ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בעצב תלדי בנים • כל מה שחשוב לדעת על רשלנות רפואית בלידה

לידה היא דבר משמח, חיים חדשים באים לעולם, אך למרות התקדמות הטכנולוגיה בתחום הרפואה, הרבה נשים חוות כאבים וייסורים עצומים לאחר הלידה בשל חוסר תשומת לב של המיילדת או הרופא.

בעצב תלדי בנים • כל מה שחשוב לדעת על רשלנות רפואית בלידה
pixabay




נשים רבות לאחר לידה נתקלות בתופעה של דימומים וכאבי בטן לא מוסברים. רק לאחר אינספור תלונות ובדיקות מתברר כי בשל חלקי שליה שהושארו ברחם בין אם מדובר בלידה רגילה ובין בלידה בניתוח קיסרי נגרמים כאבים ודימומים. במקרים רבים, אף שמבוצעת פעולת הוצאת השליה (בניתוח בהרדמה מלאה), נותרים חלקי שליה ברחם. המשמעות היא שברחם נותר למעשה גוף זר הנדבק לדפנותיו ויוצר תהליך דלקתי והידבקויות. לא פעם, אבחון מוקדם ומתן טיפול מיידי, נכון וזהיר, יכולים לשנות את התוצאה ולמנוע נזק לצמיתות. כאמור, ישנם מקרים לא מעטים בהם הצוות הרפואי בביה"ח לא מאבחן את חלקי שליה שנותרו בגופה של היולדת, מה שגורם לכאבים עזים ולדימומים בלתי מוסברים. האישה נשלחת לבדיקת אולטרסאונד ובה מתגלים שאריות השליה.
במקרים חמורים, לצורך הוצאת השליה מבצעים מספר גרידות אשר יכולות לגרום ל"תסמונת אשרמן" שיכולה במקרים מסוימים אף לפגוע בכושר הפריון.

האחריות על המילדת והרופא הינה לוודא כי לאחר הלידה יצאה השליה בשלמותם. חוסר תשומת לב או זהירות, יכולות כאמור לגרום לכאב וסבל מיותרים ורבים.
כאשר מאובחנים חלקי שליה, יש לנהוג בהוצאתם בזהירות רבה, תוך שקילת כלל הסיכונים. יש להימנע בין היתר מפעולה כירורגית אשר עלולה לגרור נזק גדול יותר. היוותרות שאריות שליה ברחם יכולה לגרום לפגיעה וקושי עתידיים , מכיוון שרירית הרחם נפגעה ואינה יכולה לשאת היריון מלא.


פיצויים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים

במקרים בהם לא מאובחנים חלקי השליה או לא מטופלים כראוי, עומדת ליולדת זכות לתבוע את בית החולים בגין הנזק שנגרם לה. כאמור, בתי המשפט הכירו בפיצוי בגין נזקים אלה, כאשר בכל מקרה בחן ביהמ"ש שאלות רפואיות שונות, והתייחס לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה.
בין היתר, נבדק אילו פעולות נקטה המיילדת או הרופאה, מה נעשה כדי למנוע את הנזק, מה אורך חלקי השליה שנשארו ועוד.

עו"ד נתנאל רוט המתמחה בתביעות בתחום הנזיקין ורשלנות רפואית בפרט מסביר כי: " לא לחינם קראנו בפרשת בראשית "בעצב תלדי בנים". רשלנות רפואית במהלך ההיריון והלידה היא תופעה מאוד שכיחה לצערנו. הפיצוי על השארת שליה בגופה של היולדת עשוי לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. התוצאה הקיצונית ביותר של "תסמונת אשרמן" היא פגיעה ביכולת העתידית להריון. בתי המשפט מתייחסים לנזק זה כפגיעה מהותית בזכות להורות ונוהגים לפסוק פיצויים נכבדים. עד כה הסכום המרבי שנפסק לאישה שהפכה עקרה בעקבות רשלנות עמד על כ- 1.3 מיליון שקל.

חשוב לציין, כי פעמים רבות נשים שתובעות בעניינים מעין אלו, אינן מרגישות בנוח להיחשף ולכן משרדנו פועל שכל התביעות מסוג זה ישארו חסויות בפני הציבור וזאת באמצעות בקשה מיוחדת לבית המשפט.


חשוב לזכור שמקרה אחד אינו דומה לאחר. בכדי לבחון האם רשלנות היא שהובילה להישארות חלקי השליה ולנזקים, יש לבחון את כלל התיק הרפואי של היולדת ונתוניה האישיים וכמובן, להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום הרשלנות הרפואית.

מוזמנים להתייעץ עם עו"ד נתנאל רוט בעניין:
רשלנות רפואית לידה פיצויים ייעוץ משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד