י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפגנות הפלג: מדוע מסרבים שניים מהעצורים - להשתחרר ממעצר

אתמול ושלשום ערכו אנשי הפלג הירושלמי הפגנות סוערות בירושלים ובבני ברק. בהפגנות נעצרו עשרות חשודים בהפרת סדר. מרבית העצורים שנעצרו אתמול - שוחררו • כל המפגינים שנעצרו שלשום - שוחררו ע"י ביהמ"ש, אולם, 'בחדרי' חושף כי שניים מהעצורים מסרבים לסיים את מעצרם

הפגנות הפלג אתמול. צילום: פלאש 90
הפגנות הפלג אתמול. צילום: פלאש 90



ביום השני להפגנות של הפלג הירושלמי, נעצרו כ-60 מפגינים ומרביתם שוחררו. כל המפגינים שנעצרו שלשום - שוחררו ע"י ביהמ"ש, אולם שניים מהם, נותרו במעצר מבחירה - מחשש למעצר על ידי המשטרה הצבאית - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', אתמול (שני) נערכו הפגנות בירושלים ובבני ברק במחאה על 20 ימי המחבוש שנגזרו על שני תלמידי ישיבה שחזרו בתחילת השבוע לירושלים מים המלח במסגרת בין הזמנים ונעצרו בבדיקה אקראית של משטרת ישראל. השניים נשפטו על ידי קצין ביחידת מיטב ונשלחו ל-20 ימי מחבוש.

הפגנה אתמול בבני ברק. צילום: בחדרי חרדים

בעקבות כך, נערכו שלשום ואתמול הפגנות, ברחוב יפו פינת שרי ישראל בירושלים וברחוב ז'בוטנסקי בבני ברק. במהלך ההפגנות אתמול נעצרו בבני ברק 42 מפגינים החשודים בהפרת הסדר וכולם שוחררו בתום חקירתם, למעט אחד שהובא לבית משפט השלום בתל אביב שם שוחרר בהפקדה של 500 ש"ח, ערבות אישית וצד ג' בסך 3,000 ש"ח.

בירושלים נערכו גם כן הפגנות ונחסמו צירי תנועה, שם עצרה המשטרה 17 מפגינים החשודים כי שלא נשמעו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים, חסמו את הציר והפרו את הסדר הציבורי. תשעה מהם, הובאו לבית משפט השלום בירושלים שם ייצג אותם עו"ד שלום בן שבת ושוחררו תוך הרחקה מירושלים וממוקדי הפגנות. כמו כן הוחלט שיפקידו כ-300 ש"ח כל אחד על מנת להבטיח את ההרחקה. שאר העצורים, יובאו בשעות הקרובות לבית המשפט.

גם ביום שני נערכו הפגנות, בבני ברק נעצרו ארבעה ושוחררו בתום חקירתם, בירושלים נעצרו כעשרה מפגינים ושוחררו בתנאים מגבילים, אחד מהם שוחרר עם שבוע הרחקה מירושלים, והשאר עם איסור לשהות באיזורים המועדים להפגנות במרכז ירושלים, בין הרחובות רחוב יפו בצומת שרי ישראל, יפו ירמיהו, לכל אורך ירמיהו עד החיבור בצומת בר אילן, רחוב שמואל הנביא עד רחוב שבטי ישראל ורחוב שרי ישראל עד יפו.

אך למרות שכולם שוחררו על ידי בית המשפט כאשר הם מיוצגים ע"י עורך הדין שלום בן שבת, שניים מהם עדיין תחת מעצר. ולמה? מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי השניים הינם דרושים לחקירה לצה"ל מאחר ולא הגישו טופס דיחוי המעיד כי תורתם אומנותם וגם לא התייצבו. על השניים, טרם חתמו על ערבות כספית כמו יתר העצורים, מחשש כי עם שחרורם יועברו לידי המשטרה הצבאית כפי שנעשה עם שני הבחורים בגינם נערכה ההפגנה.

נכון לשעה זו, השניים עדיין תחת נמצאים בתחנת המעצר מגרש הרוסים, ובאם עד מחר לא יחתמו על הערבות, יובאו בשנית לבית המשפט שיחליט מה לעשות בעניינם. האם עיכוב זה, יגרום למשטרה שלא להסגירם? כנראה שלא. ל'בחדרי חרדים' נודע כי למשטרה הצבאית כבר הועבר על ידי המשטרה דיווח על שני העצורים, אך לעת עתה הם טרם הוזמנו לבוא לקחתם מאחר וכאמור הם עדיין עצורים.

במקביל, "הוועדה להצלת עולם התורה" הודיעה כי מחר יקיימו "יום זעם" בכל רחבי הארץ, זאת לדבריהם "לאור המשך מעצרם של אסירי עולם התורה, ובעקבות התנכלות משטרת ישראל לעצורי המערכה והעברת עריקים לידי המשטרה הצבאית". בהודעה כתבו כי בשעות הבוקר תיערך הפגנה בצומת שילת, בשעות הצהרים בירושלים, בני ברק, בית שמש ואלעד. בשעות אחר הצהרים באשדוד ובצפת. "וכל הגולה כולה תבער כמדורת אש" כתבו.

לפני כשבעה חודשים חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים', כי משטרת ישראל החליטה שלא להעביר עצורים עריקים לידי הצבא, זאת בניגוד לפקודות המטה הארצי. בגל ההפגנות לפני כעשרה חודשים, נעצרו מאות חשודים מהם מהם מספר קטן של עריקים. למרות שבמשטרה ידעו על כך, במשטרה הוחלט שלא להעביר את אותם עריקים לידי שלטונות הצבא.
הפלג הירושלמי בית המשפט משטרה צבאית מסרבים להשתחרר הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד