י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הערב: הילולת שמעון הצדיק זיע"א

הערב תערך הילולת ראשון התנאים - שמעון הצדיק זיע"א • סעודת הילולא מרכזית הערב בשעה 19:00

הערב: הילולת שמעון הצדיק זיע"א



לקראת יומא דהילולא רבה של ראשון התנאים הקדושים הכהן הגדול משיירי כנסת הגדולה שמעון הצדיק זיע"א החל הערב, ליל כ"ט לחודש תשרי - תתקיים סעודת הילולא רבתי ברחבת המערה שבשכונת נחלת שמעון בירושלים.

הסעודה המסורתית תיערך באהל שהוקם במיוחד ברחבת המערה ע"י מפעל 'חסדי יוסף' מיסודו של מקומם הציון הקדוש מעפרות עולם הגה"צ רבי יוסף אלי' דייטש זצ"ל ראש ישיבת אנשי מעמד, הנערכת כיום ע"י בנו מנהל המערה הקדושה הרה"צ רבי משה דייטש. הסעודה תתחיל בשעה 7.00 בערב.

במעמד גדול זה, שבו משתתף מידי שנה צבור ענק של חסידים ואנשי מעשה, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, והשתתפות רבנים ודרשנים מופלגים ובראשם הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, אשר יעמדו על גודל סגולת ההשתטחות במערה הקדושה, כפי שמובא בחז"ל אשר בימיו של שמעון הצדיק בכהונה גדולה היו רצופים בניסים גלויים, ובוודאי בכוחו הגדול להגן גם עתה על המוני בית ישראל.

בכל אירועי יומא דהילולא רבה יועלה על נס זכרו הטהור של הגה"צ רבי יוסף אלי' דייטש זצ"ל הוא הגבר הוקם על אשר לפני למעלה מיובל שנים כשהמערה הקדושה הייתה שוממת ואף שועלים הלכו בה השכנים הערבים שהשתמשו במקום לצרכיהם, קומם המערה הקדושה כאשר כיום ב"ה מאות איש פוקדים מידי יום את המערה הקדושה וקולות התורה והתפילה לא משים מהיכלה בכל שעות היום והלילה.

בשנה האחרונה ניתוסף חידוש בהקמת אוהל מיוחד אשר בו יערך סעודת הילולא לציבור הנשים אשר נתרבו בשנים האחרונות, מה שדרש הערכות מיוחדת לתוספת שמירת גדרי הקדושה והטהרה בסביבות המערה הקדושה, בתוך האוהל אף הותקנו מערכות שידור חי במעגל סגור אשר יעבירו לציבור הנשים את סעודת ההילולא המרכזית והריקודים העילאין שבחצר המערה הקדושה.

מחר יום חמישי, יתפללו כמידי יום תפילת שחרית עם הנץ אשר תתחיל בשעה 6.15 בבוקר. ולאחר מכן סעודת שחרית ברוב עם לכבודו של יום. החל מחצות היום יערכו במקום החגיגות המסורתיות של מעמדי 'החלאקה' לילדי גיל 3, שמנהג ירושלים מקדמת דנא לערכם במקום הקדוש הזה מבוסס על חביבותו היתרה של הכהן הגדול שמעון הצדיק לתספורת של מצוה (נדרים ט' ע"ב),

מעמדי 'החלאקה' יערכו בליווי תזמורת וריקודי קודש בחצר המערה הקדושה. השנה נתוסף נדבך חשוב ע"י הקמת אוהל מיוחד עבור המשפחות החוגגים את שמחות החלאקה למזל טוב, האוהל מצויד בכל הדרוש עבור חתני השמחה ובני משפחותיהם על הצד היותר מכובד כיאה לכבוד תספורת של מצוה בחצרות הכהן הגדול.

בשעה 1.00 בצהרים תיערך במקום תפילת רבים באמירת כל ספר התהילים בצבור, כשלפני התיבה יעברו מקובלים גדולי תורה ויראה, בראשות חכמי ורבני רשת שבעת כוללי התהלים 'ים של שלמה' שע"י מוסדות 'חסדי יוסף', ועל צבאם הרבנים הגאונים הצדיקים חכמי ירושלים של מעלה רבני הכולל שבהיכל המערה הקדושה המתקיים מידי יום ביומו כבר 30 שנה.

יצוין כי הנהלת המערה הק' בראשות הרה"צ רבי משה דייטש מפעילים את האתר הק' בכל ימות השנה בכל תחומי הפעילות הרוחנית והגשמית, הן ע"י תפילות כסדרם ג' פעמים ביום כל ימות השנה , רשת שיעורי תורה החל מחברת ש"ס אחרי הנץ וכלה במספר שיעורי הלכה שונים הקבועים מידי יום ביומו, רשת כוללי תהילים של טובי תלמידי החכמים של ירושלים של מעלה אשר מסיימים מידי יום ביומו את כל ספר התהילים במקום לישועת הכלל והפרט. כולל התהלים הראשון נוסד לפני 30 שנה ע"י מנהל הציון הקדוש איש החסד העסקן הנודע הגה"ח רבי שלמה יהודה דייטש זצ"ל.

שירות הסעות חינם כל מחצית שעה מופעל השנה לראשונה לרווחת המוני הבאים להשתטח במערה הקדושה, ההסעות יצאו בהלוך מרחבת חסדי יוסף רחוב שמואל הנביא 67, ובחזור ממוקד ההסעות בכניסה הראשית למתחם. הערב ליל ההילולא החל מהשעה 5:00 אחה"צ ועד 12:00 בלילה. ומחר יום ההילולא החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 7:00 בערב. ההסעות מיועדות לגברים בלבד.

עסקני המוסדות פעלו בימים האחרונים בשיתוף עם הרב יוסף שוינגר, מנהל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים להכשרת הציון לקראת ההילולא, ובהתקנת מערכת אוורור חדישה בהיכל המערה לטובת המוני המשתטחים על הציון הקדוש.

כן ארגנו את כל המערך הלוגיסטי לאירועי ההילולא, הכנת מתקני שתיה וכיבוד קל משך כל היום עבור הצבור הגדול, וכן בהתקנת דרך מהדרין עד מערת הציון, הציבור הקדוש מתבקש להישמע לסדרנים במקום בכדי לשמור על גדרי הקדושה והצניעות במקום קדוש ונעלה זה.

כמו כן פעלו לתגבור מערכת התחבורה הציבורית לקראת סעודת ההילולא ולמחרתו במשך כל שעות היום. מהמשטרה נמסר, כי האזור יאובטח במשך כל יום ההילולא, וכדי לשמור על הסדר לא תתאפשר הגעת רכבים פרטיים לכל מתחם המערה.



האהל הגדול שנבנה במקוםצילום: האהל הגדול שנבנה במקום
האהל הגדול שנבנה במקום


במעמדים הגדולים של אירוע ההילולא יועלה גם זכרו הטהור של האדמו"ר מטאלנא זצ"ל, אשר יסד והקים במקום ביוזמת חתנו הרה"ח ישראל צבי וינברג זצ"ל כולל אברכים בו למדו טובי הת"ח שבירושלים, ובימים אלו ימלאו 48 שנה לחנוכת ביהמ"ד שמעון הצדיק בשכונה הסמוכה לציון הקדוש שהוקם על ידו בסיוע של הנדיב ר' פנחס פלוג ז"ל.

האדמו"ר מטאלנא שליט"א הממשיך במסורת הקודש, יערוך את שולחנו הטהור לרגל ההילולא בבית מדרשו ברח' דוד חזן, ולאחמ"כ יעלה בראש קהל חסידים לציון הקדוש להעתיר בתפילה לגאולת וישועת הכלל והפרט.

וכדאי הוא זכותו של ראשון התנאים "שמעון הצדיק שממנו קיבלנו הכל" (רמב"ם מנחות יג, י) להגן על רבבות העולים למערתו הקדושה, ועל כל בית ישראל להיוושע בכל המצטרך בגשמיות וברוחניות, ולקרב הימים אשר שמעון הצדיק כהנא רבא עומד ומשמש לפני ולפנים.
שמעון הצדיק הילולא ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד