כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מלחמות השבת של הגוים: "רוצים מנוחה"

בשונה מישראל, בהולנד מתמודדים עם בעיה הפוכה. קניון גדול במדינה מחייב את בעלי העסקים לפתוח ביום ראשון הידוע כיום החופשה השבועית במדינות ניכר • מי שלא פותח נקנס

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



נושא המסחר בשבת, מצוי במאבק מתמשך מאז קום המדינה, ההתנגדות ברובה מונעת מטעמי דת, וישנו מיעוט שמתנגד לפתיחה בשבת מבחינה סוציאלית, בשונה ממדינת ישראל, בה יכולה רשות מקומית בחוק עזר עירוני להטיל קנס על חנות שתפתח בשבת, בהולנד מתנהל מאבק הפוך - מי שלא פותח ביום החופשה העולמי - יום ראשון, נקנס.

בעלי החנויות בעיר חרונינגן שבהולנד שמסרבים לפתוח את החנות ביום ראשון קיבלו קנסות בסך 500 יורו על הסירוב, את הקנס הם קיבלו על ידי החברה שמנהלת את הקניון, הסכסוך עם ההנהלה הוא במרכז הקניות שבו חלק מבעלי החנויות מסרבים לפתוח את החנויות שלהם ביום ראשון למרות שבחוזה השכירות הדבר הובהר להם, כך מפרסם האתר "דוטש ניוז".

לפי החוקים של הנהלת הקניון, החנויות חייבות לפתוח גם בימי ראשון, וחנות שלא תפתח ביום ראשון עלולה להקנס בסכום של 500 אירו על כל יום. מספר בעלי חנויות החליטו שהם לא מוכנים לעבוד 7 ימים בשבוע, הפרו את החוזה וספגו קנסות של אלפי אירו.

"החברה שמנהלת את הקניון החליטה כך על דעת עצמה, כאילו זה היה הרצון של רוב בעלי החנויות, וזה ממש לא נכון, אבל עכשיו זה בחוזה ואנחנו נאלצים לציית לו" כך מצוטט מרטין אחד מבעלי העסקים.

מרטין סיפר שהוא נתבע בבית המשפט על אי תשלום של קנס מצטבר בסך 60,000 יורו, ההתנגדות העיקרית של בעלי העסקים היא העובדה כי פתיחת החנויות שלהם ביום ראשון יקרה מדי, בעוד כמה מהם אומרים שזה משפיע על חיי המשפחה שלהם. "אנחנו כבר מתמודדים עם זה מאז 2014. אנחנו פתוחים 53 שעות בשבוע, זה מספיק, ואנחנו פשוט לא יכולים לעבוד שעות נוספות". הנהלת הקניון לא הסכימה להגיב על הנושא, ורק מסרה שהנושא מתנהל בבית המשפט
הולנד פתיחת חנויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד