפת "בחדרי חרדים": השר לשירותי דת דוד אזולאי מתייחס היום (שלישי) לאיום של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שנחשף ב"בחדרי חרדים", בנושא המצוקה בבתי הדין ובדרישה למנות לאלתר 18 דיינים לבתי הדין הרבניים. כזכור, התנועה איימה להגיש תביעה ייצוגית נגד השרים המכהנים כחברים בוועדה למינוי דיינים.

במכתבו כותב אזולאי לעו"ד אורי פז שמייצג את התנועה: "קיבלתי את מכתבך ובו הבעת את מצוקתם של המדיינים בבתי הדין הרבניים. כמי שממונה על מערכת בתי הדין אין לי אלא להסכים בצער למכתבך מתחילתו ועד סופו".

לדברי השר אזולאי, "כידוע לך, על אף היותי השר הממונה על מערכת בתי הדין, ועדת המינויים לדיינים אינה נמצאת תחת אחריותי כך שבעוד אני נחשף למצוקה הקשה הן של המתדיינים והן של הדיינים ומערכת בתי הדין אין בידי לסייע".

אזולאי מחריף את לשונו: "משום מה שינה תחושה כי בתי הדין במדינת ישראל הפכו לחצר האחורית, שבה אין איש משגיח ואין איש שם על ליבו את מצוקתם, בתי הדין הרבניים מעניקים שירות למרבית תושבי מדינת ישראל, אין כל סיבה שיזכו ליחס כזה".

לסיום כתב כי "לכן, אני מברך על פעילותה הברוכה של התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית בנושא, ומקווה שימונו דיינים בהקדם האפשרי כך שיינתן סוף סוף שירות הולם המגיע לאזרחי מדינת ישראל".

חשיפת 'בחדרי'





כאמור, התנועה למדינה יהודית שהביאה לדרמה בשנתיים האחרונות ולמינוי שורה של דיינים לבתי הדין הרבניים - מאיימת שוב לפנות לבג"צ על השתהות נוספת במינויים - כתוצאה מהתערבות פוליטית פסולה. התנועה מאיימת להשתמש באופציה מרחיקת לכת: תביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי נגד המדינה ובתי הדין, בגין גביית אגרות לא חוקיות והגשת עתירה נוספת לבג"צ וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

במכתב ששוגר לשרים, יו"ר הוועדה לבחירת דיינים - יובל שטייניץ, וחברי הוועדה - דוד אזולאי ואיילת שקד, הבהיר עו"ד פז - על כוונתו להגיש לבית המשפט בקשה לאישור תובענה ייצוגית ועתירה חדשה נגד המדינה, וזאת לאור אי בחירת דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים, למרות המצוקה הקשה וההבטחות החוזרות ונשנות.

כזכור, התנועה למדינה יהודית, ניהלה הליך לפני שופטי בג"ץ, שבסופו ולאחר שהוצא צו על תנאי – מונו 32 דיינים חדשים, מתוכם 10 דיינים לבית הדין הרבני הגדול שסבל משיתוק במשך שנים רבות. במסגרת פסק הדין, נפסקו לטובת התנועה הוצאות משפט כנגד המדינה בסך 75,000 ₪, לאחר ששופטי בג"ץ הביעו מורת רוח מהתנהלות המדינה במחדליה בסוגיית מינוי הדיינים.

אולם, מאז סבב המינויים האחרון, דבר לא השתנה וכי בימים אלו חסרים 12 דיינים. בנוסף, בתחילת שנת 2018 יחסרו כבר 15 דיינים ובמהלך המשך השנה יחסרו 18-19 דיינים.




דוד אזולאי בתי הדין הרבניים התנועה למדינה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד