י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

שנה לבחירות • הזירה החרדית רותחת; דרישה חדשה לכינוס דחוף

לקראת שנת בחירות סוערת במוניציפאלי, העניינים מגיעים לנקודת רתיחה • הנציג הגוראי שיגר הבוקר מכתב בו הוא "מבקש לכנס בדחיפות את סיעת "אגודת ישראל" כדי שנעשה יחד חשבון נפש ובדק בית פנימי כיצד קרה כדבר הזה" • כל הפרטים

אילוסטרציה. צילום: יצחק הררי, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יצחק הררי, פלאש 90



שנה לבחירות המונציפאליות ונראה כי ירושלים החרדית מפולגת ועמוסה במאבקים פנימיים. הבוקר (רביעי) שיגר חבר המועצה הגוראי יוחנן ויצמן דרישה לחבריו מסיעת 'אגודת ישראל' - לכנס בדחיפות את הסיעה, לטענתו, לאחרונה נחצו קווים אדומים בכל הקשור לייעוד כספי התרבות למגזר החרדי שחלקם הלכו למקומות המחללים שבת.

תחת הכותרת "קריאה דחופה לכינוס הסיעה" כתב ויצמן הבוקר לחבריו כי "בתקופה האחרונה נחצו כמה קווים אדומים בעניין אירועי התרבות התורנית בירושלים. תקציבים שיועדו לציבור החרדי מצאו את דרכם לאירועים שאין רוח חכמים נוחה בהם, וחלקם אף עמדו בסתירה מפורשת להוראת מועצת גדולי התורה בישיבה בה זכינו להיות נוכחים, כאשר טיולים לבחורים בבין הזמנים האחרון היו גם לאתרים מחללי שבת".

ויצמן שולף דרישה שעלולה להחריף את היחסים הפנים סיעתיים: "לאור זאת, אני מבקש לכנס בדחיפות את סיעת "אגודת ישראל" כדי שנעשה יחד חשבון נפש ובדק בית פנימי כיצד קרה כדבר הזה, וכדי לדון בדרכים שיבטיחו כי תקציבי התרבות התורנית יופנו רק למקומות ואירועים שגדולי ישראל ורבני הקהילות החסידיות מסכימים עליהם".

כזכור, בבחירות הקודמות, חסידות גור הלכה יחדיו עם ראש העיר הנוכחי ניר ברקת. מנגד, הסיעות החרדיות האחרות הלכו יד ביד עם המועמד המפסיד משה ליאון שבימים אלו החל לחמם מנועים ולהגיע לבתיהם של גדולי ישראל בכדי לקבל את ברכתם.

כלל לא ברור מי יהיה נציגם של החרדים בבחירות הקרבות בירושלים. הדבר תלוי בשאלה; האם ברקת יחליט להתמודד על ראשות העיר בפעם השלישית. בנוסף, לא ברור עד כמה הקרבה האחרונה של ברקת לחרדים - תביא לידי כך שהוא יקבל את תמיכתם הגורפת.

למרות המתווה שגובש בין ברקת ל'דגל התורה' וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" - קיימת לברקת אופוזיציה חריפה במפלגה הליטאית. רק באחרונה, בכינוס חג הסוכות של התנועה בבית שמש - תקף יו"ר התנועה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני את ברקת והגדיר אותו כ"מחלן של ירושלים".

כעת, המהלומות בתוככי "אגודת ישראל" סביב ייעוד תקציבי התרבות למגזר החרדי וכפי שנראה מדרישתו וממכתבו של ויצמן - עלולים לגלוש לנושאים אחרים שעשויים להשליך גם על הבחירות שיתקיימו בעוד כשנה.

יצויין, כי העתקים ממכתבו של ויצמן נשלחו גם לשר הבריאות יעקב ליצמן, מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' הרב מרדכי שטרן ולמזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת הרב יצחק גולדקנופף.





יוחנן ויצמן תקציבים אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד