כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תיעוד ענק: כך קיבלו במודיעין עילית את פני הגר"ח קנייבסקי

נדיר: הגר"ח קנייבסקי הגיע אמש למעמד סיום פרקים מסדר טהרות שנלמדו על ידי למעלה מ-3000 בחורים במודיעין עילית • עם הגעתו של שר התורה, פצחו האלפים בשירה אדירה ונרגשת לאורך דקות ארוכות • הצלם דוד זר תיעד את המעמד

תיעוד ענק: כך קיבלו במודיעין עילית את פני הגר"ח קנייבסקי
דוד זר



הגר"ח קנייבסקי ערך אמש (שלישי) ביקור נדיר במודיעין עילית, במעמד סיום פרקים מסדר טהרות שנלמדו על ידי למעלה משלושת אלפים בחורי הישיבות הגדולות והקטנות במודיעין עילית שנלמדו לפי הוראתו בכל ישיבות בין הזמנים. מתוך כל הלומדים 1275 בחורים נבחנו על הנלמד וזכו במלגות.



הוראתו של הרב קנייבסקי נאמרה לראש העיר יעקב גוטרמן, כשהוא מתבטא "יבואו טהורים ויתעסקו בטהרות". אלפי חוברות עם הפרקים שנבחרו ללימוד חולקו בישיבות בין הזמנים. כאשר הנתונים על הלומדים וכמות הנבחנים הובאה על ידי ראש העיר לגר"ח, שהביע את התרגשותו הרבה ואף נענה לבוא ולטרוח בשעת לילה לביקור ההיסטורי והנדיר במודיעין עילית.

היה זה מחזה מרגש שלא זכור כמותו, כאשר שמחה והתרגשות משמשים בו בערבוביה. את פני הגר"ח קידם ראש העיר בהכרזה על ההצלחה האדירה בתכנית הלימוד שנקבעה לפי הוראתו. רכבי משטרה פילסו נתיב לרכבו של מרן שר התורה עד למרכזה של הבמה במתחם הפארק העירוני בכניסה למודיעין עילית, שם התקיים המעמד הגדול.

עם הגעתו של שר התורה, פצחו האלפים בשירה אדירה ונרגשת לאורך דקות ארוכות, מתוך התרגשות עצומה ובלתי ניתנת לתיאור, כאשר כל המשתתפים במעמד חשו את ההיסטוריה שהם חווים באותם רגעים.

"ממרום גילו, טרח והגיע מרן שר התורה באמצע הלילה, כדי לחזק ולרומם ולייקר את הבחורים שלמדו מסכת טהרות בהיקפים כאלו שאינם נתפסים, כאשר רובם המוחלט של הנבחנים עברו בהצלחה רבה את כור המבחן", הכריז ראש העיר.

את דברי ברכתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן, הביא ראש העיר יעקב גוטרמן, שביקר במעונו קודם למעמד והביא את דבריו. כן הקריאו את מכתבי הגר"ג אדלשטיין ומהגרמ"צ ברגמן. דברי חיזוק מיוחדים נשאו הגאון רבי דב לנדו, הגאון רבי משה הלל הירש והגאון רבי דוד כהן, המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א ורבני העיר.

הצלם דוד זר בתיעוד מקיף מהאירוע הגדול:



































































































































































































































































מודיעין עילית יעקב גוטרמן הרב חיים קנייבסקי סיום טהרות אירוע היסטורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד