י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סתיו, זה כל מה שאני זוכרת, דוקטור - מזג אוויר מתעתע וכולם חולים

הצטננות, אלרגיה, כאבי גרון? הסתיו הופיע ועמו מחלות חורף בזו אחר זו. מדוע הן מגיעות וכיצד נוכל לעזור לעצמנו לפחות מעט - שווה לקרוא. רק בריאות

pixabay
pixabay



עלי שלכת נושרים להנאתם ברחובות, הרוח הנעימה מקדמת את פני היוצאים לסיבוב ערב או לילה. לכאורה מזג אוויר מושלם אחרי הקיץ הישראלי הרותח שהיה מנת חלקנו. אלא ששלמות אינה קיימת, לכן, יחד עם שינוי מזג האוויר, אנחנו זוכים לכמויות של מחלות שונות.

עונת הסתיו מתאפיינת בשינויי מזג אוויר די קיצוניים, כפי שאתם ודאי שמים לב. בבוקר כולם קופאים מקור, ושלוש שעות אחר כך, מזיעים בטירוף. יובש משתלט מכל כיוון בעקבות מיעוט בלחות, והגוף, כמובן, חשוף יותר למחלות מסוג קור, מה שגורם לתפקוד לגוי במערכת הקיבה, נזלת, שיעולים, חום, הקאות ועוד.

אז מהן המחלות שאנחנו הכי חשופים אליהן?

אסתמה, כולל אסתמה של העור – מחלה דלקתית בדרכי הנשימה. היא תוקפת בעיקר בחילופי עונות, וגורמת לדמע, גירוד, קושי בנשימה ועוד.

דלקת גרון – יש שתי אפשרויות לכאבי גרון. וירוס או מחלה ויראלית וכן דלקת חיידקית. . כאשר כאב הגרון מלווה בנזלת ושיעול אבל אין חום, כנראה מדובר בווירוס או מחלה ויראלית. כאשר יש חום גבוה, קושי בדיבור ואף ריח לא נעים, ככל הנראה מדובר בחיידק וכדאי להיבדק בהקדם.

הצטננות – תופעה השכיחה מכל חברותיה. דמעות בעיניים, נזלת באף, שיעול, התעטשות, כל מה שאתם יודעים על צינון. לעתים הוא מלווה בחום גבוה. מלבד מנוחה ומשככי כאבים, אין לכם הרבה מה לעשות.

בנוסף, תופעות כמו אלרגיות, יובש במקומות כמו ברכיים ומרפקים, גירווים שונים בעור, כפות רגליים סדוקות ואף נשירה בשיער, כל אלו ועוד, הן תופעות שיהיו מנת חלקנו בעונת הסתיו הנחמדת.

איך מתגוננים? מה עושים כדי לנסות לשמור על עצמנו מול כל התופעות?

ראשית נזכור כי עניין הלחות חשוב מאוד. מכיוון שיש העדר לחות, הגוף מתייבש. שפתונים לשפתיים, קרם לגוף, קרם לחות לעור הפנים וכמובן הרבה מים. בחורף יש לנו נטייה לשתות פחות משום שאנחנו פחות צמאים, אבל כבר מהסתיו צריכים להזכיר לעצמנו שיש צורך בשתיית מים כדי להשאיר לחות בגוף.

יש גם את עניין התזונה הנכונה. כולם מדברים על אורח חיים בריא, ומה לעשות, זה נכון. לתזונה יש השפעה לא קטנה על החיים שלנו ועל ההרגשה הפנימית. יש מזונות שמכבידים על הגוף והדבר מתבטא דרך העור. כדאי מאוד לצמצם בתזונה שלנו קפאין, סוכר, שומנים לא בריאים, פחממות ריקות – וכן להשקיע בפירות טריים. כדאי להוסיף לתפריט דגנים, קטניות, ירקות ירוקים ועליים, כדאי לאכול מזונות חמוצים ואף כאלו המבושלים במים על אש קטנה, כגון מרקים.

מה שלא יהיה, זכרו: מחלה מגיעה במטרה להגיד משהו לגוף שלנו ואף לשרת אותו. לפעמים מחלה באה לומר לנו, אתם צריכים פשוט לנוח. אל תיאבקו עם יותר מדי משככי כאבים וניסיונות להיות בריאים. נוחו במיטה, חשבו על גורמים שמכניסים לכם רעלים לגוף ולנשמה ונסו לשחרר אותם.
חורף מחלות חורף הצטננות אלרגיה כאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד